Dah nak masuk 2 bulan Daviena tak balik Cameron Highland sebab mama tak bagi balik lagi. Boring sangat².
"Adik bila nak kerja kat opis ? Kebetulan opis abang tu perlukan pembancuh kopi terbaik macam adik" usik Abang Daviena . Main kasar nampak!!!
"Mama tengok Abang!!! Davie malas lah nak kerja opis. Bukan bidang Davie. Davie nak balik Cameron. Please Mama."
Sepanjang 2 bulan Daviena cuba ambik hati mama untuk balik Cameron.
"Okay, lagi pun Mama sekarang busy kat butik" balas mama selepas sekian lama menyepi. Hanya mendengar Anak² bergaduh manja.
Yeah!!!!!!
"Love you Mama" dengan suapan terakhir bihun buatan mama Daviena meloncat gembira dan berlari ke kamar untuk pack baju.
Aishh budak ni...
♣♣♣♣♣♣
Daviena berangkat ke Cameron Highlands petang dan sampai ke sana pagi. Rasa sedih ada jugak sebab tinggalkan Family. Tapi hati ni masih tertutup lagi untuk tinggal disana lama². 2 bulan rasanya macam 2 tahun.
Setibanya di rumah Opah apa lagi kerjanya makan masakan opahlah. Opah senang nak cam cucu bertuah ni balik. Mesti masak banyak-banyak dan sedap².
"Minggu depan start keje okay. Hari² cucu Aunty Lou kamu tu tanya bila Davie nak balik Cameron"
"Cucu Aunty yang mana Opah?" semua penat hilang sebab teruja dengar pasal cucu Aunty Lou.
"Yang belajar Master kat Korea tu. Sape nama opah lupa."
"Ell Luo ke? Betul ke opah dia tanya Davie?" Kalau macam tu esok jugak aku mula kerja pergi Tanah Rata.
Opah tak jawap.kan tadi dah inform.
Usai solat Zuhur Davie masuk tidur tak boleh nak tunggu malam sebab mengantuk sangat plus makan banyak tadi.
♣♣♣♣♣♣
"Assalamualaikum."
"Waalaikumussalam" opah tak ada kat rumah ke? Aku jugak yang kena jenguk siapa yang bagi salam tadi.
"Kak Davie, lama tak jumpa kak Davie" geng Daviena rupanya datang rumah.
"Korang, ha ah... Sorry kak Davie ada kerja sikit kat KL tu lambat balik. Macam mana trial UPSR okay tak?"
"Kak Davieeeeee" jerit Eda Geng Daviena yang paling muda 9 dan comel datang memeluk Daviena. Manja sangat budak ni.
"Apalah Eda ni, tadi janji pukul berapa datang , sekarang dah pukul berapa" marah Ramu anak bongsu Aunty Cendana.
"Trial okay jer akak Daviena cuma Aiman jer yang kurang sikit dari diorang"
"Its okay. Kejap akak ada something untuk korang dari KL" Daviena masuk ke bilik.
Beberapa minit kemudian,
Tadaaa...
"Coklat dan Biskut dari KL, kedai ni ada kat KL jer tempat lain tak ada. Sorang satu tau akak dah packing baik² dah tu"
Terima kasih...
Banyak topik yang diperbualkan tak sedar dah nak malam. Budak² ni lah pelengkap Daviena di kampung. Nak kawan sebaya tak ada sebab kebanyakannya berhijrah ke bandar.
"Jumpa lagi akak. Minggu depan kita orang tak boleh main-main sangat sebab exam."
"Thank you for gift"
"Hati² bawak basikal tengokkan Eda sekali" Daviena yang berada diluar pagar melambai ke arah geng celik tersayang pulang ke rumah masing-masing.
Cantiknya bunga roses ni...
"Daviena jangan petik!!! "Terjah opah. Lepas tu tergesa-gesa masuk ke rumah. Pelik. Mesti ada kerja yang tak selesai lagi dah nak masuk malam hari pun kerja lagi.
"Opah ni terkejut Davie" jerit Daviena.
Hi.. sapa lelaki misteri dibelakang.
Sorry lama tak update... Busy sikit....
Komen and voted tau. And than wattpad ni dh bertukar wajah ke... Part 5 jadi part 1.... Susah bebenor nk edit...
Typo terr harap maaf... Peace yoy..
YOU ARE READING
KAU BUAT AKU RESAH M.A.I.D PROJEK
RandomDisebabkan projek dari profesor Firda dari falkuti Seni. Daviena Safiaa terpaksa menjadi pembantu rumah. Apa yang patut Daviena lakukan?? Seorang yang terpengaruh. Hati yang keras akhirnya di hancurkan oleh seorang gadis. Pemilik hati Adam Rizky Khu...