~BAB 23~

5.4K 237 3
                                    

Mana Encik Riez ni. Tadi dia suruh aku buat milo ni sekarang dia pulak yang tak ada. Suka buat aku kurang tidur. Marah ni!!!

Flashback...

Tokkk... Tokk... Tokk... Pintu diketuk

Notes balik pintu...

Tolong buatkan saya milo panas dan roti tuna mayonis hantar ke bilik bacaan... NOW!!!!
Encik A.R.K

End...

"Letak atas meja" mengarah je tahu. Bagi salam pun tak.

"Ada apa-apa lagi Encik Riez" kena tanya nanti aku nak masuk tidur dia kejutkan aku lagi.

Focusnya dia buat kerja... Dia dengar tak aku cakap apa tadi. Selalulah macam tu.

"You can go now"

Nanti aku tak duduk sini kau mintaklah hantu mana² buatkan air milo panas tiap² malam. Ni aku je kena buat, bibik yang lain kan ada saja je nak menyiksa aku. Omel Daviena.

♣♣♣♣♣♣

Esok tarikh aku balik rumah... Time to back home...

"Puan Rasyida terima kasih sebab terima Ena kat sini dan terima kasih untuk semuanya"

"Sama², jaga diri baik-baik"

Daviena menyalami semua penduduk rumah agam itu sebagai tanda selamat tinggal. Nufa tak keluar bilik. Sedih sangat ke? Aku bukan makwe dia pun. Seorang lagi aku tak sempat ucap selamat tinggal...

Encik Adam Rizky Khun aka musuh ketat plus pembuli.

Natratasya tak pergi sekolah. Katanya nak peluk Kak Ena erat²macam tak kan jumpa sampai bila².

Tanpa aku sedari aku pun menangis lepas naik teksi. Buat² kuat depan Natra. Lastly aku pun menitis air mata.

♣♣♣♣♣♣

Penatnya esok ada meeting lagi.

Krukkkk... Bunyi perut...

Lapar!!! Laptop dibawa ke dapur...

Bunyi peti sejuk dibuka...

"Ena buatkan saya air milo panas" mengarah. Rizky tahu tabiat Ena yang selalu bukak peti sejuk malam². Minum air sejuk.

Air milo panas yang berasap diletak disebelah Laptop Rizky Khun. Tanpa melihat gerangan yang membancuh air Rizky Khun terus minum tetapi mata tetap fokus pada skrin laptop.

"Ena!!! Saya pergi Paris seminggu bukan 30 tahun. kenapa awak taruh gula dalam air ni dan kenapa rasa lain?" Rizky Khun dah Emo.

"Riez Riez hal kecik pun kamu nak emo tu lah yang buat Ena marah kamu. Makcik yang buat air tu. Dulu kamu minum okay jer sekarang air Ena dan makcik kamu dah boleh beza" tangan menggosok bahu Rizky Khun.

"Maaf makcik" dah serba salah. Tulah nak jadi king control tengok siapa dulu.

"Ena dah seminggu berhenti kerja. Minggu lepas kamu pergi Paris jadi tak sempat Ena nak jumpa kamu minta maaf"

"Owh" riak muka Rizky Khun berubah dengan serta merta.

"Makcik nak masuk tidur dulu. Minum air milo tu dan masuk tidur awal"

Kenapa hati aku tak tenang ni? Kenapa hati aku kata aku rindu seseorang? Sebab perasaan ni aku sanggup cepatkan kerja aku di Paris.

Takkan sebab aku suka Ena. Perempuan yang aku tak kenal asal usul tu. Imposible!!!

♣♣♣♣♣♣

Dah pukul berapa? Badan masih berselimut.

"Ya Allah dah pukul 6" Daviena bergegas bangun dari tidur.

Aku cepat² ni nak ke mana. Bukan aku dah berhenti kerja. Bangun teruslah mandi, dari semalam selepas tolong mama bahagikan makanan untuk berbuka puasa tak mandi². Nasib tak boleh solat.

"Laparnya" Daviena ke dapur untuk bersarapan orang tak puasa.

Ada pasta lah. Nak buat goreng basah lah ala Makcik Kalsum. Rindu Makcik Kalsum.

"Sedapnya bau sayang. Davie anak mama dah pandai masak, sedihnya nak rasa tak boleh. Simpan untuk mama tau" Datin Husna mula memuji.

Itulah penanggan dari rumah agam Puan Aliya dan Puan Rasyida. Hikmah aku tinggal sana. Semua benda dah boleh buat dan terurus.

Tunggu ye si pembaca yang dihormati dan disayangi...
Voted n komen ... Komen lah kalau ada cacat cela....
Part ni banyak hari ...

KAU BUAT AKU RESAH M.A.I.D PROJEKWhere stories live. Discover now