Hoofdstuk 3

2K 76 10
                                    

Sorry! Een dagje later dan normaal. Ik was gisteren namelijk heel de dag in Amsterdam. Eerst voor stage en daarna ben ik met zrchll naar Café Ajax Life geweest. Was super gezellig, we hebben een soort quiz gedaan á la Koning Voetbal en zaten in het team van Joël Veltman en Nemanja Gudelj...en we hebben dik gewonnen :D
Hoofdstuk3

'Waar was jij gisteravond eigenlijk?,' Tess plofte neer naast haar oudste broer op de bank. Hij zat wat te Playstationen.

'Ik heb nooit zo'n zin in Naomi's feestjes,' antwoordde Finn zonder dat hij wegkeek van het scherm. 'Was het leuk?'

'Het was leuk om iedereen weer te zien,' vertelde Tess. 'Waarom heb je nooit zo'n zin in haar feestjes?'

'Pff, gewoon,' Finn haalde zijn schouders op.

'Hey, ik zit hier he?,' Tess zwaaide even, aangezien hij alleen maar aandacht had voor het spelletje wat zich afspeelde op het scherm. 'Ik dacht dat jij en Naomi het gewoon goed konden vinden.'

'Konden we ook.'

'Konden...verleden tijd?'

Finn zuchtte en pauzeerde het spel. Nu keek hij wel naar zijn zus. 'Ze heeft heel lomp lopen doen tegen Esmee in een dronken bui. Ze hebben nogal ruzie gehad.'

'Wat is er gebeurd dan?,' vroeg Tess nieuwsgierig. Op zich kon ze wel iets voorstellen bij een dronken Naomi, maar om ruzie te krijgen met Esmee, het liefste meisje op deze aarde? Dat was een prestatie op zich.

'Naomi knoeide rode wijn over Esmee haar sjaal,' vertelde Finn. 'Esmee durfde er niet veel over te zeggen, dus deed ik dat. Toen begon ze Esmee uit te schelden, van alles over dat ze haar neefje tegen haar opzette en zo. Het sloeg echt helemaal nergens op.'

'En daarom ga je niet meer naar haar feestjes?,' vroeg Tess. Natuurlijk gaf ze haar broer gelijk in deze situatie, maar om hier nou een heel punt van te maken ging een beetje ver.

'Dat kind is helemaal ontspoord,' Finn schudde zijn hoofd. 'Daar kom je nog wel achter.'

'Nee, ze is gewoon...Naomi. Ze is altijd al een beetje gek geweest,' vond Tess.

Finn leek het er niet helemaal mee eens te zijn, maar zei niets. Daarom veranderde hij maar heel snel het onderwerp. 'Ga je mee naar Barcelona deze zomer?'

Natuurlijk gingen haar ouders weer naar hun huis in Barcelona deze vakantie. Tess had er nog niet eens over nagedacht.

'Ik denk het wel. Nog niet over nagedacht. Misschien dat ik wel met Rosie en Naomi op vakantie wil ook nog.'

'Nou, die hebben al plannen,' wist Finn haar te vertellen. 'En ik denk dat zodra je hoort wie er meegaan je niet meer mee wilt.'

'Wie dan?'

'Onder andere Kasper,' zei Finn scherp. 'Je weet wel, die zoon van papa's assistent met wie jij hebt lopen zoenen met oud en nieuw twee jaar terug.'

'Hoe weet jij daar nou weer van?,' fronste Tess. Het was schokkend hoe veel haar kleine broertje opeens wist.

'Kasper is mijn teamgenoot,' was Finn zijn verklaring. 'Maar goed, dat zou geen goede vakantie worden.'

'Hoezo gaat hij op vakantie met Naomi en Rosie?,' vroeg Tess.

'Kasper en Freja gaan deze zomer naar Denemarken, wat oude vrienden opzoeken,' zei Finn. 'En Naomi en Rosie gaan hem een week opzoeken of zo. Hebben ze je nog niet uitgenodigd?'

'Nee, nog niet,' antwoordde Tess zachtjes. Ze betwijfelde of ze dat nog van plan waren, aangezien de relatie tussen Tess en Kasper. Maar toch voelde ze zich een soort van verraden.

COUNTERWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu