POV. Robin
"Dus ik ga even naar de dokter en dan zie ik jullie straks wel." zeg ik tegen jai en dioni terwijl ik mijn spullen pak. "Je gaat vrijwillig?" vraagt jai. Ik draai mezelf om en knik. "Moet ik mee?" vraagt dioni. "Nee hoeft niet ik kan het zelf wel." zeg ik snel en ik loop de kamer uit. Ik zou nooit liegen tegen ze maar het moet wel even. "Klaar?" vraagt sam die in de hal staat. Ik knik en loop achter hem aan naar zijn auto. Als ik de deur dicht heb gedaan en sam heeft de auto gestart zeg ik: "stel je voor ik ben zwanger wat dan?" vraag ik aan hem. "Dan laat je het weghalen of je houdt het simpeler kan niet." zegt hij droog. Ik knik en kijk naar buiten. "En als ik het wel wil en dioni niet." vraag ik nog snel. Ik kijk sam bang aan. Normaal ben ik niet zo bang of bezorgt maar nu. Sam draait zijn hooft en ik zie ook angst in zijn ogen. "Ik weet het niet robin echt niet sorry." zegt hij dat en hij let weer op de weg. Ik knik in de hoop dat hij het ziet maar ik denk het niet. "Maar ik ga je wel helpen." zegt sam dan oppeens terwijl hij zijn hand op mijn knie legt. "Dankje." zeg ik dankbaar en ik leg mijn hand op de zijne. Onze band versterkt steeds meer eigenlijk. De auto stopt en ik kijk verschrikt op. "Ik ga even." zegt sam. "Waarheen?" zeg ik besuft. Sam wijst naar de drogist en ik knik. Hij stapt uit en loopt de winkel in. Okee ik begin nu steeds zenuwachtiger te worden. Ik hoop dat jai mij dan ook wil helpen stel het zou zo zijn. Ik kan niet zonder mijn broer. En natuurlijk dioni. De jongen die steeds super lief is gebleven terwijl ik een heks was tegen hem. Ik voel tranen opkomen in mijn ogen. Nee robin dit mag niet! Niet weer huilen. Ik zie sam aankomen. Snel veeg ik mijn tranen weg terwijl hij de auto instapt. "Dat doe ik dus nooit meer, ze feliciteerde mij met mijn toekomstige vaderschap." zucht hij en hij gooit de test op mijn schoot. "Oh sorry." zeg ik tegen hem. "Maar ik heb wel haar nummer." zegt hij blij en hij wappert met een briefje in zijn handen. Ik pak het het af en lees het briefje.
Iris,
06........
"Iris dus." zeg ik terwijl ik het briefje terug geef. Sam knikt en bergt het op. "Kom op naar mijn huis" zegt hij en hij start de auto en rijd weg."Dus nu moet je een paar minuten wachten?" vraagt sam. Ik knik en leg de test op tafel en ga naast sam zitten. "Zou je het willen?" vraagt hij. Ik denk na en knik: "ik zou het best leuk vinden. Een kleintje van dioni en mij."zeg ik blij. "Je weet wat er allemaal bij komt kijken toch?" vraagt hij maar dit keer onzeker. "Euhm eigenlijk niet maar ik heb veel hulp van jou en sas helpt ook wel en als sas helpt helpt ook kaj dus dan lukt het wel." zeg ik. Ik kijk even naar buiten. "Nou bel die hulp maar meteen dan." zegt sam ineens. "Hoezo." ze ik terwijl ik mijn hoofd omdraai. Mijn lach is meteen van mijn gezicht af als ik sam zijn hoofd zie. Hij kijkt met grote ogen naar de test die in zijn handen klemt. Hij geeft hem aan mij en zegt: "succes." ik pak de test aan en kijk naar de uitslag........... Zwanger!
POV. Dioni
"Waar hangt ze uit jij zei dat ze vanacht wel weer terug zou komen." roep ik boos naar jai. Gisteren is robin naar de dokter gegaan maar is niet meer terug gekomen. Jai dacht dat ze s'nachts wel thuis zou komen maar nee. "Sorry dioni maar ik weet het nu ook niet meer. Misschien moeten we de politie bellen." zegt jai zuchtend. "Dat lijkt mij slim ja." zeg ik boos tegen hem maar als hij zijn hoofd omdraait naar mij zie ik dat hij het er ook moeilijk mee heeft. "Ik bel wel." zeg ik tegen hem. Ik pak mijn mobiel maar net op het moment dat ik wil bellen hoor ik de deur. Ik loop naar de hal en zie robin rustig haar jas ophangen. "Waar heb je gezeten!" vraag ik aan haar terwijl ik naar haar toe loop en haar knuffel. Als ze niet terug knuffeld trek ik mezelf los van haar. Haar ogen staan op afwezig en ze reageerd niet op mijn vraag. Ze loopt besuft naar de woonkamer waar ze vervolgens op jai zijn schoot gaat zitten. "Ik was dood ongerust." roep ik naar haar. Ze kijkt mij aan en knikt. "Maar waar heb je gezeten!" vraag ik weer aan haar maar nu bozer. Ze is een hele nacht weg en doet vervolgens of er niks aan de hand is. Daar kan ik echt niet tegen! "Hallo ik praat tegen je." zeg ik nu hard. Ze kijkt mij nog steeds niet aan. "Serieus ik ben dat gedrag van je zo zat. Heel de tijd dat boze gedoe of dat gejank wat is er met je zeg het dan!" roep ik nu heel boos recht in haar gezicht. Ze staat op en roept keihard tegen mij: "ik ben zwanger van je, nu blij!" en ze rent weg naar boven. Nu sta ik besuft te kijken. Zwanger? Maar ze had toch die morningafterpil geslikt. "Ik had het al verwacht." zegt jai rustig. Hoe kan hij hier rustig om blijven. "Jai ik trek dit niet." zeg ik tegen hem. "Oh echt niet! Je laat haar niet vallen ze is alles voor je en jullie hebben dit samen veroorzaakt los het dan ook samen op." zegt jai boos. En hij loopt de kamer uit. Ik hoor de deur dichtvallen en ga op de bank zitten. Ze is zwanger. Gewoon echt zwanger. Okee we zijn allebij 18 maar bbrave en de rest. Dit kunnen wij niet!
JE LEEST
New Home, New Family.
FanfictionJai is een van de jongens van b-brave en heeft een prima leventje. Hij is het enigste kind in huis en dat vindt hij prima. Verder krijgt hij alle aandacht die hij wenst. Tot zijn ouders vertellen dat er een meisje bij hun komt wonen. Haar ouders gaa...