Tertidur pulak... Sakitnya perut aku... Aku nak ke toilet kejap...
"Dik makan ubat dulu" nurse tiba-tiba datang.
"Nurse saya dah tak tahan. Saya masuk toilet dulu"
....
"nurse bila saya boleh keluar?" tanya Daviena ambil kesempatan setelah keluar tandas.
"Esok"
Belum sempat esok aku dah nak lari dari sini. Aku tak nak jumpa dengan sesape pun. Dan sebelum Rizky Khun datang baik kaki aku melangkah dulu. Aku malu!!!!
Usai masuk toilet. Daviena nekad untuk keluar dari wad. Darah Daviena pun dah tak mengalir macam semalam. Perut pun dah lega.
Dengan langkah berjaga-jaga Daviena melangkah keluar dari wad dengan memakai jaket yang Rizky Khun tertinggal. Dah macam pencuri dah.
♣♣♣♣♣♣
"Cik Davie dari mana ni?" tanya pakcik Soleh merangkap pemandu teksi peribadi Daviena.
"Saya dari sana" Daviena tunjuk hospital yang berdekatan tempat Daviena tunggu taksi.
"Cik Davie lari hospital ke?" terkejut sebab sebelum Daviena masuk Pakcik Soleh dah perasan tentang baju yang Daviena pakai.
"Pakcik hantar saya balik. Saya dah boleh balik cuma baju saya tak jumpa cari. Tu saya pakai baju hospital" beralasan dan menipu untuk elak dari pertanyaan yang lebih banyak.
♣♣♣♣♣♣
"Doktor mana Ena" tanya Puan Aliya sebaik sahaja masuk wad Daviena.
"Tadi dia ada. Nurse Nurin! Sakejap ye puan " permisi Doktor yang bertag nama Fatimah.
♣♣♣♣♣
Baju di dalam almari Daviena sumbat ke dalam beg yang boleh mengisi baju selama sebulan tanpa pergi laundry.
Daviena tergesa-gesa keluar dari rumah walaupun rumahnya kosong tiada penghuni. Mama ayah masih di Japan. Kalau abang kat Sarawak sibuk dengan kes rasuah pekerja bawahan.
"Maaf pakcik Ena lambat keluar, pakcik hantar saya ke station bus" sekali nafas. Eh kenapa aku berbahasa 'Ena' pulak ni.
"Cik Davie nak ke mana?" tanya pakcik Soleh sebaik sahaja memasukkan gear 1 untuk memulakan perjalanan .
"Balik kampung" Daviena bersahaja sambil memerhati keluar tingkap melepas seksa dan mood yang tak baik Daviena.
♣♣♣♣♣♣
Akibat perjalanan ke Cameron Highlands jauh. Daviena terlelap disebabkan trauma dan Daviena menahan tangisannya sejak semalam. Daviena mencurah air matanya sepuasnya didalam bas. Nasib baik malam dan sebelah seat Daviena kosong.
Sub!sub!sub!
Cahaya lampu yang terang di tempat persinggahan bas utk beristirehat mengganggu Daviena tidur. Menyedarkan Daviena dari lena yang panjang dari petang sampai tengah malam.
Ting!!!
E-mail inbox...
Adik mama dan ayah lost contact dengan kamu. Mana adik pergi? . Mama call tk angkat. Risau sangat ni... Sebelum tu line kat tempat projek ayah susah nak dapat line ni kebetulan mama ke bandar kat Osaka. Mama dan ayah back to Malaysia next month so be careful sweet heart...
Send to...
It everything is okay here... Hope mama and ayah always in nice condition. Mama Davie balik rumah opah. Dont tell anyone i back to rumah opah. Promise mama. Adik ada masalah sikit. Nanti adik selesaikan dengan berkhemah okay... Mama cakap kat ayah kereta Ayah ada kat rumah kawan adik... Nanti adik balik adik ambil balik kereta tu...
Inbox...
It's okay. Yang paling penting kamu selamat.
Daviena menarik nafas lega kerana mamanya masih tak mengetahui keadaan Daviena. Tapi hati masih berharap puan Aliya dapat pegang hal apa yang dah jadi.
Okay ....
Yg still tunggu sy update thank you....
Next update hope uollls can wait...
K see u in next update...
YOU ARE READING
KAU BUAT AKU RESAH M.A.I.D PROJEK
RandomDisebabkan projek dari profesor Firda dari falkuti Seni. Daviena Safiaa terpaksa menjadi pembantu rumah. Apa yang patut Daviena lakukan?? Seorang yang terpengaruh. Hati yang keras akhirnya di hancurkan oleh seorang gadis. Pemilik hati Adam Rizky Khu...