hoofdstuk 7

305 15 0
                                    

POV. Kaj
"Maar vertel nu eens wat over jezelf." vraag ik sacha. Dit is al de 5 date in 2 en een halve week en nog heeft ze vrijwel niks over zich zelf verteld. "Please?" zeg ik met puppyoogjes tegen haar. Ze kijkt mij aan en neemt een slok van haar drinken. "Vooruit" zegt ze. Ik kan wel juichen in mezelf want in die 5 date's ging het meestal over mij. "Nou ik ben dus sacha en..." "ja dat wist ik al." onderbreek ik haar. Ze kijkt mij aan en houdt zich dan stil. "Vertel nou verder." zeg ik tegen haar. "Vraag maar wat je wilt weten." zegt ze. Ik knik en begin te vragen: "broertjes, zusjes?" "1 zusje kathy." ik knik. "School of werk?" "school." antwoord ze meteen terug. "Op wat voor jongens val je?" ze denkt na en zegt dan: "blond haar. Blauwe ogen een beetje humor en gewoon heel lief." ik ga jaar lijstje even na en vink af wat ik heb. Humor weet ik niet maar de rest slaat wel een beetje op mij. "Verder nog vragen?" vraagt ze. Ik denk na en vraag dan: "aangrijpende gebeurtenis in je leven." ze houdt zich dit keer stil maar na een tijdje zegt se: "ik heb eigenlijk een prima leven nooit echt iets ergs gebeurt maar er is wel een ding." zegt ze. Ik knik. "Wil je het vertellen?" vraag ik. Ze draait haar hoofd naar het raam en kijkt naar buiten terwijl ze tranen in haar ogen krijgt. "Het hoefd niet" zeg ik om haar gerust te stellen en ik leg mijn hand op die van haar. Ze kijkt mij aan en zucht dan. "Nee, ik wil het wel vertellen." zegt ze. En ze begint te vertellen: "ik had vroeger een vriendin. En zij had hele strenge ouders. " meteen moet ik aan robin denken. Maar ik luister verder: "ze kwam altijd naar mij omdat ze zich thuisvoelde ze kleedde zich dan altijd om naar normale kleding en ze had weer heel veel humor. Maar haar ouders gingen werken in het buitenland voor een paar jaar en zij ging ergens anders wonen voor die aantal jaren. Nu kan ze zich gelukkig gedragen zoals ze nu wil maar ik mis haar gewoon." ik knik en zeg: "snap ik" ze knikt en kijkt weer naar buiten. Het verhaal komt heel erg overheen met het verhaal van robin "hoe heet ze?" vraag ik. Sacha kijkt mij aan en zegt: "robin." meteen laat ik haar hand los. Ze kijkt mij aan met een vragende blik. Ik denk even hoe ik dit nou het makkelijkste kan brengen. "Mischien vind je het leuk om vanavond mee te gaan naar ons optreden." vraag ik. Ze knikt. Mooi want robin komt vanavond ook mee. Ik ben benieuwd hoe ze op elkaar gaan reageren. Ze hebben elkaar dan toch een maand of 2 niet gezien. Ik ben benieuwd. "Zullen we gaan?" vraag sacha aan mij. Ik knik en geef haar een kus op haar wang. "Ik betaal wel." zeg ik en ik loop naar de kassa.

POV. Jai
"Schiet nou op we moeten zo gaan!" roep ik naar robin. "Ja ik kom al!" roept ze. Dit is de enigste keer dat ik zelf met de auto moet omdat het optreden best dichtbij is. Ik zie robin van de trap af rennen en ze glijd uit. Ik bedenk me geen moment en ren naar haar toe. Net op tijd vang ik haar op. "Bedankt" zegt ze. En ze loopt naar de kapstok. Ze heet zich omgekleed in een zwarte broek en jasje en eem zwarte hoed. "Zozo blij iemand weer te zien?" zeg ik geinend. Ze draait zich om en begint te blozen. "Ik wist wel dat je dioni leuk vond." zeg ik en se pakt mijn sporttas en gooit hem op mij. "Het heeft ook een andere rede." zegt ze en ze doet haar jas aan. "Vertel?" vraag ik. Ze slikt en ze kijkt naar onder. "Okee zitten jij." zeg ik tegen haar en ik duw haar op de trap zelf ga ik er naast zitten. "Nou." snikt ze. Ik leg een arm om haar heen en ze begint te vertellen. "Dit setje hebben sacha en ik samen gekocht. Dit was echt ons vriendinnen setje en ik vond hem ik mijn kast en ik wou hem weer aantrekken." ik knik en veeg haar tranen weg. "Dan maak je een foto van je outvit en app je hem door. Dan weet ze hoe belangrijk zij voor jou is. Ze knikt en geeft een kus op mijn wang. Ik lach en kijk op de klok. Shit te laat. "Kom we moeten echt gaan!" roep ik. Ze knikt en pakt onze tassen. Ik ren naar de auto en steek de sleutel in het slot. Robin gooit de tassen achterin en we rijden zo hard als we kunnen naar het optreden. "Hier links!" roept robin. Ik knik en doe dat. Gelukkig kent ze de weg hier een beetje dus dan hoef ik niet altijd de tomtom aan te zetten. "Ja hier is het." zegt ze. Ik knik en parkeer we pakken onze tassen en rennen naar binnen. Er staat een man aan de deur die naar boven wijst. We rennen naar boven en kijken op de deuren. Er hangen overal naambordjes. "Daar!" roept robin. Op een deur staat: 'dioni en jai (b-brave)' ik knik en ren die deur binnen. "Zo waren we weer te laar?" vraagt dioni die zich omdraait. Ik knik en pak nu rustig mijn spullen uit. "Hey prinses wat ben je mooi." hoor ik dioni zeggen. Ik kijk naar hem en zie hem knuffelen met robin. Ik wist wel dat robin dioni leuk vond. En aan dioni kon ik het ook wel merken. Hij is veel vrolijker de laatste tijd. "Ik ga even naar kaj, cass en sam om hallo te zeggen." ik knik. "Hoezo zitten we eigenlijk verspreid?" vraag ik aan dioni. Hij verwisseld zijn shirt en zegt: "ze hadden geen kleedkamer voor 5 personen dus vandaar." ik knik en kleed mezelf ook om. Dit word een leuke show.

New Home, New Family.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu