"Abang ada kelas kan pagi ni"
"Tak nak kelas... Nak ikut mommy" Nufa khun merengek.
"Okay, cepat siap. Ena pun cepat bersiap dah nak pukul 10. Takut jalan jemm"
Dari tadi Daviena jadi pemerhati anak beranak bercakap yang tak berbayar ditegur oleh puan Rasyida.
"Baik puan"
Daviena dan Nufa terus ke bilik masing-masing untuk salin baju..
Rasa malas pulak nak keluar. Penat semalam tak hilang lagi. Rancang nak rehat sampai esok tapi tak kesampaian. Sedih!
Setelah berpuas hati dengan penampilan Daviena keluar dari bilik untuk mendapatkan puan Rasyida.
"Lamanya Abang Nufa bersiap dari tadi kita tunggu dia"
Selang beberapa minit Nufa keluar dari pintu rumah menuju ke kereta WV Golf milik Puan Rasyida.
"Handsome anak Mommy" puji Puan Rasyida kepada anak sulongnya.
Selepas dipuji Nufa senyum...
Sama colour dengan baju aku pulak tu. Kalau nak keluar rumah dengan Nufa mesti baju warna sama. Bisik hati Daviena. Warna hijau gelap dengan padanan hitam.
Sepanjang perjalanan di dalam kereta hanya dengar suara Nufa bercakap. Kalau dia normal macam lelaki lain mesti macho plus menjadi pujaan ramai. Ni keluar rumah pun jarang, kalau dengan orang tak kenal jadi kaku macam ais batu.
Kereta WV Golf berhenti di hadapan butik mewah iaitu butik mama Daviena. Butik 3 tingkat milik mama Daviena merupakan butik turun temurun sejak mama kecil. Semua mampu beli walaupun butik Datin Husna mewah.
"Ena lepas ni pilih lah baju mana yang Ena nak saya belanja" kata Puan Rasyida setelah keluar dari tempat memandu.
"Terima kasih puan" rezeki kalau dengan mama nak dapatkan baju mahal² susah kena buat kerja butik baru dapat.
"Ena Ena Nufa nak tu" jari dituju ke tutti frutti.
Tidakkkkk aku nak beli baju...
Kena ikut juga kehendak Nufa kalau tidak mesti dia mengamuk. Lepas makan ais cream beryogout Nufa tarik tangan Daviena main balance wheel dekat taman depan butik susah betul nak main.
Setengah jam Daviena cuba main tapi tak boleh. Puan Rasyida rasanya lambat lagi. Perempuan...
Oh no aku nak jatuh!!!! Debukkk jatuh....
Auochhh!!!
♣♣♣♣♣♣
Alhamdulillah dapat juga projek tu kalau tak dapat that mean tak ada rezeki... Aku tabib setinggi tingginya dengan uncle Dafiee.. Dia hebat kalau dapat jadi menantu tak tahu macam mana nak cerita...
Mengantuknya...
Kereta Toyota Harrier dibuka tapi kelihatan kelibat Ena di taman depan butik Aunty Husna.
Balance wheel pun tak reti nak main. Kutuk Rizky Khun.
♣♣♣♣♣♣
Komen tau....!!!!!
YOU ARE READING
KAU BUAT AKU RESAH M.A.I.D PROJEK
RandomDisebabkan projek dari profesor Firda dari falkuti Seni. Daviena Safiaa terpaksa menjadi pembantu rumah. Apa yang patut Daviena lakukan?? Seorang yang terpengaruh. Hati yang keras akhirnya di hancurkan oleh seorang gadis. Pemilik hati Adam Rizky Khu...