~BAB 32~

5.2K 196 3
                                    

"adik adik kita dah sampai " suara yang memanggil dan mencuit Daviena mengejutkan Daviena.

Tanpa bersuara Daviena hanya mengukir senyuman sahaja tanda terima kasih kepada perempuan hamil yang telah nengetukkan Daviena.

Daviena menghubungi Tan Sri Dafiee. Dalam beberapa saat telefonya terus diangkat.

Dari rumah ke station bus ni mesti lambat ayah nak sampai. Daviena mengambil langkah ke surau berdekatan untuk solat subuh.

Usai solat subuh Daviena ke tempat yang dipesan olehnya kepada Dato' Dafiee supaya tak susah untuk mencarinya

Sejam lima belas minit kemudian...

Akhirnya nampak jugak bayang-bayang Ayah dan mama, dua orang insan yang sangat dirindui. Mama dan Ayah tenang berjalan ke arah Daviena terus dipeluk kerna terlalu rindu.

Cerita pasal dalam bas lepas Daviena tidur, Daviena terus tak nampak 'ibu' . Baru teringat. Otak Daviena berfikir dan hati Daviena akan sentiasa ingat pesan 'ibu' .

"Kita singgah rumah siapa ni Ayah?" Tanya Daviena pelik.

"Rumah baru kita" Ayah dan mama serentak.

Aku tinggalkan rumah setahun je rupanya Ayah beli rumah baru. Entah kali ke berapa aku pindah rumah sepanjang aku hidup. Hope ni rumah last yang ayah dan mama beli.

Mata menilau melihat sekeliling rumah. Memang cantik!!! Susah nak cipta kenangan kat rumah sendiri sebab selalu pindah aje. Rumah pun semakin besar dan mewah. Nak kata anak ramai dua orang aje yang ada.

"Dania dan Mikail nk datang rumah petang ni. Mesti adik rindu diaorang. Tiap-tiap hari diorang datang rumah tunggu adik balik" kata mama setelah masuk bilik baru Daviena.

Iya lah mama takkan tiap-tiap hari kot.

"Iya ma. Ala kesian nya diaorang, nampak sangat tak nak melawat kita kat Cameron Highlands"

"Adik ni!!! . Tak baik cakap macam tu" marah mama.

Daviena hanya gelak...

♣♣♣♣♣♣

Petang kemudianya, muncullah 2 orang anak raja yang datang untuk bertandang di istana.

"Aunty Husna kita orang plan nak tidur sini boleh?" Dania buat muka tak malu.

Mana taknya kalau dah kawan²nya menganggap mama Daviena macam mama diorang sendiri.

"Boleh nak tinggal sebulan pun boleh. Boleh teman anak Aunty ni" gurau mama. Semenjak mama balik dari Japan perangai mama ada sedikit berubahan.

Dulu lemah lembut , tak banyak cakap , bergurau pun jarang sekarang mama dah banyak cakap. Bergurau pun sakan.

Petang sampai tengah malam mereke bertiga bersembang tanpa Aiyu dan Zanita. Semenjak grade mereka dah tak contact. Tak thu kenapa?

"Davie lusa aku jadi mak andam kau. Aku nak kau jadi gadis yang paling cantik dalam dewan pada malam tu" mikail dah berangan sampai ke awangan.

DBukkk!!!

Muka mikail kena bantal sofa yang dilempar oleh Dania.

"Kau tuuu jantan. Ada hati nk make up anak dara orang. Lain lah Davie tu bini kau" marah Dania.

Rindu moments dulu. Gaduh-gaduh pastu berbaik terutama Mikail dengan Dania.

"Alahhh. Aku baru nak tunjuk skill makeup . Susah tau aku belajar dari friends aku from Thailand" buat muka merajuk versi kucing.

Mikail hanya dapat jelingan tajam dari Dania... Tajam macam helang. Walaupun Dania bertudung tapi perangai angin ribut Afrika Dania still ada.

"Tak payah touch dengan make up, aku suka natural face je. Dah² takyah gaduh. Aku dah nak tidur ni" malas nak melayan korang kalau dilayan semakin ribut adalah.

"Tapiiiii Encik Adam Rizky kau ada kat sana" Mikail buat suara macho dan pakai spek yang atas meja.

No wayyy!!!!!!!!

Nak jadikan jodoh macam tulah....
Kalau lari, Ayah Daviena mesti mengamuk sakan...
Nak tahu selanjutnya stay tuned okay...
Love you alls..
Komen n voted tau²...

KAU BUAT AKU RESAH M.A.I.D PROJEKWhere stories live. Discover now