~BAB 34~

4.8K 173 1
                                    

Nyamannya udara kat sini. Pandai jugak aku cari tempat cam ni.

Tasik yang jernih memukau pandangan Daviena yang berasa masa pantas berlalu. Kicauan burung masih kedengaran walaupun dah pukul 1 30 tengahari. Banyak jugak pokok-pokok yang ditanam membuatkan kawasan tasik sejuk dan nyaman.

Krukkkkkk....

Laparnya!!! perut pun masih belum di isi lagi. Daviena menilau mencari gerai dan kedai makan berdekatan. Daviena juga cuba berjalan untuk mencari dan akhirnya jumpa. Lori yang jual air cendol mamak.

Wow bestnya Cendol Mamak. Lama tak pekena cendol. Langkah Daviena dilajukan sedikit untuk mendapatkan cendol. Bukannya apa perut dah lapar sangat kan.

"Pakcik saya nak cendol kacang merah campur durian 1" order Daviena setelah melihat menu yang terpapar di tepi lori. Menu yang best². Bagi Davienalah.

"Ni dia adik manis. Makan sampai kenyang kalau tak, kasi tambah okay" gurau pakcik mamak Muslim yang hantar pesanan.

"Okay boss kalau saya mau tambah saya kasi tahu" tambah Daviena dengan nada mamak.

Betul kata pakcik tadi memang tak cukup Daviena tambah satu order lagi. Orang pun tak ramai sangat kalau Daviena nak order kalau ramai orang terbulur Daviena dengan cendol yang jilat jari ni.

♣♣♣♣♣♣♣

Itu kan..

Bila dia balik? Orang yang dirindui yang di pikul berat selama ini ada di depan mata. Ya Allah jika jodohku kuat semengah bangun menara KLCC kuatkan hati ini dan satukan kami.

Kerusi plastik ditarik dan mengambil tempat di meja yang membelakangi Daviena. Adam Rizky Khun sudah membuat pesanan sebelum ke meja kecil yang disediakan ringkas.

Lunch dengan makan cendol... jadilah. Rizky Khun menghirup air cendol campur cream jagung untuk merasa kerana sebelum ini Rizky Khun ini tak pernah makan cendol Mamak.

Orang belakang aku ni dah 2 mangkuk makan. Suka sangat nampaknya. Budak kampung plus anak bandar kan.

Tuppppp..tupppp...tuppp

Bunyi telefon berdering....

Hello... serentak Rizky Khun dan Daviena.

"'Hello. Eh kenapa aku punya tak berbunyi" Rizky Khun menilik telefon yang dipegang rupanya tak ada panggilan.

"Iya mama. Davie kat luar ni kat area rumah je. Give me 1 hours after thats Davie back home. okay. Yess im promise " rupanya Telefon Daviena yang berbunyi. Ringtones sama.

Malasnya nak pergi malam ni... keluh Daviena.

Suara Daviena kedengaran jelas di telinga kanan dan kiri Rizky Khun meskipun perlahan.

Malam ni bukan ke majlis Uncle Dafiee. So Ena pergi jugak ke? Rizky Khun bermain teka teki.

Tinggg!

Inbox...

Riez nak balik pukul berapa hari ni? Ingat events malam ni jangan lupa. Anas dah hantar baju untuk malam ni.

Sent to Mama...

In sha Allah sebelum Asar.

Dalam hati ni malas jugak nak datang. Uncle Dafiee pulak always texts suruh datang. Future father-in-law kan... he.. he... he...

♣♣♣♣♣♣

"Pakcik berapa?" Daviena dah ready bukak beg dompet.

"Adik manis tak usah bayar lah, tadi abang handsome sudah bayar untuk adik manis"

Ada yang handsome ke kat sini?

"Dah bayar! Pakcik cakap sama Abang Handsome tu terima kasih. Kalau ada lagi lah. Okay" terkejut jugak ada orang bayarkan. Rezeki jangan ditolak.

Rizky Khun mengukir senyuman dengan kata-kata Daviena 'Abang Handsome'. Dulu perli aku mata empat lah, over putih lah, kulit macam perempuan lah. Tapiii. Ena mana tahu aku yang bayarkan.

Its okay... jumpa malam ni..

KAU BUAT AKU RESAH M.A.I.D PROJEKWhere stories live. Discover now