10. Samen

36 1 0
                                    

{Lauren}

Ik lig thuis in mijn eigen bed. Het weekendje Disney met Daan was echt superleuk. Daan en ik zijn samen. Alleen weet Melissa dat nog niet. Daan wilde het haar zelf vertellen. Hij was bang dat ze dit keer nog bozer zou zijn omdat het nu geen grapje is. Vandaag gaat hij het haar vertellen. Mijn telefoon gaat af. Het is Daan. 'Hey lievie, ik ga het haar nu vertellen.' 'Als het foute boel is kom je maar hierheen ja? Mijn moeder is er de hele week niet.' 'Oke, lief van je. Ik bel je straks terug.' 'Oke. Hou van je.' 'Ik hou ook van jou.' Daan hangt op.

{Daan}

Ik loop naar beneden. Ik ga Melissa vertellen dat ik met Lauren samen ben. Ik open de deur naar de woonkamer. Het is 10 uur. Melissa zit dan altijd beneden tv te kijken als het vakantie is. 'Melissa? Kunnen we even praten.' Vraag ik. 'Tuurlijk.' Ze zet de tv uit. Ik ga zitten op de bank. 'Dit is zo moeilijk te zeggen.' Zegt hij. 'Vertel het maar gewoon.' Zegt ze. 'Oke... Ehm... Ik ben, zoals je weet, van het weekend weggeweest.' 'Ja.' 'Ik ben met Lauren naar Disneyland geweest.' 'Oh... En?' 'Lauren en ik... zijn samen.' 'Samen als in verkering?' Vraagt ze. 'Ja.' Zeg ik. 'Dit meen je niet. Waarom komt ze verdomme niet zelf hier om het zelf te vertellen!? De trut!' 'Ik wilde het vertellen.' Zeg ik rustig. 'Dit is geen grap toch?' Schreeuwt Melissa. 'Nee.' Zeg ik. 'Weet je dat heel zeker?' Vraagt ze nog een keer. 'Ja. Dit is echt geen grap.' Melissa gaat zitten op de bank. Ze pakt een glas van tafel en gooit het op de grond. 'Gaat het?' Vraag ik. 'Hoe denk je dat het gaat Daan! Wat denk je zelf!' 'Waarom is het eigenlijk een probleem?' Ik ga dichterbij haar zitten en geef haar een knuffel. 'Wat is er mis mee?' 'Ik vind het niet leuk omdat ik... ik...' Zegt ze snikkend. Ze kijkt me aan. Ze leunt naar voren en zoent me. Ik duw haar van me af en sta op. 'What the hell doe je?' Vraag ik. 'Omdat ik verliefd op je ben.' Zegt Melissa. 'Als dit een grapje is he!' Zeg ik boos. 'Dat is het niet.' Zegt Melissa huilend. Ik loop de gang op, trek mijn jas en schoenen aan en loop de deur uit. Ik pak mijn fiets en rij naar Laurens huis toe. Ik bel aan. Lauren doet de deur open. 'Hey, wat is er gebeurd.' Vraagt ze en ze geeft me een knuffel. Ik trek mijn jas en schoenen uit. We gaan samen op de bank zitten. Ik geef Lauren een zoen. 'Wat is er?' Vraagt ze. 'Wat heeft ze gezegd?' 'Ze was eerst heel boos, toen heel verdrietig en toen...' Ik leg mijn hoofd in mijn handen. Lauren aait me over mijn rug. 'Rustig maar. Wat gebeurde er toen?' 'Vlak voordat ze wilde zeggen waarom het nou een probleem was... zoende ze me...' 'Wat?' Zegt Lauren verbaasd. 'Ik duwde haar van me af en toen zei ze: omdat ik verliefd op je ben.' 'Zei ze dat?' 'Ja.' 'Jeetje... Kom hier.' Zegt Lauren tegen me en ze geeft me een knuffel. 'Je mag best huilen.' Zegt Lauren tegen mij. 'Nee, dat hoeft niet.' Ik zie dat Lauren zelf tranen in haar ogen heeft. Ik geef haar een zoen en veeg haar tranen weg. De deurbel gaat. 'Ik ga wel.' Zegt Lauren. Ze staat op en loopt naar de deur. 'Melissa?' Hoor ik Lauren zeggen. Ik kijk richting de deur. 'Is Daan hier?' Vraagt Melissa. 'Laat hem maar even met rust.' Hoor ik Lauren zeggen. DANKJE LAUREN! Denk ik blij. Ik hoop dat Melissa weggaat. In plaats daarvan komt Melissa de woonkamer binnengelopen. 'Daan.' Zegt ze. Ze gaat naast me zitten en wrijft over mijn rug. Lauren komt ook de kamer in. 'Ga weg Melissa.' Zeg ik. 'Wat?' Vraagt Melissa. 'Ga weg en blijf van me af.' Ik haal haar hand van mijn rug. 'Maar Daan... Ik ben je zus.' 'Dat is het probleem nou juist!' Roep ik. Ik sta op en loop naar boven. Ik loop Laurens kamer in en ga op haar bed liggen. Lauren komt de kamer binnen. 'Daan.' Zegt ze. Ze gaat op het bed zitten. 'Ik wil Melissa niet spreken.' Zeg ik. 'Ik snap het.' 'Stuur haar weg.' Zeg ik. 'Oke. Dat is goed. Ik heb ook niks tegen haar te zeggen.' Lauren loopt naar beneden. Melissa begint tegen Lauren te schreeuwen. Ik hoor ze allebei schreeuwen. Ik sta op en loop naar beneden. Op de helft van de trap blijf ik staan. 'Hij is je broer! Dat kan niet!' Roept Lauren naar Melissa. 'Dat kan wel Lauren! Jij staat gewoon in de weg.' Roept Melissa terug. 'Ik kan er niks aan doen dat ik gevoelens heb voor Daan! En Daan ook niks aan zijn gevoelens voor mij!' Roept Lauren. Ik vind het fijn dat Lauren niet alleen zichzelf maar ook mij verdedigt. 'Je moet gewoon je mond houden.' Zegt Melissa. Lauren zegt niks terug. Normaal zou ze terug schreeuwen. Ik ren de trap af en storm de woonkamer in. Lauren ligt op de grond. Haar wang is rood. Ik ga naast haar zitten. 'Lauren!' Roep ik. 'Gaat het wel?' 'Ja, het doet pijn.' Zegt ze. Ik sta op en kijk Melissa heel boos aan. 'Wegwezen.' Zeg ik tegen haar. 'Oprotten. En gauw ook!' Roep ik boos. Melissa loopt naar de gang. 'Maar Daan...' 'Geen gemaar! Dit kan toch niet. Doe even normaal zeg. Je slaat mij toch ook niet?' 'Omdat ik van je hou.' 'Hou je mond. Je weet niet wat je zegt. En nou wegwezen.' Ik open de voordeur en Melissa loopt naar buiten. 'Zie ik je vanavond?' Vraagt ze nog. 'Nee.' Antwoord ik en ik smijt de deur dicht. Snel ren ik terug naar Lauren. Ik til haar op en zet haar op het aanrecht. Lauren is aan het huilen. 'Alsjeblieft niet huilen.' Zeg ik. 'Dat kan ik niet aan.' Ik veeg Laurens tranen weg. Ze heeft een handafdruk op haar wang. 'Laat het even zien.' Zeg ik. Lauren haalt haar hand weg. Haar wang is helemaal rood en het bloed een klein beetje. Hoe hard heeft Melissa geslagen? Of hoe vaak?! Jeetje mina! Ik pak een washandje en maak het nat. Ik hou het washandje tegen Laurens wang. 'Hey, ik blijf hier. Ik ga niet weg.' 'Dankje.' Zegt Lauren en ze lacht naar me. 'Dat wilde ik zien. Die mooie lach.' Zeg ik. Ik haal het washandje van haar wang en zoen haar. 'Gaat het weer een beetje?' Vraag ik. Lauren knikt. 'Zullen we naar boven gaan?' Lauren knikt weer. 'Ja.' Ik til haar op en breng haar naar haar kamer. Ik leg haar op bed. 'Doet het nog pijn?' Vraag ik. 'Een beetje.' 'Het blijft bloeden. Wat heeft zij gedaan? Heb je ergens pleisters?' Vraag ik. 'Tussen mijn make-up.' Antwoord Lauren. Ik kijk tussen haar make-up spullen. Wanneer ik de pleisters heb gevonden pak ik er een. Ik loop naar Lauren toe en plak hem over haar wang. 'Beter?' Vraag ik. 'Ja. Veel beter.' Antwoordt ze. Ik ga naast haar liggen. 'Je ziet er wel sexy uit hoor met die pleister. Net een spion.' Lauren begint te lachen. 'Ik ben verwond geraakt in een gevecht.' Zegt ze lachend. Ik ga op mijn rug liggen en til Lauren bovenop me. 'Ik laat je niet stikken voor Melissa. Nooit.' Zeg ik. Lauren geeft me een zoen. 'Zullen we straks naar het park gaan?' Vraag ik. 'Goed idee.'

{Lauren}

Daan en ik lopen door het park. Mijn wang doet gelukkig geen pijn meer. 'Waar denk je aan?' Vraagt Daan. 'Alles wat er nu gebeurt.' Antwoord ik. 'Maak je niet druk. Dit zal niet nog eens gebeuren.' 'Ik ben mijn beste vriendin kwijt.' 2 meisjes van ongeveer 15 jaar komen op ons afgerend. 'OMG! Daan en Lauren van FreakMan! Mogen we een foto maken?' Vragen de meisjes. 'Ja tuurlijk.' Antwoord Daan. We gaan met de meisjes op de foto. 'Wat is er gebeurd Lauren?' Vraagt een van de meisjes. 'Je bedoelt mijn wang? Oh, dat is niks.' Zeg ik. 'Er komt nog wel een video over.' Zegt Daan snel. 'Oke, dag.' Zeggen de meisjes. 'Leuk jullie in het echt gezien te hebben!' Zeg ik tegen hen. 'Gaat het?' Vraagt Daan aan me. 'Ja, goed idee van die video hierover.' 'Ja.' We lopen weer naar mijn huis. Eenmaal thuis pakt Daan mijn camera en een statief. Hij zet het neer voor mijn bed. We gaan op mijn bed zitten en beginnen de video. 'Hoi mensen van FreakMan! Ik ben Daan en vandaag ben ik hier met Lauren. Dit is even een uitleg video. Ik denk dat hij lang zal duren dus ga er even goed voor zitten.' Zegt Daan. 'Oke. Laten we maar bij het begin beginnen.' Zegt hij. 'Begin jij?' Vraagt Daan aan mij. 'Ja.' Antwoord ik. 'Ik was 4 dagen geleden jarig, dus Daan wilde mij verrassen met mijn grootste droom aller tijden: naar Disney zonder rijen. Hij had voor 2 dagen heel Disney afgehuurd en de 3e dag gewoon met rijen. Dus wij zoenden daar met elkaar en daar kwam uit dat we elkaar al een tijdje leuk vinden.' Vertel ik. Daan praat verder: 'Mijn zus was daar niet zo blij mee. Ik heb haar alles verteld en toen hebben wij iets schokkends ontdekt.' 'Melissa is verliefd op Daan.' Zeg ik met tranen in mijn ogen. Daan kijkt me aan en geeft me een knuffel. 'Melissa werd zo boos toen ik haar vertelde dat ik van Lauren hield. Ze zoende me maar ik heb haar weggeduwd. Toen ben ik dus naar Laurens huis gegaan en Melissa was achter me aangekomen. Ik ben boos weggegaan en Lauren was nog beneden. Melissa schreeuwde tegen Lauren en Lauren schreeuwde terug. Ze heeft niet alleen zichzelf maar ook mij verdedigt, en daar ben ik blij om. Op een gegeven moment schreeuwde Lauren niet terug, terwijl zij altijd de laatste is die schreeuwt. Dat ben ik gewend.' Ik lach. Hij vertrouwt me. 'Toen ben ik naar beneden gehold en Lauren lag met een bloedende wang op de grond. Ik heb Melissa weggestuurd.' Daan kijkt verdrietig naar de grond. 'Je hebt goed gehandeld.' Zeg ik tegen hem. 'Je hoeft er niet verdrietig om te zijn.' Hij kijkt me aan. Ik geef hem een kusje. 'Dat is dus ook hoe dit is gebeurd.' Zeg ik en ik wijs naar mijn wang. 'Dit was dus de video. Ik hoop dat jullie dit begrijpen. Ik weet ook niet zeker of er nog wel elke dag een video online kan komen. Geef even een like als steun en dan zie ik jullie later wel weer. Dag...' Zegt Daan en hij zet de camera uit. Hij laat zich vallen op het bed. Ik ga naast hem liggen en leg mijn hoofd op zijn borst.

My F*cked Up Life (Original)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu