~BAB 15~

5.8K 254 5
                                    

Email from China :

Assalamualaikum, sayang...
You sihat tak? I kat Beijing sekarang. Lama kita tak contact dan i miss you so much likeeee i missing something in my life. 2 years kita tak contact its to long time for me dear last kita jumpa masa dekat Bonia kan. I back to malaysia nanti this Raya maybe dalam 4 months lagi. I cant wait. Hope you reply cause i really miss you.

Putra Al-fariel...

Alamak time ni lah ipad aku battery flat lempar kang tak hidup terus. Macam mana aku reply laptop tinggal kat rumah. Haaa.. Aku ada idea... Tak sampai 30 saat Daviena dah dapat ideal.

Switch on...

Guna komputer rumah ni boleh. Wifi pun ada so senang kerja. Nak bergayut nampak sangat dah lah mignight. Tak beza banyak pun masa China dan Malaysia.

Reply...

Waalaikumussalam...
I sihat. Plus i pun banyak kerja nak kena buat, final sem kan. Cant wait too. Muahhh. Flying kiss...

"Senyum senyum" Rizky Khun datang secara tiba-tiba.

"Dengki"

"What! Dengki dengan budak hingusan like you better i tidur" berdengus.

Just go ahead!!! I don't care. Daviena jeling.

"What are you waiting for" cakap Daviena perlahan.

"I'm not heard what did you said"

"Tak ada apa" sibuk lah dia ni aku nak sembang dengan buah hati pun tak boleh.

Tinggg!

Email baru masuk..

Putra Al-fariel...

Why we chatting here whatsappkan ada sayang.... Ni buat i tak sabar nak balik ni. If you can can kiss me with real kiss kan bagus. It so sweet. Hahahah *very bad laughing*

Daviena Safiaa...

Hahahah... You are too naughty...

Daviena gelak kecil.

"Gelak gelak"

Nak gelak pun tak boleh . Dia sengaja sebenarnya buat kerja opis dia dalam bilik bacaan ni sengaja nak sakitkan hati orang.

Tinggg!

Putra Al-fariel...

Yes i am... Nanti balik boleh kita bincang about our future right sayang.

Daviena Safiaa...

As soon as possible... Okay we end here for our chatting... Its to late for you... I pun nak off now esok kerja for final sem.

Putra Al-fariel...

Jadi maid. Your brothers told me everything... Wow my sweetheart dah pandai dependent sekarang. That is great for our couple life. Have a pretty nice day sayang. Good night. Thinking and Dream about me okay. Love you.. *emoji kiss*

Abang ni semua nak cerita kat best friends dia tu. Malu aku.

Computer di switch off.

"Wait.. Awak pandai BM tak?" tanya Rizky Khun sebaik saja Daviena angkat punggung.

"Saya cakap melayu kan mesti lah pandai nak cakap bahasa mandrian pun boleh"

Amboi aku nak betis dia bagi peha sekali. Pribahasa apa tu. Macam BM aku pulak yang fail.

"Nah" fail berwarna biru dilempar perlahan dia atas meja.

"Kenapa saya? Sekarang dah lewat takkan saya kena buat kerja opis awak" tak puas hati. Suka dera aku.

"Esok awak cutikan, so besok awk boleh tidur dari pagi sampai malam gantikan tidur malam ni. File ni penting saya nak meeting besok dengan Datuk Dafiee"

Ayah...

"Okay... Tapi extra bonus tau"

"Yerrrr" panjang yer dia macam tak ikhlas. Hampehhh!

Putra Al-fariel tu special dalam hidup Daviena tau..
Apa yang akan berlaku aehh...
So read more okay gais....
Komen dan vote..

KAU BUAT AKU RESAH M.A.I.D PROJEKWhere stories live. Discover now