Week later
Adil heeft niets van zich laten horen.
Wat zou er met hem zijn? Waarom denk ik überhaupt nog aan hem?
Ik zette al mijn gedachtes op zij en liep naar beneden om mijn moeder te helpen. Vandaag is namelijk de handvraging.
Mohsin komt mijn hand vragen, besef.
Ik maakte allerlei hapjes klaar met mijn moeder en maakte het hele huis schoon. Ik deed de ramen open voor frisse lucht.
Nadat we klaar waren met alles klaarmaken ging ik voor mijn kast staan.
Wat ga ik aandoen?
Ik koos voor een zalm kanten jurkje, met een zwarte mayo. Ik deed een zwarte hoofddoek om en trok mijn zwarte hakken aan.
Ik bracht lichtjes makeup toe en deed mijn hoofddoek opnieuw.
Mijn oog blikte op mijn zilveren MK horloge. Die was ik bijna vergeten.
Nadat ik klaar was liep ik naar beneden om te kijken of ik nog wat kon doen.
Alles was al gedaan. Ik ging rustig zitten op de bank.
Oh God. De bel ging.
Ik liep snel naar de deur en deed hem open.
Ik groette de moeder van Mohsin met de gebruikelijke kussen en gaf de vader van Mohsin een hand.
Het broertje van Mohsin kwam op me af rennen. 'Chaymaeee!' Riep hij blij.
Zijn broertje is vijf jaar en heet Amine.
Ik tilde hem op en gaf hem een kusje op zijn wang. De moeder van Mohsin reikte me een mand vol met lekkere dingen aan.
Oh God ze heeft me te pakken, klaar.
Toen kwam Mohsin tevoorschijn, zijn gezicht stond verstopt achter de rode bos bloemen.
Hij deed ze weg en keek me glimlachend aan. Ik pakte het boeket aan en gaf hem een hand.
We gingen allemaal zitten en na een tijdje ging ik naar de keuken waar ik ne3ne3 thee klaar maakte.
Ik deed alles op een Marokkaanse dienblad (siniya) en liep naar de woonkamer.
We maakten er een gezellige avond van en toen kwam hetgeen waar we voor bij elkaar zijn gekomen.
Het belangrijkste gedeelte. Het gedeelte dat mijn leven zal veranderen. Het gedeelte dat mij blij gaat maken, maar ook het gedeelte dat ellende met zich mee gaat brengen.
'Chaymae, wil jij mijn zoon als je man en als de vader van jou kinderen?' Vroeg de vader van Mohsin.
Ik dacht even na. Ik weet het zeker.
'Ja, heel graag zelfs.' Antwoordde ik zachtjes met een lichte blos op mijn wangen.
Ze keken allemaal met een brede glimlach naar ons.
Een glimlach die vertelt hoe blij ze zijn, maar het belangrijkste is de glimlach van Mohsin en mij.
Wij gaan onze toekomst samen delen.
Op naar de toekomst, Inshaa'Allah.
×
Salamou Alaykoum,
Dit is het laatste deel van deel 1!
*pinkt een traantje weg*Treur niet er komt een deel 2 die gewoon hier doorgaat!
Gun me de 5K! Ik wordt daar heel blij van en dat waardeer ik echt.
Ik zal bij dit boek een tijdje niet schrijven, omdat ik dan bezig ben met deel 2 en mijn andere boeken!
Heb geduld schatjes!
Lees ook de boeken van Amlaa_! Stem, reageer en volg haar. Niet gierig doen, maar gul zijn. Ameen.
Lees ook de boeken van eenmansmarokaanse. Ze schrijft geweldig and she's to pretty.
Yalla Byee heb teveel gepraat...