Allereerst: sorry dat de update zo lang duurde! Gisteren heb ik in de Bruna in Kaatsheuvel Derby voorgelezen en gesigneerd! Was echt super tof om te doen, maar kostte nog wel wat voorbereiding. Nu dus eindelijk tijd gehad om het hoofdstuk af te maken! Enjoy! xx
Hoofdstuk 23
'Luuk!,' riep Tess boos voor de zoveelste keer. Ze lag aan het zwembad en probeerde een boek te lezen, maar elke keer deed haar jongste broertje een bommetje in het water en werd ze nat.
'Je mascara zit nog goed hoor,' plaagde Finn, die op het strandbedje naast haar lag.
'Bedankt mafkees,' mompelde Tess terwijl ze weer begon met lezen.
'Noem je me nou mafkees?'
Tess koos ervoor om hem te negeren en hield haar ogen strak op haar boek gericht.
'Waar zijn pap en mam eigenlijk?,' vroeg Finn. 'Ik heb honger.'
Tess, die zich toch niet kon concentreren op haar boek legde het abrupt neer en keek haar broer aan. 'Hoe oud ben je Finn? Loop naar de fucking keuken en pak wat te eten.'
'We hebben nog amper iets, we gaan vanmiddag pas naar de supermarkt,' zei Finn. 'Zullen we naar de stad rijden?'
'Het is veel te heet om de stad in te gaan,' vond Tess.
'En jij veel te chagrijnig om mee om te gaan, maar toch doe ik het.'
Tess keek Finn boos aan. Die trok zich daar echter niets van aan. Hij stond op en pakte haar stevig bij haar bovenarm. 'Kom, doe wat aan en dan gaan we.'
'Finn!,' fronste Tess boos terwijl hij haar eenvoudig optilde vanaf haar strandbedje. Ze gilde het uit. Hij liet haar weer los toen ze eenmaal op haar benen stond. Een paar seconden later kwamen Viktor en Mila vanuit het huis aangerend.
'Wat is hier aan de hand?,' vroeg hun moeder bezorgd. Haar bruine haren zaten op een wilde knot en ze was gekleed in slechts een bikini en een wit shirtje wat ze binnenstebuiten aan had. Hun vader liep rond in alleen zijn zwembroek. Zijn blonde haar wat altijd perfect gestijld was, stond nu ook alle kanten op.
'Finn dwingt me om taxichauffeur te spelen,' zei Tess. Even ging er een gedachte door haar heen. Waren haar ouders net aan het...? Gadver, alleen de gedachte al.
'Ik wil gewoon iets eten in de stad, we hebben nog niets,' zeurde Finn. 'Jullie zouden toch boodschappen gaan doen? Waar waren jullie?'
'Soms willen wij ook weleens wat privacy Finn,' zei Viktor kortaf.
'Ja, dat is te zien...,' Finn en Tess keken allebei beoordelend naar hun ouders.
'Gaan jullie maar boodschappen doen,' zei Mila om de ongemakkelijke stilte te verbreken. 'Ik pak wel even wat geld.'
-
De hele vakantie smeekte Finn aan Tess of ze mee ging stappen, dus toen ze uiteindelijk ja zei op één van de laatste avonden was hij opeens weer poeslief voor haar. Na duizend keer hun ouders beloofd te hebben voorzichtig te zijn en op elkaar te passen vertrokken ze met de taxi richting het centrum.
'Kom, dit zeldzame moment moeten we vastleggen!,' riep Finn enthousiast toen ze uiteindelijk de eerste club binnenstapten. Hij pakte zijn telefoon uit zijn broekzak en sloeg zijn vrije arm om Tess heen. Tess glimlachte terwijl hij een selfie maakte.
'Laat eens zien!,' riep Tess die zag dat hij hem meteen op zijn Instagram wilde delen. Haar broertje liet haar de foto zien. Het was een van de leukste foto's die Tess ooit van haar en haar broer had gezien.
JE LEEST
COUNTER
ChickLit/ DERBY TRILOGIE SPIN-OFF/ Als Tess na een jaar terug komt uit Amerika merkt ze dat er veel veranderd is in Amsterdam. Misschien wel zo veel, dat thuis niet eens meer als thuis voelt. Door al het gedoe met jongens besluit ze jongens voorlopig even h...