Tinggal 3 minggu lagi untuk habiskan projek aku... Yeahhhh!!!
Kringggg kringgg kringgg..
Smartphone dibawah bantal bergetar lalu diambil oleh Daviena.
Mama...
"Waalaikumussalam, mama. Ada apa ye call Davie"
"Happy birthday sayang yang ke 24"
"Thank you, Davie hampir lupa hari ni hari lahir Davie"
"Balik rumah hari ni mama buat cake"
"Bestnyeee... Okay Davie balik hari ni"
"Mama tunggu"
Talian dimatikan...
♣♣♣♣♣♣
Setelah mendapat izin untuk pulang ke rumah lebih awal dari cuti weekend dengan seberapa segera Daviena balik tak sabar nak makan cake yang mama buat.
Tidakkkkk!!!!!!
Rupanya mama umpan aku. Tapi aku tak kenal siapa Adam. Adam mana? Putra help me!!!!
Flashback
"Tak kira malam ni kamu kena juga pergi makan malam dengan Adam" Arah Ayah aka Dato' Dafiee dengan tegas.
"Tapiiii. Davie ada Putra" masih dengan degil.
"Dengan budak clubbing, kaki perempuan tu" sindir ayah.
"Putra bukan macam tu lah ayah" Daviena mempertahankan buah hati nya.
"No!! You must go" Tegas ayah lagi.
Kena kalah juga. Tak baik langgar apa yang seorang Ayah cakap nanti hidup tak berkat dan sentiasa dalam dosa.
End flashback
"Kau gaduh dengan ayah kau ke?" tanya Mikail secara tiba-tiba.
"Kau tak balik rumah lagi ke?" tanya soalan balik.
"Kita tanya dia, dia tanya kita pulak. Umi aku kat Russia pastu dia demam so tak boleh balik lagi" jawap Mikail dengan jawapan yang disoal tadi.
"Kau kenal Adam?"
"Adam?? Wey majikan kau der"
"You mean Adam Rizky Khun" terkejut macam jumpa zombie gergasi.
"Ha ah" cakap guna suara tekak. Eirrr...
"Alamak bocorlah rahsia aku nanti kalau dia nampak aku mesti zero kertas kerja aku" Daviena mula gelabah tak tentu arah.
"Ermmmm!... Aku ada idea." cepat nye mikail fikir.
♣♣♣♣♣♣
Habis muka aku kena makeup si Dania aka pakar makeup.
"Kau yakin ke Encik Rizky tak cam muka aku"tanya Daviena untuk kepastian.
" of couse lah. Kau kan jarang pakai make up so mesti dia tak cam" Dania menyakinkan teman baiknya.
"Menurut aku pun okay, tapi kau kena ubah sikap kau tu, jadi angkuh ke jadi sombong ke, asalkan dia tak cam kau" tambah Mikail.
Setelah selesai Daviena pergi tempat dinner light. Daviena drive sendiri dengan menggunakn kereta Lexus IS milik ayah.
30 minit masa perjalanan untuk sampai tempat dinner light yang mama rancang. Kalau mama ramai anak perempuan mesti aku tak kena dan takkan terkena.
Berjalan ala gaya Diva dan perempuan yang berkejaya menuju ke meja yang ditempah khas plus Encik Rizky Khun dah sampai lebih awal.
"Are you Adam?" tanya Daviena. Kena jayakan lakonan malam ni. Pelajar terbaik teater kan.
"Yes, Daviena right... Have a sit" pelawa Rizky Khun.
"Thank you" Encik Rizky ni cam aku ke tak?
"Dah lama tunggu" basi Daviena.
"No, i baru saja sampai" on time.
Suasana sunyi. Biasanya Rizky Khun ni banyak cakap plus lawak yang tak masuk dalam kategori kelakar.
Satu kotak kecil dihulur kepada Daviena setelah membuat order. Kotak berwarna emas berriben coklat.
"Happy birthday" lafaz Rizky Khun.
"Terima kasih" setelah dibuka.
Anting² emas...
"Sori, mama i cakap you tak pakai tudung dan i nampak subang tu nampak cantik. Tapi rupanya bertudung . Sori kalau you tersinggung"
"Its okay. I boleh pakai kat rumah"
Perempuan ni tak sama langsung dengan perangai uncle n aunty. Sombong, senyum pun tak sangat, pilih makanan mahal², makeup pulak tebal, pakaian pulak macam tinggal oversea. Kutuk Rizky Khun dalam hati.
Part ni tak nak buat panjang² nanti susah nak buat next part...
Hope enjoy...
Komen n voted tau...
YOU ARE READING
KAU BUAT AKU RESAH M.A.I.D PROJEK
RandomDisebabkan projek dari profesor Firda dari falkuti Seni. Daviena Safiaa terpaksa menjadi pembantu rumah. Apa yang patut Daviena lakukan?? Seorang yang terpengaruh. Hati yang keras akhirnya di hancurkan oleh seorang gadis. Pemilik hati Adam Rizky Khu...