"Kak Ena !!!!!" jerit Natra setelah keluar dari kereta.
"Yer" Daviena mendapatkan Natratasya.
Zip beg dibuka mencari sesuatu. Kertas sebesar kertas A4 yang dilipat dihulur ke tangan Daviena.
"Kak Ena saya dapat A sejarah thank you sebab ajar Natra selama sebulan lebih. First time Natra dapat A sebab sebelum ni Natra dapt E"
"Tahniah, akak belajar buat donut tadi nak taste tak"
"Boleh juga"
"Panggil abang Nufa juga"
"Okay"
Sebulan lebih aku tinggal sini tapi masih tak boleh rapat dan mengenali Abang Nufa. Dia nampak trauma, kawan pula dengan adik dan mummy dia aje dengan orang lain dia senyap dngan aku pun.
♣♣♣♣♣♣
"Jemput makan , seharian kakak buat donut ni"
"Sedap" Natra nampak berselera. Tak lupa Abang Nufa pun nampak berselera. 3 bonut bersos coklat mendarat dalam mulut.
"Comotnya, abang Nufa makan sini kakak lapkan" muka Nufa dilengok untuk dilap.
Daviena mengambil sapu tangannya bercorak bunga matahari diambil di poket seluar untuk mengelap mulut Nufa yang comot.
Comel dan manja kalau dia normal mesti aku dah couple dengan dia. Buat stok terlajak laris. Hihihi. Aku ni dari dulu kalau kalau.
"Petang ni kakak dah cuti. Balik kampung awak nak pesan apa²"
"Berapa hari akak balik kampung"
"Tak lama 2 hari lebih je."
"Okay. Akak beli je apa² Natra dan abang Nufa tak kisah asal akak balik sini semula"
"Korang makanlah akak nak kemas barang"
Petang ni balik rumah mama dulu baru balik rumah opah. Rindu gila dengan opah dan datuk.
♣♣♣♣♣♣
Sebuah kereta Toyota Camry muncul di hadapan Daviena.
"Davie kau nak balik tak ni aku cari kau tak jumpa kau sini kau rupanya" Dania membebel.
"Sori girl, ada anjing kat sana sebab tu aku tungu kau kat bus stop ni"
Rumah yang dirindui selama sebulan lebih di depan mata. Mana BoBo aku.
"Bobo where are you"
"Kamu ni bobo duluan kamu cari bukan nak cari mama dulu" Mama dah bercekak pinggang.
"Maaf mama Davie ingatkan mama dekat butik" tangan menyalami mamanya turut disertakan dengan Dania.
Kami permisi masuk bilik sebab dah plan nak pergi shopping. Baju kemeja triple blue di pilih dipandankan dengan baju sepadan untuk kemaja butang baju dibuka. Seluar jean hitam menjadi pilihan dengan lilitan shawl biru cair. Beg disandang tepi.
Kalau nak dibandingkan dengan Dania yang sexy memang jauh. Tak pernah berubah. Skirt atas lulut baju tak ada lengan. Tapi Dania is the best friend ever after Zanita dan Mikail.
"Mama Davie keluar kejap"
"Sebelum pukul 10 kena ada depan rumah" pesan mama.
"Okay mama"
Spek hitam dipakai kerna cahaya matahari yang menyilau pandagan.
Tiba di hadapan Pavillion kelibat Encik Rizky masuk ke mall. Kena hati² nak shopping kalau dia nampak tak ke naya aku.
Spek hitam tidak ditanggalkan...
"Kau kenapa" tanya Dania sebab Deviena kelihatan resah.
"Tak ada apa" Deviena senyum sumbing
♣♣♣♣♣♣
Budak ni tempat macam ni pun pakai spek hitam kan dah kena langgar. Ke buta?
"Maaf Encik"
Tanpa jawapan lelaki tadi beransur pergi.
Sombongnya Encik Rizky kalau kat rumah kamain lagi usik aku. Kalau tak jumpa aku sehari aku rasa hidup dia macam tak tenang. Perintah aku itu ini.
Macam muka Ena. Tapi pemakaian dia lain. Macam yang tu nampak anak orang berada. Ena sederhana.
"Davie are you okay?" tanya dan datang Dania setelah beli ais krim.
Davie vs Ena... Nama pun jauh beza...
Adam Rizky berpaling sekali lagi untuk kepastian. Tapi sia-sia dia dah hilang dari pandangan.
Nak hati² tapi terlanggar dengan dia jugak. Tak boleh nak hati² sangat.
Saya nk tahu cite ni best ke tak...
So komen tau...
Selepas tu tunaikan keadaan...
Sila voted...
YOU ARE READING
KAU BUAT AKU RESAH M.A.I.D PROJEK
RandomDisebabkan projek dari profesor Firda dari falkuti Seni. Daviena Safiaa terpaksa menjadi pembantu rumah. Apa yang patut Daviena lakukan?? Seorang yang terpengaruh. Hati yang keras akhirnya di hancurkan oleh seorang gadis. Pemilik hati Adam Rizky Khu...