~BAB 14~

5.7K 245 0
                                    

Hacummm!!!

"Maafkan saya Encik Riez saya....

"Dah saya tak nak dengar, now awak pergi salin baju" Baju blous Daviena berwarna putih menampakkan kulitnya.

Habis basah sampai ke orang pun basah. Tapi budak tu ada baju spare tak...

Usai mandi salin baju yang dibawa dari rumah tiba² kepala Daviena pusing. Badan pun dah mengigil. Badan Daviena berhempas ke atas katil.

Lamanya mandi. Rizky Khun ambil keputusan dengan mengetuk pintu tapi tak ada jawapan.

"Ena... Ena... Awak ada baju spare tak...

Kokkk kokkk kokk ... Dah lebih sejam dia dalam bilik kenapa tak keluar lagi.

" Enaaa" Rizky Khun membuka pintu.

Ena!!!

"Ena awak okay tak ni, muka awak pucat" dahi disentuh untuk mengecheck suhu.

Ternyata terbukti Ena demam. Panas pulak tu, kata dah sihat tapi.. Ni salah aku, aku yang bawa dia ke sini.

"Ena tidur elok²" Rizky Khun mengejutkan Ena yang tidur atas selimut.

Daviena mengikut. Badan dan kepalanya berat nak gerak banyak. Badan pun sejuk...

♣♣♣♣♣♣

"Assalamualaikum, makcik datang Condo Riez sekarang" Rizky Khun bercakap dengan seseorang melalui talian handfhone

Dalam setengah jam Mak Kalsum datang ke condo yang diarah oleh Rizky Khun.

Ting tong.... Ting tong...

"Makcik tolong tengokkan Ena,  Riez nak pergi beli ubat dan bubur yang kat dapur pun" pesan Rizky Khun sebelum bergegas keluar.

Sekunjur badan yang lemah terbaring diatas katil dirapati..

"Ena, Mak Kalsum datang, Ena demam balik pagi tadi sihat. Kan Mak Kalsum suruh rehat 2 3 hari tak nak"

"Maafkan Ena" muka Daviena dah memerah. Tak tahan dengan suhu yang dialami.

"Ena rehat dulu, Riez suruh Mak Kalsum tengokkan bubur yang dia masak"

Dia masak bubur. Aku pun tengah lapar dari pagi tadi lagi tak makan. Tapi aku tak ada selera nak makan.

Kuatnya batuk dari muka pintu lagi boleh dengar. Teruk sangat ke?

Plastik farmasi dibawa ke bilik.

"Ena awak dah okay, saya bawa ubat ni" risau.

"Terima kasih"

♣♣♣♣♣♣

Belum sempat sampai bilik dah kena serbu dengan kak Siti dan kak Nuri. Malu pulak rasanya pakai baju Rizky Khun yang besar. T-shirt lengan panjang gambar eiffel tower dan seluar t 90.

"Ena kenapa tak balik semalam, mesti ada sesuatu ni" usik kak Nuri dengan buat muka lucu.

"Mana ada. Ena demam semalam tu tak boleh balik. Ena tak larat nak jalan"

"Jadi apa² tak?" tambah kak Siti.

"Nothing, i'm tired, i waana sleep just a while, please understand me"

"Okay" mereka berdua serentak.

"Pandai dia speaking"

"Ha, fasih pulak tu macam minah salih aku dengar" sokong kak Nuri dengan teman kembarnya  kak Siti.

Badan yang kebah demam terbaring... Tinggal 2 bulan lebih lagi cepat masa berlalu. Kalau aku keluar dari rumah ni aku mesti rindu semua. Sedih pulak. Tanpa disedari air mata jernih keluar. Laporan sikit lagi nak siap part akhir nanti baru aku buat

"Ena!" siapa yang panggil tu? Aku terlelap rupanya mesti kesan ubat yang aku makan tadi.

"Nufa" terkejut dengan kehadiran Nufa dalam biliknya.

"Ada apa Nufa nak Ena buat apa-apa" lembut. Tudung masih ditempat dia.

"Nufaaa... Tak ada apa Nufa keluar dulu" pantas Nufa keluar.

Kenapa pulak dengan budak Nufa... Macam dia yang demam.. Comel pulak nampak dia pakai t shirt gambar bear besar  warna biru dan kembar aku suka pakai short pants.

Macam ni pun ada....
Kalau tak puas hati komen tau...
Ceti biasa tapi kalau komen jadi luar biasa ko...

KAU BUAT AKU RESAH M.A.I.D PROJEKWhere stories live. Discover now