~BAB 12~

5.9K 257 4
                                    

"Mak Kalsum Ena rasa tak sedap badan"

"Nanti Mak ambil ubat rehat hari ini esok kalau dah sihat baru buat kerja"

"Makcik kak Ena mana?"

"Kak Ena sakit, Natra jangan ganggu kak Ena hari tau" pesan Mak Kalsum selepas ambil ubat.

"Okay" Natratasya berlari masuk bilik.

Daviena tidur sepanjang hari. Laporan memang tak buat.

♣♣♣♣♣♣

"Ena dah sihat" tanya Puan Aliya setelah Seharian dan semalaman tak nampak.

"Dah, kalau puan suruh saya angkat berat pun saya sanggup" Daviena senyum.

"Kalau macam tu boleh lah tolong saya kemas condo arwah papa saya kat Troika. Bolehkan mama?"

"Tanya tuan badan lah. Mama bayar gaji perkidmatan dia kat rumah ni bukan condo arwah papa"

Rizky Khun lihat belakang Daviena dah lesap tanpa jejak. Kalau tawar duit mesti laju. Mana minah ni pergi.

Daviena sedang main dengan kuning parsi kesayangan Puan Rasyida. Si Snow.

"Ena ni satu arahan. Kalau tak saya potong gaji awak seminggu dari sekarang gaji awak keluar"

Potong gaji lagi eissshh dia ingat tak penat ke aku kerja dengan Mak Kalsum berdua masa 2 ekor tu kena pecat. Gaji still sama.

"Saya tunggu ni, saya cadang nak potong separuh dari gaji tu" riak muka yang sukar ditafsir.

"Okay tapi awak kena up sikit"

Dah agak dengar pasal duit laju. Benda apa² berkira.

"So, pergilah bersiap" mengarah.

♣♣♣♣♣♣

"Hello, mak cik ingat saya ni driver awak, duduk depan" sindir Rizky khun, pintu belakang baru nak buka oleh Daviena.

"Saya nak letak beg" memang aku nak duduk belakang. Cover sikit.

Senyap!

Tiba lah di Troika. Condo mewah di Kuala Lumpur. Membazir beli condo mahal² tapi tak ada orang nak duduk.

"Excuse me" datang seorang minah salih.

Sebelum Daviena menjawab dia kena pastikan yang majikannya pergi jauh.

"Yes"

"Where's the railway station?"

"LRT, it's not far from here, you can take any taxi or bus or if you want health you can walk from here"

"One more question, you know the bus stop around"

"Sorry i'm not sure cause i'm not stay here"

"It's okay, thank you for help" orang tadi senyum dan beredar.

"Most welcome"

Aku semakin musykil dengan Ena dia boleh berbahasa English fasih pulak tu. Dia asal ada dari mana.

"Wow pandai awak cakap English"

"Mana ada" Daviena cuba sembunyi hal tadi.

Penipu!

Tibalah di rumah arwah papanya Encik Rizky khun. Rumah condo yang sangat mewah di tingkat 20 boleh nampak KLCC wow. Daviena takjub.

"Awak kena kemas semuanya baju saya yang dalam bilik saya  awak basuh, karpet ni kena vakum, tandas kena cuci sampai bersih, cermin yang ada dalam rumah ni awak kena lap sampai berkilat" king control sungguh. Siapa jadi isteri dia memang malang betul.

Kena start dari bilik dulu. Bersepahnya. Mesti Encik Rizky yang duduk tak kan lah dia beria ria suruh orang kemas.

Cadar ditukar yang baru. Setelah selesai Daviena melangkah keluar. Baru sahaja nak melangkah keluar tapi disekat.

"Sini kejap awak bentang cadar yang baru ni style orang jepun mana" mula mengomen.

Rizky Khun menghempas badannya di atas katil yang Daviena kemas.

"Kalau kita berdua baring atas katil sama² ni comfirm dah tak kemas 10 minit je dah berselarak"

Mulut main tembak. Tahu lah rumah dia tapi jangan main cakap benda teruk macam tu. Dah lah tinggal berdua kena cekup baru tahu. Ada orang nak cekup ke dalam condo mewah ni.

"Sini cepat" panggil Rizky Khun yang masing terbaring atas katil sambil gerak jari telunjuk singnal suruh datang dekat.

Test test test...
Kalau like voted...
Kalau nak komen silakan...

KAU BUAT AKU RESAH M.A.I.D PROJEKWhere stories live. Discover now