3

3.2K 210 58
                                    

Na het telefoontje van de leidinggevende lopen Mohsin en mijn andere collega's naar de kantoor van onze leidinggevende. Tim onze leidinggevende, is erg in gedachten verzonken. Hij kijkt erg moeilijk. Angstig nemen we plaats aan zijn bureau.

'Jullie hebben vast gemerkt dat dit dringend moet zijn. We hebben een hele lange tijd stil gezeten. Die tijd hebben jullie goed benut door te trainen én te kloten.' Bij dat laatste kijkt hij Mohsin en ik aan. Oh shit!

'Toch zijn jullie twee erg goed. Zowel in samenwerking als in kracht als in nadenken. Jullie vaardigheden zijn extreem goed. Dus kloten kunnen jullie wel hebben. Daarom gaan jullie twee deelmaken aan een grote operatie. Gevaarlijke moet ik ook zeggen. Er is een bende waar we een jaar of twee geleden naar opzoek waren.'

'De bende Black Mocro Maffia. In eens waren ze helemaal verdwenen, geen spoor te bekennen. We hadden een team ingeschakeld die speciaal daarop gericht was. Met behulp van aanwijzingen en omkoperij zijn we erachter komen dat ze er nog zijn. Nu is jullie hulp nodig. Zij kennen jullie namelijk niet, maar het team waarschijnlijk wel. Vanaf nu zullen jullie erg moeten oppassen. Jullie krijgen een werktelefoon voor alleen deze opdracht, verder niks. Er staan een aantal nummers opgeslagen. Alleen die mogen jullie bellen. Jullie hebben al wapens dus dat is geen probleem. Wat ik van jullie wil is dat jullie gaan infiltreren. Hierbij gaat het specifiek om jullie, Chaymae en Mohsin.'

'Nadere informatie volgt nog. Ook krijgen jullie een mapje van mij met alle informatie erin. De personen die al eerder zijn opgepakt. De gegevens, activiteiten, wapens, auto's en van alles over hun.

Alle informatie is strict geheim. Vertrouw niemand. Wanneer jullie klaar zijn met de mappen en alle informatie wordt het in de kluis gedaan. Ik hoop dat ik jullie goed genoeg geïnformeerd heb. Mochten er vragen zijn kun je altijd even langs komen of bellen. Jullie teamgenoten zullen jullie nodig hebben voor dingen van buitenaf. Fijne dag nog!'

'Lijkt me echt vet,' zeg ik. 'Ik weet het niet. Ik heb er geen goed gevoel over,' antwoord Mohsin.

-

'Leyla schatje!' Schreeuwde ik aan de telefoon, terwijl ik op mijn bed sprong. 'Chaymae bitch!' Hoorde ik. Ik zet mijn telefoon wat van me oor om een gehoorbeschadiging te voorkomen. 'Je moet me heel wat vertellen,' zeg ik tegen Leyla. 'Woah inderdaad,' antwoordde ze dromerig. 'Zie ik je morgen dan in de Macdonalds om vijf uur?' Vraag ik haar. 'Prima tot morgen dan!' Zegt ze enthousiast.

Gek wijf ook.

Niet veel later viel ik in een diepe slaap zonder nachtmerrie. Misschien is dit de laatste keer slapen zonder nachtmerrie.


A/N

Herschreven.

Infiltrant Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu