Hoofdstuk 1

2.3K 80 21
                                    

Hoofdstuk1 | 2 maandenlater


'Welkom thuis!,' haar moeder gaf haar gelijk een stevige knuffel. Daarna was het haar vaders beurt.

Tess keek haar ouders even aan toen ze haar eindelijk weer loslieten. Ze had ze een jaar niet gezien, en ze dus ontzettend gemist.

'Goede vlucht gehad?,' vroeg Viktor.

'Ja hoor,' knikte Tess.

'Ik ben zo blij dat je er weer bent!,' Mila kon maar niet van haar dochter afblijven en legde nu haar arm om haar heen.

Viktor pakte snel zijn telefoon erbij en maakte een foto van de twee.

'Moet dat?,' vroeg Tess. Ze had uren in het vliegtuig gezeten en voelde zich hartstikke duf. In deze toestand hoefde niet per se foto's van zichzelf.

'Ach, er worden wel meer foto's van je gemaakt tegenwoordig toch?,' knipoogde haar vader.

Meteen verdween Tess' glimlach. Het klopte dat de pers haar heel goed in de gaten had gehouden in Amerika, en dat er continu foto's van haar op internet waren verschenen. Ze was dan ook niet bepaald een huismus geweest daar.

-

Eenmaal thuis snoof Tess even die vertrouwde geur op die alleen in haar eigen huis hing. Max kwam enthousiast op haar afgelopen met een wild kwispelende staart.

'Hey Maxie!,' Tess aaide de Golden Retriever over zijn kop.

'Je broers zijn op de Toekomst,' legde Viktor uit. 'Ik moet er nu nog even naartoe, wil je mee?'

Tess knikte ja, ze had haar broertjes natuurlijk ook hartstikke erg gemist. Ze kon niet wachten om hen te verrassen op de Toekomst, waar zij nu nog aan het trainen waren. Even schoot er de gedachte door haar hoofd dat ze daar Kasper kon tegenkomen. Hoe kon ze hem onder ogen komen?

Maar toen bedacht ze zich dat hij geblesseerd was, en waarschijnlijk niet eens op de Toekomst was.

'Kom je nog?,' vroeg haar vader.

'Ja!,' Tess volgde hem naar buiten richting de auto.

-

Er hing een relaxte, ontspannen sfeer op het trainingscomplex. Het was bijna zomerstop en het was bovendien heerlijk zomers weer.

'Lieverd ik ben even op kantoor,' zei Viktor toen ze over het terrein liepen. 'Volgens mij traint Finn op veld B en is Luuk nu douchen.'

'Oke, dan ga ik even bij Finn kijken,' knikte Tess.

'Ik ben denk ik zo klaar hoor,' beloofde haar vader.

'Is goed, maakt niet uit,' zei Tess snel. 'Tot zo.'

Haar vader liep naar binnen, maar Tess liep naar achteren richting veld B.

Daar zag ze inderdaad de A1 trainen. Ze waren met een oefening bezig waarbij de verdedigers en aanvallers 1 op 1 moesten spelen voor de goal.

Tess keek trots toe hoe Finn met een mooie panna de verdediger uitspeelde. Daarna schoot hij de bal in de kruising van de goal. Ze was onder de indruk van hoe goed hij het deed. Hij trainde pas een paar weekjes mee met de A1 en was ook een jaar jonger dan de rest. En toch kon hij al goed meekomen.

'Finn!,' riep Tess toen haar broertje weer aansloot in het rijtje dat stond te wachten. Finn keek om en zijn mond viel open. Blij zwaaide hij.

Tess zwaaide terug.

COUNTERWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu