hoofdstuk 19

223 13 0
                                    

POV. Robin
"Schat kom je?" roept jai van beneden. Ik pak mijn tas en loop naar beneden. "Hey, wat is er." zegt hij meteen. "Het is gewoon weer de eerste keer dat ik dioni ga zien in anderhalve maand." zeg ik en ik kijk naar buiten. Jai duwt mijn hoofd weer naar hem en hij zegt: "ach laat hem. Hij heeft nu een nieuwe vriendin en jij hebt mij nu. Dus laat hem links liggen." zegt hij. Ik knik en geef hem een kus. De anderhalve maand is zo snel gegaan. Jai en ik hebben inmiddels ook een maand een relatie en het gaat eigenlijk prima met ons. Nog geen problemen gehad. Alleen zijn ouders vinden het een beetje moeilijk maar dat komt wel goed. We hebben ook veel met kaj en sacha afgesproken en met cassius en zoë. Alleen sam heb ik niet meer gezien en dioni natuurlijk. Maar goed vandaag zie ik ze dus weer bij het concert van de jongens. Nu kan ik jai tenminste helpen. De vorige keer kwam hij thuis met een blauw oog en een kappotte lip omdat dioni hem had geslagen. Ik wist toen even niet wat ik ervan moest zeggen maar goed. Ik voel dat jai mijn hand pakt. "Ga je mee? Cees staat er met de bus." zegt hij. Ik knik en samen lopen we naar buiten. Jai doet de bus open en stapt in. Iedereen zit er al in. Ook een nieuw meisje. Ik ga tussen jai en kaj inzitten. Ik draai mezelf om en steek een hand uit naar het meisje. "Hoi ik ben robin." zeg ik. Ze pakt mijn hand aan en zegt: "hoi esmay." ik knik en ga weer recht zitten. Ik wil dioni gewoon niet aankijken. Daarom kijk ik naar buiten. Ik leg mijn hoofd op jai zijn schouder. "Ben je moe?" vraagt hij. "Ja, weetje hoeveel jij beweegt in je slaap. Voortaan ga ik weer in mijn eigen bed." zeg ik. Ik voel een kus op mijn hoofd. "Hebben jullie samen geslapen in een bed dan?" vraagt dioni. Op deze vraag wil ik even niet reageren. "Ja maar dat wist je al. Zelfs als eerste dus ik snap niet waarom je het vraagt." zegt jai kortaf. Ik voel wat gerommel en kijk op. Dioni heeft jai vast bij zijn kraag en balt zijn vuist. "Nee stop!" roepen ik en esmay tegelijk. Ik trek jai naar mij toe en knuffel hem. "Gewoon niet meer op reageren. Ik wil niet dat je weer met een blauw oog thuiskomt" zeg ik. En ik kijk jai aan. Hij knikt en zijn lippen komen op de mijne. Daarna gaan we weer zitten. Jai pakt zijn mobiel en gaat op instagram alle foto's bekijken. Ik zie ook een paar foto's van mij en dioni langskomen. Mensen zeggen dan dat Rioni terug moet komen. Maar ik negeer het. Waarom eigenlijk die stommen namen. Rioni, saj allemaal dat soort namen. Gewoon afkortingen van onze namen. Ik vind het verschrikkelijk. Ik ben beniewd hoe de show nu gaat zijn want nu kom ik er pas achter hoe erg ik dioni heb gemist.

POV. Sacha
Ik gooi kaj zijn tas bij zijn omkleedstukje en ga zitten. De spanning die hier nu hangt is echt niet leuk. Ik zie dioni heel de tijd naar robin en jai kijken. En robin kijkt alleen maar naar dioni. En af en toe naar jai. Maar jai wil heel de tijd aandacht van robin. Hier klopt echt iets niet. Ik wist wat er was gebeurt met robin en jai. En hoe dioni er achter kwam. Het is gewoon heel rot hoe het is gegaan tussen hun. Maar ik zie aan robin en aan dioni dat ze niet echt gelukkig zijn. Wel zielig voor esmay, ik zie hoeveel ze van dioni houdt terwijl dioni niet alle aandacht aan haar geeft. Kaj komt aangelopen en gaat naast mij zitten. "Het is weer gezellig hoor." zegt kaj zachtjes in mijn oor. Ik knik en ga op zijn schouder liggen. Jai en robin komen kussend binnen gelopen. Ik zie in dioni's ogen vuur. Maar esmay houdt zijn hand vast. Het liefst wil ik robin en dioni allebij een klap geven en schreeuwen waar ze in godsnaam mee bezig zijn. Kaj gaat staan en kleed zich om. Zo meteen moeten hun op en dan moet ik maar met die meiden aan de zijkant gaan staan. Gezellig hoor. Twee meiden die eigenlijk van dezelfde jongen houden maar waarvan robin Niet in wil zien dat ze van dioni houdt. De enige reden waarom ze met jai is is omdat ze denkt dat ze van hem houdt maar dat is niet zo. Ze houdt wel van hem maar juist op broer wijze. En daarom weet ze niet wat ze wil. " hey, ga je mee?" vraagt kaj. "Waarheen" vraag ik besuft. "We moeten op schat en ik laat jou hier echt niet meer alleen in die kleedkamer." zegt hij lachend. Ik glimlach en knik. Hij pakt mijn hand en trekt mij mee.

Ik kijk naast mij en zie esmay hard klappen voor dioni. "Ze zijn echt goed!" zegt ze. Ik knik. Ik kijk om mezelf heen en zie robin zitten op een stoel achterin. Ik loop naar haar toe en zeg: "hey, wat is er?" ze kijkt verschrikt op en zegt dan: "euhm ongesteld." zegt ze snel en ze kijkt weer weg. "Gaan jullie ook naar dat middeleeuwse bal? Dat komt binnenkort ik en dioni gaan." zegt esmay. "Oh leuk." zegt robin kortaf. "We komen beloofd. Ook robin en jai." zeg ik. Robin kijkt mij boos aan. Maar goed ze moet er maar aan wennen. De jongens komen van het podium af en robin rent zo in jai zijn armen. Jai is daardoor heel blij maar ik snap niet dat hij niet inziet dat robin eigenlijk niet gelukkig is. Kaj komt naast mij staan en kijkt mij serieus aan. We kijken naar dioni die staat te kijken naar robin en jai. Esmay staat er maar een beetje bij. "Jongens wij gaan we zien jullie bij het bal morgen." zegt esmay vrolijk, en ze trekt dioni mee. "Bal?" vraagt kaj. Ik knik. "Daar gaan we morgen heen. Esmay vroeg het." kaj knikt. "Gaan jai en robin ook?" vraagt kaj. Ik knik. "Dat word nog wat." zucht kaj. Ik lach en geef hem een kus. "We zien wel hoe dat het loopt."

New Home, New Family.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu