24. Zane

30 1 0
                                    

{Daan}

Ik sta voor Laurens huis en bel aan. Een jonge gast van Laurens leeftijd doet open. 'Hallo.' Zegt hij. 'Hoi. Ik ben Daan, en wie ben jij?' 'Zane.' 'Ik kom voor Lauren.' 'Waarom?' 'Omdat ik haar vriend ben.' Ik loop langs hem heen naar binnen. Ik ga de trap op en loop Laurens kamer binnen. Ze zit achter haar computer en kijkt op. 'Ben. Ga weg.' Zegt ze. 'Ik ben Ben niet.' Ze kijkt op. 'Hey.' Ze staat op en geeft me een zoen. 'Wie is die gast beneden?' Vraag ik. 'Zane. Bens zoon.' Antwoordt Lauren. 'En wat moet hij hier?' 'Mijn moeder is weer samen met Ben en hij en zijn zoon komen hier wonen.' 'Dat meen je niet.' 'Ze zitten beide met me te flirten. Ik word er gek van.' 'Je mag altijd bij mij komen hoor.' 'Je moeder mag me niet.' 'Sinds wanneer?' 'Sinds wij samen zijn.' Zeg ik. 'Nee joh.' 'Jawel. Normaal zou ze vragen of ik even boven wachtte. Nu stuurde ze me weg.' 'Ze vind je wel aardig. Zeker weten.' 'Heel zeker?' 'Ja.' Ik geef haar een zoen. Het is wel een beetje waar wat ze zegt. 'Wil je wat leuks doen?' Vraag ik. 'Wat dan?' 'Naar het strand?' 'Ik weet niet. De vorige keer was niet zo vrolijk voor mij.' 'Je hebt gelijk.' 'Maar ik mis het daar wel. De zee, het zand.' 'Doen dan?' 'Ja. Laten we gaan.'

{Lauren}

Ik loop met Daan over het strand op zoek naar een mooi plekje. Er is vrijwel niemand. Het is ook best wel vroeg.
'Waar wil je zitten?' Vraag ik. 'Daar?' Daan wijst richting het water. 'Zo dicht bij de zee?' 'Ja.' 'Oke dan.' Ik ren richting de zee. Een paar meter ervoor stop ik en gooi de tas neer. Daan komt ook aangelopen. Ik ren met de tas en m'n zonnebril op m'n kop richting de zee. Een paar meter voor het water gooi ik de tas op de grond. Daan rent langs me richting de zee. Zijn shirt heeft hij naar me toe gegooid. Ik kijk naar hem op. Daan springt in het, ik neem aan, koude water. Ik trek mijn strandjurkje uit, haal m'n zonnebril van m'n kop en ren achter hem aan. Zodra ik bij Daan ben duwt hij me onderwater. Wanneer ik bovenkom sla ik mijn armen om zijn nek heen. Vlak voordat hij me een kus kan geven duw ik zijn hoofd onderwater. 'Slim.' Zegt hij als hij weer boven komt. Hij pakt me op en zet me op zijn nek. Ik kijk naar het strand. Er staat een meisje bij onze handdoeken. 'Daan? Er staat een meisje bij onze handdoeken.' 'Wat?' Daan kijkt ook naar onze handdoeken. Hij zet me weer in het water en zwemt ernaartoe. Ik zwem langzaam achter hem aan. Ik zie hem het meisje een knuffel geven. Ze legt haar handdoek naast die van mij neer en rent op mij af. Hoe dichterbij ze komt hoe meer ik haar begin te herkennen. Melissa vliegt me om mijn hals. 'Heee!' Zegt ze. 'Hey.' Daan komt ook aangezwommen.

{Melissa}

Daan en Lauren zitten op hun handdoeken. Ze zijn heel schattig aan het doen met elkaar. Blegh. 'Ik ga naar huis. Ga maar wat leuks doen met z'n twee.' Zeg ik. Ik sta op en pak mijn spullen. 'Zie ik je zo thuis?' Vraag ik aan Daan. 'Dacht het niet.' Zegt hij. Ik lach en loop weg.

Thuis staat er een jongen voor de deur. 'Hey Zane.' Zeg ik. Zane is een goede vriend van zomerkamp. 'Wat doe jij hier?' Vraag ik. 'Mijn vaders vriendin woont hier. We zijn bij hen gaan wonen een tijdje geleden.' 'Oh. Oke. Waar woon je nu dan?' 'Oh, een stukje die kant op.' Hij wist in de richting waar Lauren woont. 'Oh, daar woont mijn beste vriendin/schoonzus.' 'Toevallig.' 'Kom anders even binnen.' 'Graag.'

Ik zit met Zane in de woonkamer. 'Ik heb je al twee jaar niet gezien. Wat is er allemaal gebeurd?' Vraagt Zane. 'Dat is een lang verhaal.' Zeg ik. Zane lacht.

Zane en ik kijken een film op mijn kamer. Het is al laat. 'Blijf je slapen?' Vraag ik. 'Graag.' Antwoordt Zane. Hij kijkt me aan. Ik merk het en kijk naar hem. Hij lacht naar me. Ik lach een beetje verlegen terug. Zane komt dichterbij me liggen. Zijn lippen raken de mijne. Ik sla mijn armen om hem heen.

Ik lig met Zane in bed. Ik geef hem een zoen en stap dan uit bed. Ik trek wat kleren aan en loop naar beneden. Daan is inderdaad niet thuisgekomen gisteravond. Gelukkig maar. Ik smeer een broodje en ga ermee op de bank zitten. Wanneer ik het op heb komt Zane naar beneden. 'Hey.' Hij ploft naast me neer op de bank. Ik pak een aardbei van mijn brood en geef hem aan Zane. Hij geeft me een kus op mijn wang. 'Wat kijk je?' 'Netflix.' 'En wat kijk je op Netflix?' 'Pretty Little Liars.' 'Oke.'

My F*cked Up Life (Original)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu