hoofdstuk 8

296 14 0
                                    

POV. Robin
Waar is die kleedkamer. Dit is zo niet handig als de jongens niet bij elkaar zitten. Eindelijk de kleedkamer van kaj,sam en cass. Ik loop maar binnen en roep: "hey, sorry wij waren laat.!" ik kijk rond en kan geen woord meer uitbrengen. Daar in de hoek naast kaj staat een meisje. Een meisje wat ik maar al te goed ken. Een meisje die samen met mij dezelfde kleren deelt. Ze kijkt mij aan en ik zie tranen in haar ogen. "Robin." zegt ze. Ik knik en krijg ook tranen in mijn ogen. "Sas." zeg ik en ik ren naar haar toe. Zij ook naar mij en we vallen in elkaars armen. We blijven allebij huilen en huilen. "Ik dacht dat ik je nooit meer zou zien." snikt ze. Ik knik. "Ik ook." huil ik uit. Als we klaar zijn met huilen vegen we bij elkaar onze mascara weg want die was helemaal uitgelopen. Dan komen dioni en jai de kleedkamer in gelopen. Ik draai mezelf om en glimlach. "Wat is er?" vragen dioni en jai meteen ongerust. "Niks ik ben gewoon heel blij." zeg ik en ik geef sas nog een knuffel. "Wacht even zie ik dubbel?" vraagt jai. Hij ziet natuurlijk dat wij dezelfde kleding aanhebben. "Ik wist wel dat jullie dit leuk zouden vinden."' zegt kaj lachend. "Jij wist dit?!"vraagt sacha aan kaj. Kaj knikt en ik moet dit even bezinken. "Kom op jullie vinden het toch leuk en ik doe alles om sas gelukkig te maken." zegt kaj en hij loopt naar haar toe en knuffeld haar. "Hebben jullie een relatie?" vraag ik. "Nou niet echt." zegt sacha meteen. "Maar bij wie woon jij nu dan?" vraagt sacha. Ik trek jai naar voren en ga tegen hem aanleunen. "Bij deze jongen." zeg ik en ik glimlach. "Is hij je vriend?" vraagt sacha meteen. "Nee." roept dioni. Ik ga weer recht staan en kijk hem aan. "Nee toch?" vraagt hij onzeker. "Tuurlijk niet." zeg ik tegen dioni en ik geef hem een knuffel. Ik hoor sacha gniffelen en ze leunt tegen kaj aan. "Maar vertel hoe hebben jullie elkaar ontmoet?" vraag ik aan sas en kaj. Ze knikken en we gaan gezellig zitten en ze beginnen te vertellen.

POV. Dioni
"Dus doordat jij onhandig was heb je hem ontmoet?" vraagt robin lachend. Kaj knikt en sacha kan alleen maar blozen. "Ga eens naast elkaar staan?" vraagt sam. Kaj en sacha knikken en gaan staan. "Nee robin en sacha." zegt sam weer maar nu lachend. Robin knikt en gaat naast sacha staan. Ze lijken nu echt op elkaar, juist omdat ze dezelfe kleding aanhebben. Maar robin heeft blonder haar. Precies waar ik op val. "Jongens zijn jullie klaar. Jullie moeten op....." vraagt de man van de techniek die net binnen komt lopen. Ik krap achter mijn oor. Eigenlijk is niemand klaar want we hebben alleen maar gepraat. Jai wil uit zijn plaat gaan maar ik houdt mijn hand voor zijn mond. "We komen" zeg ik tegen de man. Hij knikt en loopt de kleedkamer uit. "We zijn nog helemaal niet klaar en we hebben nog niet opgewarmt en en.." begint jai te ratelen. "Kom we halen onze microfoons en we maken er maar wat van. We praten vanavond wel verder." zegt sam. "Inderdaad." zeg ik tegen sam terwijl ik de deur uit wil lopen. Robin gaat voor mij staan en geeft mij een knuffel. "Succes doe waar je goed in bent." zegt ze lachend tegen mij. Het liefst zou ik haar kussen maar dat doe ik niet met al die mensen erbij. Ik geef haar een kus op haar wang en loop naar het toneel. Nou ja we gaan er maar voor.

POV. Samuel
"Bedankt!" roep ik nog een keer en we lopen het podium af. Het ging boven verwachting goed. We hadden alleen maar gepraat we hebben ons zelfs niet omgekleed toen we het podium op liepen. Kaj loopt nog steeds in zijn jogginspak. Ach ja zolang het lekker zit, en de fans waren blij. Ik drink nog een slok uit mijn flesje. "Zullen we naar boven gaan?" vraagt dioni. Oja de meiden zitten boven in de kleedkamer te wachten. Ze wouden nog even bijpraten enzo. En ze horen ons al vaak genoeg zingen. Dus ja. Als we naar boven lopen horen we gegil. Kaj rent mij voorbij gevolgt door dioni en jai. Ik weet niet wat er aan de hand is. Ik kijk cass aan en hij mij. We rennen ook maar boven onze kleedkamer in. Ik zie jai op de grond zitten en kaj kijkt uit het raam. Dioni rent langs ons en gaat ervandoor. "Wat is er aan de hand?" vraag ik. Kaj reageert niet en roept uit het raam. "Sacha!" ik loop naar jai die op de grond zit. "Wat is er." vraag ik aan hem. Zodra hij zijn hoofd optilt zie ik zijn roodbetraande ogen. Dioni komt ook binnen lopen en trapt tegen alles aan wat hij ziet "fuck, fuck fuck!" roept hij telkens. "Wat is er nou de hand!" roep ik. "Ze werden meegenomen sukkel!" roep kaj dit leer en hij zakt huilend op een stoel. Ik zie sacha's hoed op de grond liggen. "Door wie?" vraag ik. "Ja weet ik veel!" roept dioni histerisch om zich heen. Jai zegt niks en hij zit alleen maar voor zich uit te staren op de grond. "Oke rustig we moeten de politie bellen." zegt cassius. "Precies." zeg ik. Cassius loopt naar onze manager en de techniek en legt iedereen alles uit wat er is gebeurt. "We moeten positief blijven jongens." zeg ik. "Positief hoezo positief!" roept dioni en hij zakt tegen de muur op de grond en barst in huilen uit. "Ik heb niks meer, ze is weg en ik heb haar niet eens gezegt hoeveel ze voor mij betekende." zegt dioni en zijn hoofd zakt in zijn handen. "Ze hield ook veel van jou." zegt jai. "Hoho ze is nog niet dood. Ze zijn nog niet dood." verbeter ik daarna mezelf. "Kom op jullie moeten voor ze vechten!" zeg ik tegen de jongens. Ze zitten alledrie nutteloos in een stoel of te huilen of voor zich uit staren. Kaj staat op en pakt sacha's hoed. Hij gaat weer zitten en drukt de hoed tegen zijn borst. "Jongens kom op we gaan naar jai thuis zijn ouders praten met de politie en ze gaan op zoek naar de meiden. En het belangrijkste is dat we nu niks met de media gaan delen. Zegt cassius terwijl hij binnen komt lopen. Ik knik en duw dioni uit zijn stoel en haal jai van de grond. "Kom op jullie pakken je spullen en wij ook en dan gaan we meteen naar jai's huis." zeg ik. Ze sjokken de kleedkamer uit en ik pak snel mijn spullen. Kaj blijft alleen maar in zijn stoel zitten. "Okee ik pak zijn spullen ga jij maar bij jai en dioni kijken ik neem je spullen wel mee." zegt cassius. Ik knik en loop naar de kleedkamer. Hoe kan dit nou oppeens.

New Home, New Family.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu