~BAB 16~

5.6K 250 3
                                    

Sehelai demi sehelai Daviena check ejaan banyak salah belum yang bahasa Inggeris lagi.

"Encik Riez boleh saya highlight tak?" Daviena angkat muka.

"Boleh, highlight atas meja sana" memberi izin.

Daviena ambil highlight warna purple dari atas meja yang di maksudkan tadi dan meneruskan tugas yang diberi.

Jam nak masuk pukul 1 pagi. Khusyuk betul aku buat kerja.

"Encik Riez nah, saya dah betulkan semua dan saya dah check 2 3 kali"

Cepat dan cekap budak ni buat kerja kalau aku suruh budak opis 9 pagi bagi pukul 5 baru siap.

"Boleh saya keluar sekarang?" pinta Daviena.

"Tak boleh. Ini ada satu file lagi"

What ?

Terpaksa juga buat. Kalau tak majikan kesayangan ni mula lah gatal tangan nak potong gaji plus extra pun tak dapat.

File dia atas meja Rizky Khun dicapai dan Daviena buat kerja tadi di meja Rizky Khun juga malas nak ke meja tadi. Cepat siap cepat hantar.

"Tan sri Dafiee bin Dato' sri  Syed Hakim" Daviena tak sengaja baca dengan bersuara.

"Orang kaya tu. Kenapa? Berkenan dengan Tan sri ke?"

Mana ada ayah aku kot...

"Orang kaya, Tan sri ni yang selalu keluar akhbar kan? Best juga ada pasangan kaya macam Tan sri Dafiee. Muka awet muda. Pastu muka macam tok arab usia pun tak ketara sangat series 40 . Kiranya baget semua lah" Daviena berangan nak buat orang depan dia sakit telinga dengar.

"Gatal"

"Garu" balas Daviena secara drastik.

Lepas tu tak ada jawapan... Sunyi dan senyap.

Tak sangka dunia ni kecik je. Orang depan aku pun boleh kenal Ayah. Ayah mementingkan kualiti kerja yang baik. Maksudnya Encik Rizky Khun salah seorang. Hebat!

"Encik Riez saya dah siap. Saya masuk bilik dulu ye"

Selepas dicheck baru Encik Riez kata go. Barulah voleh masuk tidur dah nak pukul 4 pagi. Ayah memang patut puji dia. Dia hebat.

"Good night Encik Riez"

"Good night"

Mengantuknya... Daviena mendaki katil dengan lemah.

♣♣♣♣♣♣

"Riez lepas ni teman mommy pergi Butik Aunty Husna" bicara Puan Rasyida yang pertama di meja makan.

"Sori mommy i ada meeting dengan uncle Dafiee"

"Ena kenapa muka pucat tu?" tanya Puan Aliya setelah turun dari tangga.

Pucat! Mana taknya kalau kena dera dengan majikan.

"Ena tidur lewat semalam sebab tu tak fresh tu... Hihihi..."

Sambil bercakap dengan Puan Aliya mata memandang sekilas Encik Rizky Khun yang khusyuk makan nasi goreng cina. Nampak fresh tak kelihatan lesu pun walaupun dia tidur lewat dari Daviena.

"Mama nak pergi mana?" tanya Rizky Khun.

"Perak"

Usai makan semua keluar dengan urusan masing-masing walaupun hari cuti.

Pukul 9 baru Daviena start cuti.  Mata tak mengantuk sangat disebabkan minum kopi kaw Mak Kalsum yang special. No one can kalahkan kopi Mak Kalsum. Puji Daviena.

"Ena awak lapang tak?"

"Lapang, hari ni kan Ena cuti, kenapa puan Rasyida?"

"Teman saya pergi butik, minggu depan saya ada jemputan"

Daviena loading sekejap bukan nya apa Puan Rasyida tak rapat sangat dengan Daviena. Kalau Puan Rasyida nak pergi mana² mesti dengan Puan Aliya tak pun Mak Kalsum.

"Boleh, saya pun tak ada apa nak di buat" lepas fikir beberapa saat terus setuju. Alang-alang lama tak keluar.

Natratasya pun tak ada nak teman katanya ikut rombongan sekolah pergi i-city.

"Mommy nak ikut" datang Nufa tiba-tiba

Kalau kalau Nufa Normal aku pun nak dia jadi BF aku...
Cool...
Komen n voted tau..
Comment banyak ²²²

KAU BUAT AKU RESAH M.A.I.D PROJEKWhere stories live. Discover now