~BAB 36~

5K 164 2
                                    

Asal muka budak ni merah. Sebenarnya dari tadi Rizky Khun memerhati action Daviena sebelum mamanya menegur Daviena lagi. Perangai Ena tak berubah-ubah still dengan fashion weird dia. Ada ke pakai gaun dengan kasut kasual converse.

"Aunty Ena kena balik bilik. Ada hal" sambil pandang Puan Aliya dan berselisih dengan Rizky Khun. Sombong Betul!!!!!

"Okay" Puan Aliya melontarkan senyuman manis ke arah Daviena.

Daviena berlari anak ke pintu utama dewan yang serba gah.

Aishh!!! Kalau aku keluar je dari dewan ni aku malas dah nak masuk balik. Buat penat berkejar sana sini. Asalkan tunjuk muka sudah. Bisikan setan yang datang entah dari mana.

♣♣♣♣♣♣

Ya Allah! Boleh lah si Davie ni tidur. Majlis dah nak start.

Dania cepat² mengejutkan Daviena yang dah lena dibuai mimpi. Nasib baik tak pakai shawl kalau tak habis rosak kena betulkan balik.

"Nia cakap je dengan mama yang Davie sakit perut sebab makan cocktail" Alasan rekaan Daviena plus dengan mata Daviena masih lagi tertutup kemas.

"Aku nampak kau makan cocktail pun tak, nak sakit perut kenapa? Cepat pakai tudung kau balik. Aunty Husna tunggu kau kat bawah dari tadi lagi. Cepatt!!!!!!!" Bebel Dania. Geram sangat dengan perangai Daviena.

Akhirnya..... turun jugak anak Dara Dato' Dafiee dan Datin Husna untuk menyempurnakan majlis company partner dari negara matahari terbit.

Dan betul sangkaan Daviena yang Mikail menjadi hos majlis. Plus yang paling tak score yang Mikail ni kelakar and happy go lucky kalau jadi pengerusi pendek kata 'hos' majlis.

"Hi miss Daviena" seorang pemuda jepun datang menyapa Daviena.

Daviena menyapa balik teguran tadi sebab Daviena tahu orang jepun adalah salah sebuah negara yang menjaga adab.

Punyalah khusyuk Daviena bersembang dengan pemuda jepun tadi datang lah penyibuk. Si Dania dan Mikail.

"Hi" Mikail angkat tangan tanda sapaan.

"Davie hansomenya orang depan kau ni" Dania berbisik.

Betullah kata Dania. Nak mengurat lah tu. Amboi² mana boleh mamat Jepun ni hak aku.

"Okay... Vie i kena gerak dulu. Boss dah panggil. Bye" sambil kenyit mata ke arah dua anak gadis dihadapannya.

"Bajet!!!" Perli Mikail.

"Dia boleh speak malay" Dania melopong tengok pemuda jepun tadi beredar.

Malas nak explains dahlah aku dah mengantuk tahap dewa.

Sent to mama...

Mama Adik masuk bilik dulu. Penat sangat dah ni. Kalau adik duk sini lama² pun mana ada orang kenal sangat. Abang gan mama jer jadi perhatian... okay ma ...bye

Inbox...

Okay...
Kalau Dania sudi. Suruh dia teman Daviena tidur kat hotel malam ni. Kesian dia nak balik jauh.

Sent to mama...

Okay ma. Takyah cakap takpe dia dah ready dengan beg pakaian sekali datang sini.

Dania ni satu hal nak buat apa duduk lama² dalam majlis tu. Boring betul. Malas lah nak teman baik tidur. Rasa dah 2 3 puluh kali Daviena menguap.

♣♣♣♣♣♣

Mana Daviena ni pergi. Sekejap je aku jumpa dia...

"Jom Riez balik. Mama dah penat ni" Puan Aliya mengajak Rizky Khun balik.

Okay. Rizky Khun menurut sahaja.

Setelah bersalaman dengan Dato' sri Dafiee, Rizky Khun mengatur langkah untuk pulang.

Sempat lagi mata melihat sekeliling untuk mencari si dia.

Ada jodoh ... ada lah tu... kan jodoh tak kemana.. tak sempatlah nak merasa jadi daddy pada usia muda..

Okay bye..
Nantikan update yg seterusnya...
Pemuda jepun tu saja tambah...
Tengah pikir chapter ap yg sesuai...
Alaaahai...

KAU BUAT AKU RESAH M.A.I.D PROJEKWhere stories live. Discover now