Hoofdstuk 11

2.1K 79 10
                                    

Ik ben weer terug van vakantie! Heb echt een super leuke week gehad, zelfs nog bij 2 trainingen van Ajax geweest haha! :) Morgen ga ik dus weer naar de open training (aangezien ik 's middags toch in Amsterdam moet zijn voor een meeting met de uitgeverij). Kom zeker even hallo zeggen als je wilt hoor, ik bijt niet. O:)

Hoofdstuk11

Freja zei iets in het Deens tegen de ober, die hen vervolgens meenam het restaurant in. Helemaal achter in het oude gebouw waren grote deuren die helemaal open stonden en toegang gaven tot een oude stadstuin. Er stonden verschillende tafeltjes, maar aan een wat grotere tafel zag Tess gelijk Kasper al zitten.

'Tak,' knikte Freja naar de ober, die gelijk de drankjes opnam. Tess nam plaats, precies tegenover Kasper. Ze merkte dat Rosie continu op haar lette.

'Hey Kasper!,' Naomi begroette hem uitbundig, zoals ze altijd met iedereen deed als ze in een goede bui was. Kasper omhelsde Naomi, en Tess was bijna jaloers dat haar nichtje zich even in de armen bevond waar zij nu al zo'n heimwee naar had.

'Leuke dag gehad, broertje?,' Freja gaf hem een ruwe aai over zijn bol terwijl ze langs hem liep en vervolgens naast hem ging zitten.

'Ja, heb heel de dag met Kaj zitten gamen,' antwoordde Rosie. 'Hoe was jullie dag?'

'Gezellig,' antwoordde Rosie. 'Je kunt hier echt super goed winkelen.'

Tess luisterde het wat aan, en nipte wat van haar cola zo nu en dan. Ze vond het erg lastig om normaal te doen, nu Kasper in de buurt was.

'Wat ben je stil Tess?,' zei Rosie toen ze aan het voorgerecht zaten.

'Gewoon een beetje moe,' antwoordde Tess snel. 'Heb gewoon even een dipje.'

'Je was ook zo vroeg al op,' merkte Kasper op. 'En heel de dag winkelen dat kost wel wat energie ja.'

Tess keek hem even aan en probeerde zijn knipoog te negeren.

'Jij zal ook wel moe zijn,' zei Freja scherp. 'Bedankt he, ik werd er wakker door vanmorgen.'

Kasper keek zijn zusje even aan. 'Zo hard hebben we niet gedaan.'

'Pff,' lachte Freja, maar ook Rosie en Naomi lachten.

'Heel de buurt weet het als jij seks hebt,' grapte Freja.

Tess voelde zich ongelofelijk ongemakkelijk, dus stond ze op. 'Ben even naar de wc.'

Snel liep ze weer naar binnen en zocht het toilet op.

Eenmaal daar keek ze even in de spiegel. Haar wangen waren hartstikke rood, maar dat kon ook door het warme weer komen.

'Hey,' al snel ging de deur achter haar open en verscheen Freja. 'Sorry, heb ik iets verkeerds gezegd?'

'Oh...nee joh!,' glimlachte Tess.

'Omdat jij en Kasper natuurlijk eh...toch een soort geschiedenis hebben,' legde Freja uit. 'Ik hoop niet dat ik het moeilijk heb gemaakt voor je.'

'Nee, helemaal niet,' zei Tess snel. 'Echt Freja, er is niets aan de hand. Ik wilde vooral even de hitte uit en even mijn gezicht nat maken. Wordt ik misschien ook wat meer wakker van.'

'Oke, dan is het goed,' glimlachte Freja. 'Tot zo.'

'Tot zo,' knikte Tess terwijl Freja weer wegliep.

Daarna staarde ze zichzelf weer aan in de spiegel. Was het niet gewoon makkelijker om het hen te vertellen? Dan kon ze tenminste nog een keer met Kasper alleen afspreken deze week zonder dat ze geheim hoefde te doen. Aan de andere kant had ze een enorm probleem als iemand een foto van hen zou maken en die op het internet zou belanden.

COUNTERWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu