hoofdstuk 4

412 14 0
                                    

POV. Robin
"Eindelijk thuis." roep ik als ik binnen stap. Jai lacht en zet mijn koffer neer. Meteen pak ik hem op en ren naar onze kamer. "Tsja het is nog niet helemaal klaar alleen je meubels staan er." roept jai. Ik steek mijn duim op en loop de kamer binnen. De kamer is wel veel veranderd. Er staan twee verschillende kleuren meubels. Witte en zwarte, zo zie je precies de middenscheiding. Ik gooi mijn tas op mijn bed en trek meteen dat pakje uit. Ik zoek een leuk setje kleren en vouw het pakje op en leg dat als eerste achterin mijn kast. Ik doe hem dicht. Nu begint mijn leven pas echt! Ik ren de trap af en loop de keuken in. Jai heeft wat spullen klaargezet en is bezig met de tafel te dekken. Ik loop naar de ingrediënten en bekijk ze. "Serieus pannekoeken." zeg ik tegen jai. "Lust je dat niet?" vraagt hij. "Juist wel maar ik heb het al zo lang niet meer gegeten." zeg ik. Maar ik begin meteen met de mix. Jai geeft mij telkens de spullen aan en ik mix het dan. Zodra alle pannekoeken klaar zijn beginnen we te eten. Hij legt een pannekoek op mijn bord en begint daarna zelf te eten. Ik kijk even om mij heen en loop dan naar de la met bestek. Jai kijkt om en zegt: "eet jij dat niet met je handen?" ik knik nee en pak bestek. daarna begin ik ook te eten. We praten en lachen tijdens het eten iets dat ik in geen jaren meer heb gedaan. We praten ook nog over mijn jeugd. "Maar je bent echt streng opgegroeit." zegt jai. Ik knik en drink het laatste slokje drinken uit mijn glas. "Ik heb daarom ook super veel zin in de komende aantal jaar, gewoon mezelf zijn." jai knikt en ik ruim onze borden op. Daarna ploffen we op de bank en kijken we nog tv. "Heb je al na gedacht of je naar school wilt?" vraag hij. Ik knik nee: "ik denk dat ik hier eerst even wil wennen en dat ik daarna maar eens ga kijken wat ik wip gaan doen." jai knikt en zegt: "dan ga je maar vaker mee naar optredens." ik lach en kijk weer tv. Ik voel mezelf hier wel thuis. Gewoon rustig eten een beetje chillen en niksen. Dat heb ik al zo lang niet meer gedaan. Ik voel mijn telefoon trillen en kijk wie mij een appje heeft gestuurd.

Dioni: hey, voel je je al een beetje thuis?
U: jaaaa! Ik kan hier lekker mezelf zijn.
Dioni: ben je al eens in amsterdam geweest?
U: wel veel over gehoord maar ben er nog nooit geweest.
Dioni: heb je misschien zin om overmorgen ofzo naar amsterdam te komen dan kan ik je de leuke dingen van amsterdam laten zien.
U: leuk! Het is wel een stukje rijden maar ik kom er wel. Zullen we dinsdag afspreken. Dan kan ik hier nog een beetje wennen.
Dioni: ja prima. Heb er zin in. Tot dan x
U: ik ook, tot dan💋

"Wat ga je doen?" vraagt jai. Ik zie dat hij op mijn telefoon mee zit te kijken. "Dioni gaat mij de leuke dingen van amsterdam laten zien." jai knikt en zegt: "leuk geniet er van dan." em hij knipoogt. Ik lach en knik.

POV. Dioni
"Dion kom de film begint." roept sam. Sam slaapt vanacht bij mij gewoon voor de gezelligheid. Ineens pakt hij mijn telefoon en leest mijn berichtjes. "Dus jij hebt een date met robin?" vraagt hij. Ik pak mn mobiel terug en zeg: "nee ik laat haar gewoon amsterdam zien. Meer niet." sam kijkt mij aan en gaat dan weer zitten. Okee mischien is het wel een date, maar als dat zo is dan hoeft hij dat niet te weten. Sinds dat hij robin heeft gezien in dat pakje maakt hij er alleen maar grappen over. Zij kan er ook niks aan doen dat haar ouders zo perfect zijn. Ik snap wel dat ze blij is dat ze de komende jaren niet meer terug hoeft. Alleen jai is wel erg close naar robin toe. "Hey vergeet niet dat jai meer kans maakt bij haar." zegt sam lachend terwijl hij zich op de film focust. "Hoezo dat nou weer?" zeg ik tegen hem terwijk ik tegen hem aanstoot. Hij draait zich om en zegt: "nou hij is dag en nacht bij haar. Dus kan doen met haar wat hij wil." "hoezo nacht?" zeg ik. "Nou." gaat hij verder. "Ze slapen samen op een kamer." ik knik en zeg: "wie zegt dat ik haar leuk vind ik laat haar alleen amsterdam zien." sam houdt zijn handen op als teken 'ik geef me over' en kijkt dan weer naar de film. Shit hij heet wel een punt, als ik haar wil leren kennen moet ik gewoon kijken hoe zij en jai met elkaar om gaan. Als die 2 elkaar leuk vinden laat ik het. Maar als ik de kans krijg om haar beter te leren kennen dan grijp ik die kans. "Sam, heb jij eigenlijk al iemand die je leuk vind?" sam knikt nee. En ik ga er niet meer verder op in. Ik lees even het gesprek terug wat ik met robin had. Ze stuurde een kus terug dus dat geeft mij al een goed gevoel. Ik hoop dat zij er hetzelde over denkt
"Ik ga wat drinken pakken." zeg ik en ik loop de kamer uit. Als ik drinken heb gepakt loop ik de kamer weer in en zie ik sam zitten op mijn telefoon. "Zooo dik." zegt sam. "Wat?" vraag ik en ik pak mijn mobiel terug. Ik zie robin haar insta account. Hij heeft een foto aangeklikt van robin bij haar huis. Oke haar oude huis is echt heel erg groot. Maar ik vind het ook niet gek met zulke ouders. "Ze heeft wel geld" zet sam. Ik kijk hem aan met opgetrokken wenkbrauwen. "Boeiend." zeg ik en ik leg mijn telefoon weg en kijk weer de film. Ik heb nu al zin in dinsdag!

New Home, New Family.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu