"Adik bangun dah nak pukul 9 dah ni. Sampai adik bila nak tidur" kejut mama setelah menceroboh masuk bilik Daviena.
"Kejaplah mama Adik dah solat tadi" malas² nak bangun.
Dania hanya memerhati. Letih sangat lah tu. Semalam bukannya tidur awal. Sembang punya sembang tup² subuh.
"Davie tak bangun lagi ke?" Tanpa segan Mikail turut masuk ke bilik Daviena.
Satu badan Daviena masih lagi berselimut. Bunyi bising dari luar selimut Daviena pekakkan telinga. Penat siot. Dalam bus bukannya boleh tidur sangat masa ni lah boleh tidur sampai petang. Please let me go!!!!
Datin Husna masih berkeras untuk kejutkan Daviena. Mana taknya baju yang nak pakai malam ni pn belum buat fitting lagi. Biasanya Daviena senang nak kejut. Ni mesti tinggal umah opah dia jadi kuat tidur . Al-maklumlah kat sana sejuk.
Meowww!!! Meoww!!!
Bobo?
"rindu Bobo. Bobo pergi mana?" Bangun Daviena selepas dengar suar Bobo. Kucing kesayangannya.
Seingat Daviena masa dia lari dari rumah batang hidung Momo pun tak nampak. Mana Bobo pergi sebenarnya.
"Bobo Davie dah gemuk? Sape bagi makan Bobo ni?" Tanya Daviena setelah peluk cium Bobo.
"Mamanya kat depan mata Adik utamakan Bobo. Segar muka². Jom keluar Mikail Aunty ada kerja untuk kamu buat daripada layan Daviena ni" tangan menepuk lembut bahu Mikail untuk keluar.
Cantiknya Daviena. Kecantikan yang dimiliki Daviena semenjak dia kecil lagi. Semua orang cemburu dengan Mikail sebab berkawan rapat dengan Daviena. Tapi dia bukan macam perempuan lain. Very simple person.
Tapiii... hati ni selalu kata diri ini bukan untuk Daviena. Mikail anggap Davie macam adik kandung dia sendiri walaupun beza umur 4 bulan. Mikail berusaha memujuk hatinya.
Dengan baju lengan panjang berseluar track dan tudung sarung menampakkan seluruh muka Daviena selamba turun tangga tanpa tunjuk riak muka bersalah.
"Mama. Sangkar Bobo kat mana?" Tanya Daviena.
"Ada kat bilik abang" sahut mama tak jauh dari tempat Daviena berdiri.
Mesti abang yang bagi Bobo makan tak terhadkan sebab tu gemuk dan berat ni.
"Abang mana ma? Lama tak nampak Abang" tanya Daviena selepas teringat akan abangnya.
"Abang tidur kat hotel untuk prepair events malam ni" jawap mama sambil mengukur badan Daviena untuk baiki ukuran baju Daviena.
"Ooo. Mama dia orang berdua tu tak fitting sama ke?" Seronok nampak !!! tengok movie dah lah tak ajak aku
Orang tanya mama laju je minah Dania jawap. Katanya baju diorang dah lama siap dan paling Daviena iri hati, baju dia orang. Dia orang yang create sendiri. Tak adilllll . Jerit hati Daviena.
Malam ni terpaksa datang awal. Kalau bukan event Ayah . Aku pergi lewat balik awal.
Mama dah ke butik untuk fitting baju Daviena. Ukuran badan Daviena tak banyak berubah kalau nak fitting sebab size nak dekat-dekat sama. Ada yang kecik ada yang dah berisi. He... he... he...
Tapii...
Aku malas nak pergi. Kenapalah? Ayah jemput lelaki mata empat tu. Semak betul.
"Dania aku nak keluar kejap ambik angin kat luar. Kalau mama aku balik cakap macam tu tau" pesan Davie sebelum ambil kunci kereta milik Ayahnya.
Eh ini kan kunci kereta Chevrolet Ayah yang aku tinggal kat rumah Puan Rasyida. Tapi kenapa kereta tu tak ada kat garage.
Malas nak fikir lah...
Pakailah kereta yang ada...
Dah ready update ...
Wait for next...
Komen tar and vote...
YOU ARE READING
KAU BUAT AKU RESAH M.A.I.D PROJEK
RandomDisebabkan projek dari profesor Firda dari falkuti Seni. Daviena Safiaa terpaksa menjadi pembantu rumah. Apa yang patut Daviena lakukan?? Seorang yang terpengaruh. Hati yang keras akhirnya di hancurkan oleh seorang gadis. Pemilik hati Adam Rizky Khu...