~BAB 29~

5.8K 227 3
                                    

Mak Kalsum datang membawakan kain untuk menutup kepala Daviena yang dah terdedah.

Muka Daviena dah pucat putih.

Tapi ni bukan salah Nufa. Ni salah Daviena. Kalau aku dengar cakap mama ayah dulu semua ni takkan jadi. Daviena salahkan diri sendiri.

Puan Aliya pun rasa bersalah sebab percaya dengan lelaki yang dijumpa petang tadi yang bawa Nufa keluar. Nufa tak ramai kawan kalau dia dah berkawan maknanya Orang tu baik. Puan Rasyida sentiasa ambil tahu siapa Nufa berkawan.

Puan Aliya memeluk Daviena... Mereka bawa Daviena ke bilik tetamu. Tapi Daviena pengsan di tengah jalan.

Rizky Khun berkejar bawa Daviena ke hospital. Puan Aliya yang jarang bawa kereta boleh bawa disebabkan kejadian tadi .

♣♣♣♣♣♣

Daviena mengalami trauma dan ambil masa untuk sedar . Darah period Daviena tak berhenti merisaukan Rizky Khun.

"Mama nak call ayah Ena kejap Riez teman Ena ye"

Rizky Khun melihat Daviena dengan lebih lama, tak percaya yang perempuan yang nak minta selalu jauh rupanya orang yang sangat dia cintai.

Tangan Daviena lebam, muka pulak dah pucat macam tak ada darah .

"Ena Ena Ena" panggil Rizky Khun dengan suara yang lunak dan merdu.

Gadis yang banyak kerenah dah kaku atas katil. Rizky Khun terkenang balik apa yang dilalui dia dan Ena. Banyak omel ... First masuk keja macam budak darjah 1 lepas lama baru nampak umur sebenar.

Rizky tergelak kecil...

"Kenapa semua orang tahu kau Daviena??? Kenapa baru sekarang aku tahu siapa kau. Aku paling benci dengan penipu" amuk Rizky Khun dengan suara berbisik.

.......

♣♣♣♣♣♣

Allahhuakbar... Allahhuakbar...

Suara azan subuh berkumandang. Menyedarkan Rizky Khun yang terlena di birai katil Daviena.

"Sakitnya leher aku" tangan Rizky Khun mengurut tengkuk yang leguh.

Daviena masih dalam keadaan yang sama.

Rizky Khun melangkah keluar dari wad untuk ke masjid solat subuh kebetulan mamanya ada. Rizky Khun meminta ibunya menjaga Daviena buat sementara waktu.

"Riez... Ayahnya Ena tak angkat phone puas mama call. Nanti mama try call again"

"Okay ma... Riez pergi dulu"

♣♣♣♣♣♣

Cantiknya Ena.... Puji Puan Aliya.

"Entahlah apa yang akan jadi lepas ni? Seronok kalau Ena jadi menantu saya. Kamu jenis yang faham saya tak kiralah apa yang jadi atas kamu. Sepanjang saya kenal kamu, kamu tak pernah buat saya sakit hati. Hrmm" Puan Aliya menggenggam lembut tangan Daviena.

Mata Daviena terbuka dengan perlahan²...

"Puan Aliya? Saya dekat mana?" tanya Daviena sebaik sahaja bangun.

"Kamu di hospital" balas Puan Aliya.

Daviena berfikir sambil tutup mata untuk mentafsir apa yang dah jadi. Sekian lama berfikir Daviena buka mata dan mulut.

"Puan... Please, don't tell my Ayah what happened to me and dont figure point to anybody cause this happened because of my mistake and my past"

"Aunty yang salah sebab kecuaian Aunty" perasaan bersalah Puan Aliya timbul semula.

Mata Daviena mengalir permata jernih tanpa sedar. Pada masa yang sama Rizky Khun masuk.

"Dont cry. Semua ni takdir. Ena kena terima. Ena yang Aunty kenal seorang yang kuat kan... Okay.. Aunty nak solat dulu. Riez jaga Ena kejap" Puan Aliya keluar selepas memeluk Daviena.

Setelah Rizky Khun mengambil tempat duduk di sofa. Suasana menjadi beku. Daviena berfikir lebih baik diam, kes Daviena terdengar apa yang Rizky Khun cakap sorang-sorang.

"Kenapa....." Rizky Khun bukak mulut tapi terhenti sebab tengok Daviena tidur semula.

Keluhan kecil Rizky Khun... Kenapa???

Ahhhh!!!!
Wait and read gais
Apa y akn jadi...
Komen n vote tau

KAU BUAT AKU RESAH M.A.I.D PROJEKWhere stories live. Discover now