3 maanden later
{Lauren}
Ik zit er aan te denken om weer te gaan acteren. Op mijn 15e had ik een gastrol in On Tour. Dat was een tv serie op Disney Channel. Ik zit met Daan op mijn kamer tv te kijken. 'He, waar denk je aan?' Vraagt Daan. 'Ik denk eraan om weer te gaan acteren.' Zeg ik. 'Wat leuk. Je had toch een keer een gastrol in On Tour?' Zegt Daan. 'Ja.' Antwoord ik. 'Maar ik weet het niet zeker.' 'Ik zou het gewoon doen. En als het niet lukt dan kun je wat anders gaan doen.' 'Ja, daar heb je gelijk in. Ik ga het gewoon doen.' 'Waar ga je mee beginnen?' 'Er is een musical die me leuk lijkt. Belle en het Beest is het. Maar dan de moderne versie.' 'Jij bent zeker Belle.' Zegt Daan. 'Nou, ik weet het niet.' 'Echt wel. Wanneer is die auditie?' 'Geen idee. Ik zal er wel even naar bellen.' 'Kan dat zomaar dan?' 'Ja. Het nummer stond in de krant.' Ik pak mijn telefoon en toets het nummer in. De telefoon gaat over en er wordt opgenomen. 'Goedemiddag, ik bel voor de musical Belle en het Beest.' 'Uw naam?' 'Lauren Verbeek. Wanneer zijn de audities?' Vraag ik straight to the point. 'Zaterdag om 3 uur bij Ahoy.' 'Oke. Ik zal er zijn.' Zeg ik. De vrouw hangt op. 'Dat is ook makkelijk.' Zegt Daan. 'Ja. Om in On Tour te komen moest ik veel meer doen.' 'Hoe is het ooit tot tv gekomen?' 'Ik deed al veel musicals.' 'Waarom ben je gestopt dan?' 'Mijn ouders gingen scheiden en ik verhuisde naar België. Een maand later ging ik bij mijn moeder hier weer wonen.' 'Jeetje.' 'Ja.' Zeg ik. Ik leg mijn hoofd op zijn schouder. Daans telefoon gaat af. 'Hey mam.' Zegt hij. 'Wat? Moet het echt nu? Best. Tot zo.' Hij hangt op. 'Ik moet gaan. Mam wil praten over Melissa.' 'Zal ik meegaan?' 'Nee. Blijf maar lekker thuis. Ik zie je vanavond wel weer.' 'Oke. Tot vanavond. Hou van je.' 'Hou ook van jou.' Daan geeft me een kus en vertrekt.
{Daan}
Ik loop over straat naar huis. 'Daan!' Hoor ik achter me. Het is mijn ex, Nathalie. Ze is denk ik nog verliefd op me. Het is al 2 jaar uit. 'Hoi.' Zeg ik. 'Dat is lang geleden.' Zegt ze. 'Ja.' Zeg ik nep blij. 'We moeten weer een keer samen uit.' 'Nathalie ik...' Zeg ik maar ze onderbreekt me. 'Zeg maar gewoon Nath hoor.' Zegt ze. Ze streelt mijn wang en gaat heel dicht tegen me aan staan. 'Nathalie hou...' Nathalie zoent me. Ik duw haar van me af. Mijn telefoon gaat af. Ik pak hem uit mijn zak. Ik heb een appje van Lauren: Nu snap ik waarom ik niet mee mocht. Staat erin. Ik kijk op. Lauren staat aan het einde van de straat. Ze kijkt heel boos. 'Daantje, wat is..' 'Rot op.' Zeg ik en ik ren naar Lauren. 'Lauren, het is nie...' 'Nee Daan!' Zegt ze met tranen in haar ogen. 'Ik vertrouwde jou en dan sta je gewoon een ander meisje te zoenen? Ik dacht dat je van me hield.' 'Je begrijpt het niet.' Zeg ik. 'Ik begrijp het niet? Jij begrijpt een relatie hebben niet. Dat betekent dat je met diegene bent, en niet met andere.' Lauren loopt weg. 'Lauren!' Roep ik en ren achter haar aan. 'Na alles wat er gebeurd is doe jij dit?' 'Je hebt niet alles gezien.' 'Ik heb genoeg gezien. Wij zijn klaar.' Zegt ze en ze rent heel hard weg. Het doet me pijn om haar in tranen weg te zien gaan. Dit komt allemaal door Nathalie. Ik kijk richting Nathalie. Ze staat er niet meer. Ik loop door naar huis denkend aan Lauren...
{Lauren}
Ik ren keihard weg van Daan. Ik kan niet geloven dat hij gewoon vreemdgaat. Na alles wat we hebben gedaan samen! Ik kijk achterom. Daan is buiten zicht. Ik ga rustiger lopen. Kenneth ziet me en komt naar me toegelopen. 'Hey Lauren. Wat is er aan de hand?' Vraagt hij. 'Dat gaat jou helemaal niks aan. Ik moet gewoon vriendjes zoeken die van mij alleen kunnen houden en niet dat ik hem moet delen met een ander meisje.' 'Dat spijt me voor je.' Zegt Kenneth. 'Ga weg.' Zeg ik. 'Prima.' Zegt hij en hij loopt weg. Dat is ook voor de eerste keer dat hij doet wat ik zeg.
Ik zit thuis op de bank tv te kijken. De deurbel gaat. Ik doe de deur open. Het is Daan. Ik wil de deur dichtdoen maar hij zet zijn voet ertussen. 'We moeten praten.' Zegt hij. 'We moeten niks.' Zeg ik. 'Ja, dat moeten we wel. Je hebt duidelijk niet alles gezien! Zag je niet dat ik haar van me afduwde en dat zij naar mij kwam!' 'Wie naar wie kwam maakt niet uit! Het gaat erom dat jullie gezoend hebben!' 'Ik wilde dat ook niet! Ik had echt niet verwacht dat ze me ging zoenen!' 'Tuurlijk.' Zeg ik boos. 'Lauren.' Zegt hij. 'Niks Lauren. Ga weg.' 'Lauren. Alsjeblieft.' 'Nee! Rot op uit mijn huis!' Roep ik. 'Als jij het zo wilt.' Zegt Daan. Hij loopt de deur uit. 'Ik hoop dat je van gedachten veranderd.' Zegt hij nog. Ik gooi de deur keihard dicht en ga met tranen in mijn ogen op de bank zitten.
Ik lig in mijn bed. Vandaag is de eerste repetitie van Belle en het Beest. Ik mag Belle spelen. Ik ben er zo blij mee! De repetitie begint om 12 uur. Het is nu 8 uur. Ik heb 4 uur om me klaar te maken. Eerst douch ik, 30 minuten. Dan trek ik mijn kleren aan, 5 minuten (+ uitkiezen). Daarna maak ik een eitje, 15 minuten. Vervolgens eet ik het eitje op, 15 minuten. Dan app ik met mijn vriendinnen, 30 minuten. Dan moet ik mijn make-up doen, 15 minuten. Dan mijn haar, 10 minuten. Dat komt neer op... 2 uur. Ik heb nog 2 uurtjes over.
Om half 11 rij ik naar Ahoy. Er zijn al veel mensen wanneer ik aan kom. Er komt een meisje op me af. 'Hoi. Ik ben Maxine. Maar zeg maar Max. Jij bent Lauren toch? Belle?' 'Ja, dat klopt. Leuk je te ontmoeten.' 'Yes! Eindelijk iemand op de set die aardig is!' Roept Maxine. Ik lach. 'Dat is een grapje toch?' Vraag ik. 'Nee, niet echt.' 'Oh. Jammer.' 'Vind ik ook.'
3 uur later is de eerste repetitie voorbij. Ik heb mijn rol goed geleerd dus ik maakte weinig foutjes. Ik rij terug naar huis. Onderweg word ik gebeld door Daan. Ik druk hem weg. Ik wil niet met hem praten. Waarom begrijpt hij dat niet?!
JE LEEST
My F*cked Up Life (Original)
General FictionLauren's ouders zijn gescheiden. Haar moeder heeft een nieuwe vriend en haar vader woont in België met zijn nieuwe vriendin. De vriend van haar moeder is wel heel erg aardig voor haar en haar moeder slaapt bijna nooit thuis. Wat is er toch allemaal...