13. Studievriend

26 1 0
                                    

{Lauren}

Ik krijg een appje van Amanda. Hey Laur! Hier de details van je verjaardagsdiner: Locatie: je <3 resto, Datum: 09-02-2016 (Morgen!), Tijd: 18:00 daar, Dresscode: NETJES! (duh). 'Wie is dat?' Vraagt Daan aan me. We zitten samen op mijn kamer. 'Amanda.' Ik geef hem mijn telefoon. Hij leest Amanda's bericht. 'Heb je wel een mooie jurk?' Vraagt hij. 'Ja, en jij?' Vraag ik. 'Mag ik er een van jou lenen?' Vraagt Daan. 'Nee.' Zeg ik. 'Alsjeblieft!' Zegt Daan. 'Mmmm, nee! Laten we maar naar jouw huis gaan om wat uit te zoeken.' 'Denk je dat ik dat niet zelf kan?' 'Dat denk ik inderdaad.' Zeg ik en ik sta op. Daan staat ook op en loopt achter me aan.

Ik zit te neuzen in Daans klerenkast. Daan zit op zijn bed. 'Al wat gevonden?' Vraagt hij. 'Nope.' Zeg ik. Ik pak een wit overhemd uit zijn kast. 'Die is wel mooi.' Zeg ik. Ik leg het overhemd naast Daan op bed. Ik pak een spijkerbroek uit zijn kast. 'Dit doe je morgen aan!' Zeg ik blij. 'Oke.' Zegt Daan. Ik pak de kleren en doe ze in een tas. 'Gaan we weer naar mijn huis?' Vraag ik. 'Zo meteen.' Zegt Daan. Hij pakt mijn arm en trekt me naar zich toe. Ik val bovenop hem. Hij lacht naar me en zoent me. Op dat moment komt Melissa de kamer binnen. Ik ga snel van Daan af. 'Daan.' Zegt Melissa. 'We moeten maar eens gaan.' Zegt Daan. Hij pakt de tas met zijn kleren en loopt de kamer uit. Ik loop achter hem aan. Daan loopt al buiten. Ik ren naar hem toe en kom naast hem lopen. 'Hey, gaat het?' Vraag ik. 'Ik wil gewoon niet bij Mel in de buurt zijn tot mijn moeder met haar heeft gepraat. Ze weet echt zeker dat ze verliefd is op mij en...' Ik geef Daan een knuffel. 'Het komt wel goed.' Zeg ik tegen hem. We lopen door naar mijn huis. 'Mijn vrienden vragen zich af waar ik al die tijd ben. Goed als ik vanmiddag wat met ze ga doen?' 'Prima.' Zeg ik. 'Ik kan je niet vertellen of je wel of niet met ze om mag gaan.' 'Ik wilde gewoon weten of je iets wilde doen vandaag?' 'Oke.' Zeg ik. 'Ga nu maar, ik neem je kleren wel mee.' 'Ik hou van je Laur.' Zegt Daan. Hij geeft me een zoen en loopt weg. 'Tot vanavond.' Roept hij. Ik loop door naar huis met de tas met zijn kleren. Thuis zet ik de tas in mijn kamer. 'Hey Laur.' Zegt Christiaan. Hij komt mijn kamer binnen. 'Ik heb een vriend van de universiteit meegenomen. Ik wil hem aan je voorstellen.' 'Eh... Oke.' Zeg ik. 'Hij wacht in het park. Ga je mee?' 'Oke dan.' Zeg ik. Ik heb er eigenlijk niet zo'n zin in maarja, ik doe het wel voor Christiaan. Ik sta op en loop met Christiaan naar het park. 'Hoi.' Zegt Christiaan tegen zijn vriend als we hem zien in het park. 'Lauren, dit is Kenneth. Kenneth, Lauren.' 'Hallo.' Zegt Kenneth en hij schud mijn hand. Maar... Is Kenneth zijn vriend van de universiteit? Dit meen je niet. En hij doet gewoon alsof hij me niet kent. 'Dit meen je niet.' Zeg ik boos en ik trek mijn hand weg. 'Wat is er?' Vraagt Christiaan. 'Rotzak doet alsof hij me niet kent. Kenneth zit al 2 dagen met mij te flirten.' Zeg ik. 'Wat?' Zegt Christiaan. 'Dus dit is het meisje met dezelfde achternaam? Mijn zus? Je wist toch al hoe mijn zus eruit zag?!' Roept hij boos. 'Ik had haar niet herkend!' 'Tuurlijk.' Zegt Christiaan en hij loopt boos weg. 'Lauren ik...' Zegt Kenneth. 'Je bent me geen uitleg schuldig. We zijn niet samen. Ik heb een vriend. Dus laat me met rust.' Zeg ik en ik loop weg.

Ik zit op in mijn kamer op mijn laptop Netflix te kijken. Ik ben bij seizoen 3 van The Walking Dead waar Andrea in Woodbury zit met Michonne en Rick met de rest in de prison. Ik ben dol op die serie. Ik kijk hem nu voor de 2e keer. Beneden gaat de bel. Ik ren naar beneden en open de deur. 'Hey Daan.' Zeg ik en ik geef hem een zoen. Daan loopt naar binnen en ik sluit de deur achter hem. 'Hey Laur.' Zegt hij. 'Zullen we naar boven gaan?' Vraag ik. 'Is goed.' Zegt Daan. We lopen naar boven en gaan op mijn bed zitten. 'Zit je nou gewoon The Walking Dead te kijken?' Vraagt Daan. 'Ja.' Zeg ik. 'Zonder mij?' Vraagt hij. 'Sorry.' Zeg ik. 'Maakt niet uit. Wat heb jij gedaan?' Vraagt Daan. 'Ehm... Chris vroeg of ik zijn studievriend wilde ontmoeten. Dat bleek Kenneth te zijn. Hij deed alsof hij mij voor het eerst zag en toen heb ik hem even de waarheid vertelt.' 'Kort en krachtig.' Zegt Daan. 'Jeetje.' Zegt hij erachteraan. 'Maar daar wil ik niet aan denken.' Zeg ik. 'Wat wil je doen?' Vraag ik. 'Waar we vanmorgen gebleven waren. Het is al 8 uur. ' Antwoord Daan. 'En waar waren we dan gebleven?' Vraag ik. Daan zoent me. 'Ohja, nu weet ik het weer.' Zeg ik.

My F*cked Up Life (Original)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu