Cari punya cari jumpa pun buku yang si kecil ni nak. Buku mathematics moden dan add math. Mesti untuk Abang Nufa yang adik ni kata tadi.
"Banyaknya buku cik ambik"
"Tolong, please bawa buku ni masuk bilik"
"Baik cik"
Daviena hanya menurut anak majikan kan.
Tiba di bilik yang dimaksudkan. Bilik berwarna skyblue putih. Dihiasi dinding yang bercorak awan sampai ke siling. Lawa!
"Abang Nufa. Ni buku yang abang nak" 2 buah buku dihurul kepada abangnya. Yang membelakangi Daviena.
"Akak buku yang akak pegang letak sini" sofa yang berdekatan ditujuk untuk meletak buku latihan math.
"Cik nak apa-apa lagi"
"Nama saya bukan cik nama saya Natratasya khun panggil Natra" sedikit marah.
Mana aku tahu nama dia. Kalau tahu dari tadi aku panggil dah. Aku tiru cerita indonesia lah. Majikan atau anak majikan atau saudara mara majikan kena panggil dengan nama berpangkat. Omel Daviena.
"Saya nak air jus epal dan abang. Abang nk air apa?" Natra buat order.
Nufa membisik ke telinga Natra untuk memesan minum. Tapi still tak nampak muka Nufa. Aku kena stay sebab aku nak kenal semua anggota rumah ni. Baru laporan mantap. Comfirm A+.
♣♣♣♣♣♣
Resepi jus epal dan carrot yang dipesan di google. Mana pernah aku buat benda-benda ni semua. Blender pun jarang aku pegang.
Semua dah sedia. Epal dan carrot telah dikupas , susu cair bercream dah sedia. Tunggu di blend dan dimasukkan ais.
Dulang berisi 2 gelas air di bawa masuk ke bilik. Macam bibik PRO. Tapi memang bibik pun.huhu
"Natra ni jus yang kamu nak tadi" dulang diletak diatas meja kecil bersebelahan meja dua beradik belajar.
"Akak tahu soalan ni?" tanya Natra sambil tuju soalan di buku latihan Sejarah.
25- Dimanakah asal lada hitam pada zaman tersebut?
..................."Pulau pinang. Soalan kbat spm besar awak pun kena jawab"
Semakin susah soalan sekarang mencabar fikiran budak². Nasib baik aku dah lepas. Kalau tak memang aku tak masuk Universiti. Hihi.
"Sedapnya jus apel yang kakak buat" puji Natra. Terima kasih Encik Google.
Ya Allah! Handsomenya budak ni. Muka bersih tak ada cela. Tapi pendiam sangat cakap dengan adik dia berbisik malu sangat kenapa?
"Kakak abang Nufa kata sedap next time boleh buat untuk kami. Nak harapkan Diana dan Rosal tu tak sedap langsung"
"In sha Allah akak nak pergi solat lepas ni kena sambung kerja kat library" permisi.
Hajat nak solat tapi tak boleh solat. Mak Kalsum ajak makan tapi tak selera sebab perut meroyan.
"Mak Kalsum Natratasya tu anak sape?" lancar mulut Daviena bertanya.
"Natra dan Nufa tu anak Puan Rasyida. Kamu dah jumpa diorang?"
"Dah, tapi Nufa tu pendiam sangat" mula mengomen.
"Nufa tu ada sindrom"
"Sindrom nampak normal je Mak Kalsum"
"Dia Autisma dan umur dia nak masuk 29 tahun"
"Betul ke Mak Kalsum. Muka dia nampak macam umur 19"
Mak Kalsum gelak dan tinggalkan Daviena yang telopong.
♣♣♣♣♣♣
9.00 malam
Operasi mengemas Library disambung. Terpaksa sambung lambat sebab sakit perut.
Kotak bertimbun-timbun that mean banyak lagi buku belum disusun di almari. Siapa lah nak baca buku² ni semua.
"Kenapa susah sangat nak ambil buku ni" buku tebal di almari buku yang tertinggi di capai tapi tak sampai. Cuba sedaya upaya untuk sampai.
Beberapa buku jatuh bukk! Atas kepala Daviena dengan berdebu bukti lama buku tak terusik.
Daviena terduduk menahan sakit buku kena atas kepala. Tangan mengosok tempat yang sakit. Dahi paling sakit mujur tak berdarah. Naik benjol jugak aku kerja sini.
"Dah tahu tuan badan tu pendek nak juga ambik buku yang paling tinggi yang lain pun tak siap lagi" nada garau membebel.
"Encik Rizky dah memang kerja saya. Kalau tak siap nanti sedap orang tu potong gaji orang. Saya ni kan kuli bergaji" masih posisi yang sama.
Tak padan ke kecik, mulut pandai sindir orang . Aku ciumkan mulut tu baru tahu. Biar dapat aura baik sikit.
Banyak ragam betul saya ni...
Komen jangan tak komen...
Voted pun jangan lupa...
Love uolls...
YOU ARE READING
KAU BUAT AKU RESAH M.A.I.D PROJEK
RandomDisebabkan projek dari profesor Firda dari falkuti Seni. Daviena Safiaa terpaksa menjadi pembantu rumah. Apa yang patut Daviena lakukan?? Seorang yang terpengaruh. Hati yang keras akhirnya di hancurkan oleh seorang gadis. Pemilik hati Adam Rizky Khu...