Sent to Natra...
Natra free tk besok? Akak cadang nak pergi shopping beli baju raya.
Natra...
Free. Akak Ena lama tak jumpa. Esok nak datang pukul berapa? senang Natra nak bersiap.
Daviena...
Okay... Akak datang dalam pukul 10.
Natra...
Akak boleh tak Natra nak ajak abang Nufa. Semenjak akak tak ada abang macam dah jadi orang lain.
Daviena...
Boleh sangat... Okay jumpa esok. Good night.
♣♣♣♣♣♣
Tepat jam 9 15 Daviena sudah bersiap. Jarak dari rumah Natra mengambil masa 30 minit. Lebih baik bertolak awal takut terlambat sampai. Jangan buat janji melayu sudah.
Kereta Chevrolet Malibu milik Ayahnya. Daviena memang suka guna kereta orang lain sebab kereta sendiri tak ada. Yang lain kereta dua tiga aku je yang tak ada.
Tepat jam 9 59 kereta Daviena betul-betul berada di depan rumah. Daviena mendail nombor Natratasya.
♣♣♣♣♣♣
"Kereta siapa pulak tu, takkan kawan mama" berkata Rizky Khun bersendiri sambil mengintai dari tingkap biliknya.
WXY 888
Nombor plat sama dengan uncle Dafiee .
Natra...
Nada terkejut.
♣♣♣♣♣♣
"Assalamualaikum akak"
Natratasya dan Nufa Khun masuk ke dalam perut kereta.
"Waalaikumussalam"
Mereka bertiga bergerak ke pusat bandar Kuala Lumpur. Shopping sakan. Kalah abang Adrian dengan mama yang kaki shopping walaupun mama ada butik.
Banyak tempat mereka bertiga pergi shopping tapi tak ada pun baju hijau susu yang Daviena dan Natratasya berkenan. Nufa dah keletihan kan puasa.
Last mall mereka ke Pavilion. Akhirnya ada juga baju kurung hijau susu yang mereka nak termasuk baju untuk Nufa.
"Akak saya nak ke toilet kejap" permisi Natratasya. Budak baru start period. Tak selesa.
Daviena dan Nufa duduk di kerusi sambil tunggu Natratasya. Kepala Nufa berada di bahu Daviena. Tapi Daviena biarkan sebab Nufa dah nampak sangat keletihan sebab kena dera dengan 2 orang perempuan. Nasib berlapik.
"Davie" panggil seorang lelaki berkaca mata hitam.
Putra. Terkejut...
"Sampai hati you" kata-kata yang mula-mula keluar.
Ha'a Nufa kat sebelah aku....
"I can explain" Daviena masih terkejut dengan kehadiran Putra. Lelaki yang disayangi sejak kecil.
Nufa dah terlopong tengok drama antara Daviena dengan lelaki yang tak dikenalinya.
Daviena mengejar Putra Al-fariel yang berjalan laju menuju ke pintu utama.
"Putra i can explain everything, please" nada separuh merayu.
"I thought i nak buat surprise but i yang surprise dengan you with lelaki lain" sedih dengan apa yang dilihat tadi.
" i....." ayat Daviena tergantung sebab Putra pergi macam tu enggan dengar penjelasan Daviena.
Harapan Daviena macam dah tak ada. Orang nak explain tak nak dengar macam mana kalau nak hidup bersama. Benda kecil nak merajuk.
Dengan lemah Daviena ke tempat tadi...
"Akak pergi mana?" tanya Natratasya.
"Akak terjumpa kawan. Sembang kejap"
Sepanjang perjalanan Daviena hanya mendiamkan diri. Malas nak berbahas masalah tadi.
Sorry semua saya ambik masa nak update sebab sibuk dengan kerja photographer....
So enjay...
Comment and voted tauu....
Salam ikhlas...
YOU ARE READING
KAU BUAT AKU RESAH M.A.I.D PROJEK
RandomDisebabkan projek dari profesor Firda dari falkuti Seni. Daviena Safiaa terpaksa menjadi pembantu rumah. Apa yang patut Daviena lakukan?? Seorang yang terpengaruh. Hati yang keras akhirnya di hancurkan oleh seorang gadis. Pemilik hati Adam Rizky Khu...