26. Filmpremiere

19 1 0
                                    

{Lauren}

Ik lig in bed. Daan ligt niet meer naast me. Ik sta op en loop naar beneden. Daan zit op de bank. De tv staat aan. 'Hey.' Zeg ik en ik ga naast hem zitten. 'Gaat het wel?' 'Ik zit er gewoon mee.' 'Dat snap ik. Ik ook.' Mijn telefoon gaat af. 'Hallo?' 'Hoi, met Clementine. Volgende week is de filmpremière van Crossy Road. Ik sms je de details wel.' 'Eh... Ja, is goed.' 'Tot volgende week!' Clementine hangt op. 'Wie was dat?' 'Clem. De filmpremière is volgende week.' 'Oh.' 'Ga je mee naar de première of blijf je hier?' 'Ik ga mee.' 'Fijn.' Ik geef hem een zoen. Op dat moment krijg ik een appje van Clementine:
Heey Laur! Hier alle details van de filmpremière! Xxx
Vrijdag 18 Juni. Begint om 17:00 eindigt 22:00. Mag 1 gast meenemen. Rest koopt lekker een kaartje 😜. Iedereen van de cast/makers zal er zijn... Behalve Carl...
Programmaboekje krijg je daar. X Clemmie.
'Het is vrijdag.' Zeg ik. 'Laten we dan morgen onze koffers pakken en overmorgen weggaan.' 'Prima. Weet je het zeker?' 'Heel zeker. Ik moet hier gewoon even weg. Die plek is voor jou niet veel beter.' 'We gaan wel een keer op vakantie. Met z'n tweetjes.' 'Ja.' Ik geef Daan een zoen. 'En nou ontbijten.'

Een week later

Het is vrijdagmiddag 16:00 uur. Ik en Daan zitten in onze hotelkamer. We hebben de afgelopen dagen samen leuke dingen gedaan. Het lijkt erop dat Daan alles van vorige week een beetje vergeten is. Dat is voor nu wel goed. Zijn moeder is naar huis gekomen en zijn vader ook. Het was fijn hem weer te zien na 8 jaar. Het is zo'n aardige man. 'Laur?' Schreeuwt Daan vanuit de douche. 'Kom eraan!' Ik loop snel de badkamer in en ga bij Daan onder de douche staan. 'Wat was je aan het doen?' 'Nadenken.' 'Waarover?' 'Jou.' 'Hoezo? Bedoel je vorige week?' Ik knik. 'Dat zien we wel weer als we terug zijn. Mijn ouders en Melissa zijn hopelijk verstandige dingen aan het bespreken om te doen.' 'Ja. Ik hoop het.' Daan geeft me een kus en omhelst me.

Een uur later komen we aan bij de première. Er is veel paparazzi. Ik heb een mooie, lange, blauwe jurk aan. 'Lauren! Lauren! Hoe gaat het met je nu Carl zelfmoord heeft gepleegd' 'Lauren! Geef ons wat leuke spoilers!' 'Lauren!' 'Lauren!' Iedereen schreeuwt door elkaar heen. Ik negeer iedereen en loop gewoon door naar binnen met Daan aan mijn zijde. 'Gaat het?' Vraagt hij. 'Ja, het gaat prima.' Zeg ik. We gaan zitten op onze stoelen. Na een paar minuten begint de film. Ik zie mezelf, en Clementine, en Mercedes, en Ezra, en Carl... op het doek deze film spelen. 'Misschien moet je nu even wegkijken.' Zeg ik tegen Daan. 'Is dit de...' 'Ja.' Daan geeft me een kus op mijn wang. 'Dat hoef ik inderdaad niet te zien.' Lacht hij. Na de film is er een kleine herdenkingsdienst voor Carl. Er komt een vrouw naar me toegelopen. 'Hallo, ben jij Lauren Verbeek?' Vraagt ze. 'Ja. Hallo.' Ik schud haar hand. 'Carl heeft altijd veel over je verteld.' 'U bent zijn moeder?' 'Klopt. Hij vond je heel erg leuk.' Zegt ze. Ik lach naar haar. 'Nou...' Op dat moment komt Daan aangelopen en slaat zijn arm om me heen. 'Hallo.' Zegt hij. 'Dit is mijn vriend, Daan.' Stel ik hem voor. 'Carl zei dat je single was.' 'Was. De allerlaatste dag kwamen we weer samen.' Ik lach naar Daan. 'Dus daarom.' Zegt Carls moeder. 'Daarom wat?' 'Daarom heeft hij zelfmoord gepleegd.' Ze begint te schreeuwen. 'Het komt allemaal door jou! Het is jouw schuld! Stom kind! Hoe durf je hier te komen met je vriend!' De beveilig komt erbij en brengt de vrouw naar buiten. Ze begint te huilen. Ook ik krijg tranen in mijn ogen. 'Hey, het is niet jouw schuld.' Zegt Daan. 'Jij kunt er niks aan doen.' Daan knuffelt me. 'Ik... Misschien heeft ze wel gelijk.' Zeg ik. 'Nee. Jij kan er niks aan doen.' 'Maar...' 'Jij voelde niks voor hem. Je hield van een ander. Je zag hem als een vriend. Jij kan er niks aan doen dat hij gevoelens voor je had. Ik snap het ook wel hoor.' 'Wat snap je?' 'Dat hij gevoelens voor je had. Je bent heel lief, heel mooi, heel sexy.' Ik lach en geef Daan een kus.

Daan en ik zijn vroeg teruggegaan naar het hotel. Op de première heb ik nog wat handtekeningen gegeven en een paar kleine cadeautjes gehad. Vooral armbanden. Weer wil ik heel graag naar huis.

My F*cked Up Life (Original)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu