~BAB 13~

5.6K 230 0
                                    

Mamat ni dah sewal ke? Aku rasa nak demam semula...

Debukk!!

Satu bantal kecil kena betul² atas muka Daviena dibaling oleh Rizky Khun.

"Berkhayal pulak, cepat saya ada hal pulak lepas ni"

"Encik nak buat apa?"

"Awak ingat saya ada masa dengan benda mengarut yang tengah yang awak fikir tu"

Aku tampar jugak laki ni. Mata empat tak sedar diri. Kalau aku tampar betul rasanya mesti pecah spek dia. Ingat baik!

Rizky Khun bangun dari katil dan mengosongkan semua cadar dan bantal atas katil untuk dibetulkan semula.

"Now, kita mulakan dengan cadar putih untuk tutup tilam yang besar dan berspring. Awak betulkan setiap hujung cadar putih ni" arahan yang pertama.

"Okay yang hujung ni awak gulung dan simpul dan selik ke dalam, hujung katil kena buat" tangan cekap membuat semua hingga siap fasa yang pertama.

Daviena menjadi pemerhati dan sedikit kagum. Dapat belajar benda yang baru.

"Ada duit siling tak?" tanya Rizky Khun.awak

"Tak ada"

Rizky Khun mengeluh. Tangan di masukkan ke dalam poket kanan. Sebelum duit siling keluar Rizky mengeluarkan kunci kereta diletakkan atas meja sebelah katil.

Keychain tu... Tak sangka pulak dia gantung kat kunci kereta, aku tak perasan pun...

"Tengok" Rizky Khun campak duit siling 50 sen atas katil. Cadar putih tadi tegang.

Wow! Aku tengok bibik buat main masuk bawah tilam je. Tu aku buat macam tu. Tak tahu buat ada cara lain.

Fasa seterusnya Daviena buat tapi yang gulung tadi dah tak ada seterusnya buat macam biasa.

"Okay awak buat kerja seterusnya" Arahan majikan king control.

Daviena memulakan kerjanya dan Rizky pulak buat kerja office dia...

Ting tong!!! Bunyi loceng..

"Ena buka pintu" Daviena letak bulu ayam dan terus buka pintu.

"Bro jom keluar" datang seorang lelaki berbadan sado matching gile menolak pintu menyebabkan Daviena bertolak dari belakang pintu.

"Pergi mana, aku ada kerja yang kena habiskan"

"Eh siapa yang buka pintu?" lelaki tadi melihat belakangnya sebentuk tubuh berdiri di belakang pintu.

Lawonya!!

"Riez sape tu, pasal aku tak kenal"

"Maid aku Ena" jawab pun malas. Rimas betul.

Daviena tak suka buang masa dengar orang lelaki cakap. Tapi terus ke dapur untuk basuh pinggan, periuk belaga yang lama di tinggalkan. Nak berkulat. Eeeerr..

"Ena saya nak keluar kejap, awak basuh semua baju saya yang dalam bakul tepi pintu tu"

"Bye Ena" lambaian kasih dari Encik Sado.

Selepas senyap iaitu permergian 2 jejaka malaya, Daviena buang tudung sarungnya di sofa. Kemas semua dari A sampai Z, basuh baju yang last sekali.

Hacumm!

Daviena bersin, ni mesti kes deman nak datang lagi. Aku rasa pagi tadi dah makan ubat.

Macam mana fungsi mesin basuh ni. Aku ingat cara Mak Kalsum buat. Tapi mesin basuh ni lain. Okay, letak 2 cup sabun. Mesin ni auto sampai kering mesti letak lebih 3 cup . Ermmm macam tak confiden letak 4 lah. Rasanya dah cukup.

Sambil tunggu kena pakai tudung nanti Encik Rizky balik.

Check IG kejap... Lame tak on mesti banyak cerita hot ni. 30k follower. Wow ramainya hari tu rasa 20k lebih. Gambar photoshoot 2 bulan lepas. Memalukan dah tak nak ingat.

Air apa ni... Daviena berfikir sejenak...

Ha'a lah air mesin basuh. Daviena ke tempat mesin basuh. Banyak buih plus air melimpah. Mesin ni rosak ke.

"Ya Allah, Enaaa" jerit Rizky sebaik saja tiba...

Ehhhh....
Komen je kalau tak suka....
Suka tu komen juga kalau rajin jangan jadi macam saya je!is pemalas....
Voted byak²...

KAU BUAT AKU RESAH M.A.I.D PROJEKWhere stories live. Discover now