Hoofdstuk8
Toen ze in Kopenhagen bij hun hotel aankwamen waren ze alle drie doodmoe. Rosie, die het laatste stuk gereden had, parkeerde de auto achter het hotel en ze liepen daarna sloom naar binnen met hun koffers.
'Good evening,' glimlachte de dame achter de balie vriendelijk.
'Hi, good evening,' knikten de meisjes.
Rosie legde de documenten op de balie, waarin hun reserveringsnummer stond. De vriendelijke receptioniste pakte de documenten en tikte het een en ander in op de computer.
'Room 103 and 104,' zei ze toen. 'It's on the first floor. My colleague Daniël will get your luggage to your rooms.'
Daniël stond al klaar, en was een knappe jonge man in uniform. Tess moest haar lach inhouden toen ze Naomi naar hem zag kijken.
'Wordt een lastige week voor jou,' fluisterde ze terwijl Daniël hun koffers op een karretje legde.
'Pff, ik kan me prima inhouden,' beweerde Naomi terwijl ze Daniël naar de lift volgden.
'Are you here for holiday?,' vroeg Daniël geïnteresseerd terwijl ze in de lift stonden.
'We are visiting friends,' antwoordde Rosie.
Al snel kwamen ze aan op de eerste verdieping. Ze stapten uit en volgden Daniël, die al vrij snel stopte.
'These are your rooms,' legde hij uit. Één kamer hadden ze pas bijgeboekt toen bleek dat Tess meeging. Het was een dure kamer geweest, maar het was de enige die nog vrij was.
Toen Daniël de koffers in de kamers had gezet wenste hij hen nog een fijn verblijf toe en liep toen weg. De meisjes bekeken de kamers, die werkelijk van alle luxe voorzien waren.
'Wie gaat er alleen?,' vroeg Naomi zich hardop af terwijl ze de kamers bekeken.
Tess keek even dromerig uit het raam.
'Oh my God!,' hoorden ze Rosie vanuit de andere kamer.
Snel staken Tess en Naomi het gangetje over naar de andere kamer en zagen toen waarom Rosie bijna stond te stuiteren van enthousiasme.
Midden in de kamer stond een jacuzzi.
'Wat vet!,' riep Naomi. 'Nu snap ik waarom die extra kamer zo duur was.'
'Ik heb mijn bikini volgens mij niet bij me,' fronste Tess. 'Als ik dit geweten had...'
'Ga je toch naakt, vindt Rosie niet erg,' knipoogde Naomi. Rosie rolde haar ogen.
-
Het lukte Tess maar niet om in slaap te komen, ondanks haar vermoeidheid van de reis. In het bed naast haar lag Rosie, maar die was uren geleden al in slaap gevallen.
Toen Tess op haar mobiel zag dat het bijna vijf uur was, besloot ze zachtjes uit bed te kruipen. Snel trok ze een oversized vest aan over haar ondergoed en ging maar het balkon op. Dan hoefde ze in ieder geval niet bang te zijn dat ze Rosie wakker maakte.
Het begon al langzaam licht te worden, maar alle lampjes brandden nog in de stad. Tess genoot even van het uitzicht, dat af en toe werd verstoord door het geluid van een oude brommer of veel te hard rijdende auto.
Met haar mobiel maakte ze weer connectie met de gratis Wifi van het hotel. Eerder had ze haar ouders al laten weten dat ze veilig aangekomen waren. Ze besloot een foto te maken van het uitzicht en deze in hun familie app te gooien. Natuurlijk reageerde er nog niemand, vanwege het belachelijke tijdstip.
JE LEEST
COUNTER
ChickLit/ DERBY TRILOGIE SPIN-OFF/ Als Tess na een jaar terug komt uit Amerika merkt ze dat er veel veranderd is in Amsterdam. Misschien wel zo veel, dat thuis niet eens meer als thuis voelt. Door al het gedoe met jongens besluit ze jongens voorlopig even h...