Semenjak jadi penganggur terhormat, hidup Daviena penuh dengan kebosanan. Nak bercuti tak ada nak teman. Sedih nya. Abang sibuk dengan kerja samalah dengan ayah. Mama pulak sibuk dengan produk baju terbaru.
Selepas merasa kebosanan tahap tinggi pokok kelapa Daviean buat keputusan untuk keluar jalan-jalan.
Kereta Daviena meluncur ke pusat bandar KL. Setelah sampai Daviena memarping keretanya di depan kedai ice cream.
"Vanilla coklat cip satu" Daviena membuat order.
"Cup ke kon?" tanya pekerja yang letak ais kream.
"Cup" jawap Daviena ringkas.
"Davie !!!!" jerit Dania teman baiknya dari kaunter.
"Ahhhhh!!!! Dania... Kau still kerja sini lagi?"
"Ha'a aku seronok kerja sini dari tak buat apa kat rumah"
Seronoknya kalau dapat sembang dengan Daviena. Tapi dia kerja tak boleh diganggu. Dah berapa bulan tak jumpa semuka. Whatsapp pun jarang.
"Manisnya kau pakai tudung macam air kream"
"Yer lah"
Setelah Daviena membuat pembayaran Daviena ke kedai handphone, dah berapa minggu Daviena tak ada handphone kes phone jatuh hari tu. Iphone yang hari tu boleh guna sekejap walaupun retak lepas lama tu boommm!
Zaman sekarang banyak handphone canggih tapi yang tetap di hati dan tangan Daviena ialah iPhone. IPhone 5S jadi pilihan. Modul baru untuk 2013.
Daviena bayar guna kredit kad sendiri. Duit yang ayah bank in bulan2 tak guna walaupun seringgit so tak mustahil duit untuk beli iphone cukup.
♣♣♣♣♣♣
"Ya Allah banyak nye darah" Daviena terkejut darah yang terlekat pada seluar Jean putihnya.
Kusyen kereta mesti kena. Lepas basuh seluar, baru lap kusyen getah yang kena darah tadi. Darahkan najis kalau tak bersih dosa esok-esok dalam kubur. Allah seksa.
"Cik Davie buah nanas ada atas meja mau makan ambil di sana bibik mau solat duluan" kata bibik.
"Okay bibik" buah nenas buah kesukaan Daviena. Dalam pantang haid pun makan.
Satu pinggan licin Daviena makan...
Dah nak pukul 3. Mama pun belum balik lagi baik tidur. Ajak hati Daviena.
Air-cond di switch on, lampu dan langsir ditutup kemas menambahkan keselesaan Daviena untuk tidur. Jam di phone baru di set. Tepat jam 4 30 kena bangun sebab nak masuk waktu asar. Kata nenek tak baik tidur dalam waktu Asar nanti insane.
Tik tok Tik tok....jam berputar....
Di perut Daviena macam ada sesuatu yang mencengkam. Sakit sangat!!! Ya Allah, mesti aku senggugut semula dah lama tak senggugut.
Sakitnya!!!
Berguling-guling Daviena atas katil. Setelah makan ubat baru reda sikit perut ni. Tapi still sakit.
Cancel plan tak nak tidur lepas asar. Daviena tidur sampai maghrib. Daviena gagahkan diri untuk bangun untuk bersihkan diri dari tengah hari tadi lagi tak mandi.
Kenapa aku rasa tak sedap hati???
Usai mandi Daviena menyapu ubat berherba di atas perut untuk melegakan sakit perut.
Handphone Daviena bergetar... Mengejutkan Daviena yang sedang mengelamun.
Tup... Panggilan ditutup. Punyalah banyak miss call dari Mikail. Kalau mamat ni call malam² mesti ada sebab terbesar. Selang beberapa minit Mikail call semula.
"Aku call why tak angkat" bebel Mikail.
"Kenapa kau call aku ni"
"Aku nampak............ " tutttttttt!!!!!!!
"WHAT!!!!!!!" jerit Daviena.
Apa apa??? Apa yang berlaku?... Kenapa Daviena terkejut?...
Tunggu untk next part okay gais...
Take time... Sorry...
Yang setia tunggu sy update thank you bebanyak tau...
Love u gais...
YOU ARE READING
KAU BUAT AKU RESAH M.A.I.D PROJEK
SonstigesDisebabkan projek dari profesor Firda dari falkuti Seni. Daviena Safiaa terpaksa menjadi pembantu rumah. Apa yang patut Daviena lakukan?? Seorang yang terpengaruh. Hati yang keras akhirnya di hancurkan oleh seorang gadis. Pemilik hati Adam Rizky Khu...