Hoofdstuk 20

1.7K 73 4
                                    


Hoofdstuk 20

'Sowieso dat hij hier problemen mee gaat krijgen...,' Naomi keek haar nichtje met grote ogen aan. 'Dat je dit gewoon gedaan hebt!'

Samen zaten zij en Tess in het appartementje van Naomi. Zonder Rosie. Haar afwezigheid was overal in het appartement te voelen.

'Hij moet weten dat ik geen klein meisje meer ben waar hij spelletjes mee kan spelen,' zei Tess. 'Heb jij Jordi trouwens nou al gesproken?'

Naomi viel meteen stil.

'Nee dus,' constateerde Tess.

'Hij is op vakantie,' vocht Naomi zich terug. 'Ik ga het hem echt wel vertellen dat ik zwanger van hem ben.'

'Dat lijkt me wel zo handig ja,' knikte Tess. 'Hoe denk je dat hij reageert?'

'Ik heb geen idee,' Naomi haalde haar schouders op. 'We hebben het alleen maar met elkaar gedaan omdat we hartstikke dronken waren op dat kampioensfeest. Verder ken ik hem nauwelijks.'

'Maar je wilt het wel houden?'

'Ja.'

'En blijf je hier wonen?,' vroeg Tess zich nu eindelijk hardop af. Naomi had altijd met Rosie in dit appartementje gewoond, maar nu zij er niet meer was kon Tess zich moeilijk voorstellen dat Naomi hier alleen bleef wonen.

'Ik weet het nog niet,' zuchtte Naomi. Tess zag hoeveel Naomi zich zorgen maakte. En dat terwijl Naomi juist helemaal niet het type was om zich ook maar ergens zorgen over te maken. Zo kende Tess haar dan ook helemaal niet.

'Het komt wel goed Naoom,' zei Tess zachtjes. 'Dat kindje krijgt een geweldige moeder.'

'En waarschijnlijk geen vader,' mompelde Naomi.

'Wacht Jordi's reactie nou maar af,' Tess legde een arm om Naomi heen en trok haar naar zich toe. 'Kom we gaan naar buiten. Het is prachtig weer!'

'Jij voelt het ook hier he?,' vroeg Naomi toen. 'Alsof Rosie zo weer binnen kan lopen.'

Tess was even stil en knikte toen. 'Ja, kom...daarom moet jij hier ook even weg.'

Naomi gaf toen eindelijk toe en knikte.

-

In Amsterdam was het overvol met toeristen nu de zomervakantie net was begonnen. Daarom besloot Tess haar ouders te vragen of ze de auto mocht lenen, een uurtje later parkeerde ze de auto in Zandvoort.

'Ik had echt zin om naar zee te gaan!,' glimlachte Naomi terwijl ze door de duinen richting het strand liepen. Ze hadden allebei hun bikini aangedaan, al was het nog te koud om te zwemmen.

'Zullen we eerst een drankje doen?,' stelde Tess voor.

Naomi knikte. 'Bij Ajuma?'

Tess liep automatisch al richting hun favoriete strandtent. Eenmaal daar ploften ze allebei in een grote loungebank.

'Goedemiddag dames, wat mag het zijn voor jullie?,' een meisje met Aziatisch uiterlijk stond voor hen.

'Doe mij maar een verse jus alsjeblieft,' zei Naomi.

'Oeh, goed idee,' vond Tess. 'Doe mij dat ook maar!'

'Komt eraan!,' knikte de serveerster vriendelijk. Net toen ze wegliep begon Tess' telefoon te trillen. Ze reageerde gelijk en haalde hem uit haar tas.

'Wie heeft je nodig?,' vroeg Naomi nieuwsgierig.

Tess keek op haar scherm en zag dat Kasper haar appte.

COUNTERWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu