~BAB 9~

5.9K 286 1
                                    

Daviena sampai di rumah majikannya selepas waktu isya'. Sebelum sampai kena letak kereta kat rumah hantar sayur yang mama pesan sekali.

Pakcik Soleh hantar Daviena sampai depan rumah. 2 hari balik kampung tak bawak banyak selepas balik banyak pulak.

"Assalamualaikum, Mak Kalsum tolong angkat barang Ena boleh banyak sangat atuk kirim" kotak polistering dibawa masuk oleh Mak Kalsum.

Destinasi pertama Daviena iaitu bilik Natratasya.Pintu bilik dibuka. Waktu ni mesti Natra belajar.

"Natra! Akak dah sampai, buat apa tu?" tanya Daviena sebab Natra nampak macam menunggu sesorang.

"Lama Natra tunggu kakak, ingat kan akan dah tak balik sini"

"Aiess, kakak mesti lah balik kan dah janji nak balik. Mana abang Nufa. Kita makan strawberi coklat akak petik pagi tadi" Strawberi dalam bekas di bawa keluar.

Pantas Natra panggil abangnya di depan biliknya.

"Abang Nufa kakak dah sampai" Natratasya menarik tangan abang nya yang kelihatan lesu.

"Kenapa abang Nufa nampak macam tak sihat?" tanya Daviena risau.

"Abang tak makan hari ini semalam pun sikit jer dia makan" jujur Natratasya.

"Abang Nufa makan strawberi ni dulu kakak nak ambil makanan lain" Nufa hanya menganggukkan faham.

Daviena ke dapur...

Roti butterscout 3 keping di ambil dari plastik gardenia. Daviena berkejar ke bilik untuk ambil madu yang dibeli di bee farm CH.

♣♣♣♣♣♣

"Abang Nufa makan ni, pipi tu nak cengkung tak makan" roti yang berinti madu diambil Nufa.

"Sedap" tanya Daviena.

Nufa senyum manis macam madu...

"Opah akak buat sendiri coklat tunso enjoy"

♣♣♣♣♣♣

Kedengaran gelak ketawa dari bilik Natratasya. Dah balik ke?

"Buruk lah gigi kakak. Putih dah jadi hitam coklat ahahahah" suara riang Natratasya kedengaran.

"Inilah menyebabkan makan coklat banyak²" Daviena tayang gigi yang ada coklat.

Tanpa sendari bibir Adam Rizky menarik senyuman. Rumah ni tak pernah riuh dari bawah dah dengar. Sunyi sangat dia tak ada.

Abang Nufa pun ada kenapa dia yang selalu dapat tempat di sisi Ena. Ena caring gila dengan Abang Nufa kalau dengan aku mesti tak sah kalau bom tak meletup. Dengki.

♣♣♣♣♣♣

Semua dah tidur. Masa untuk masuk sayur dalam peti takut lama nanti layu.

Peti dibuka dan Daviena mengambil sayur masukkan kesemuanya dalam peti. Esok boleh semua orang rasa sayur segar organik.

"Banyak sayur"

"Allah," Daviena terkejut.

Adam Rizky bergantung lengan di pintu peti sejuk. Buat gaya pose romeo sakit mental.

"Atuk saya kirim bukan banyak sangat"

"Orang balik kampung tak bawa balik souvenir ke?"

Daviena senyap. Sentap lagi.

"You tak faham ke i mean buah tangan" perli. Dia ingat aku tak tahu BI ke.

"Encik Riez kan orang kaya dan orang barat kalau nak beli sendiri. Bye, selamat malam Assalamualaikum"

"Waalaikumussalam, kedekut!" perkataan kedekut di kuatkan.

Notis...

Ehemm... Ada orang cakap Encik Rizky Khun tak makan dari pagi tadi. Saya hadiahkan untuk Encik Rizky. Tak mahal pun saya guna gaji saya yang first. So hargai sikit...
By: musuh longgar.

Kotak yang berisi buah strawberi dan anggur berserta keychain nametag 'musuh ketat :p'

Keychain panjang yang bertulis dipegang di ibu jari ditilik. Hahaha. Macam budak². Adam Rizky gelak kecil.

♣♣♣♣♣♣

Mini ipad di on...

Laporan :

Kerana silaturrahim tu rapat perpisahan sebentar di anggap lama walaupun hanya pembantu rumah tapi melangkah masuk ke rumah majikan yang bertimbang rasa diri dirasai diangkat seperti keluarga......

Teruskan uollss...
Like biasa komen n voted...
Kalau best lahhh..
Okay... Cauuu

KAU BUAT AKU RESAH M.A.I.D PROJEKWhere stories live. Discover now