Hoofdstuk 29
'App je me af en toe eens?,' vroeg Tess.
'Ik zal eraan proberen te denken,' grapte Kasper.
Tess gniffelde en omhelsde hem toen. Ze stonden op de parkeerplaats van de Toekomst. Binnen nu en een paar minuten zou Kasper zich melden bij het eerste om mee te gaan op trainingskamp naar Oostenrijk.
'Succes deze week met je nieuwe baantje,' fluisterde Kasper in haar oor. 'Je gaat het vast geweldig doen.'
'Dit hoor ik tegen jou te zeggen gekkie,' lachte Tess. 'Jij gaat het geweldig doen. Laat mijn vader maar eens zien dat je in het eerste thuis hoort.'
Kasper drukte een zoen op haar lippen.
Tess genoot nog even van dit moment voordat ze een week zonder elkaar zouden moeten doorbrengen. De afgelopen week hadden ze elke avond met elkaar doorgebracht. Elke avond waren ze wel ergens heen gegaan. Één avondje waren ze naar het Vondelpark gegaan, één avondje bios, één avondje naar Zandvoort. Het was een heerlijke week geweest.
Hun zoen werd verstoord toen ze opeens iemand zijn keel hoorden schrapen.
Ze keken abrupt op. Naast hen stonden Finn en Naomi.
'Ik zou jullie graag door willen laten bekken, maar de bus vertrekt zo zei pap,' mompelde Finn ongemakkelijk.
Kasper pakte meteen zijn tas weer op. 'Tot volgende week.'
'Tot volgende week,' glimlachte Tess. 'Vi ses.'
Kasper streelde nog een laatste keer haar wang en lachte toen ze Deens sprak. De afgelopen week had hij haar een paar woordjes geleerd.
Daarna liep hij snel door richting de bus.
Tess liep samen met Finn en Naomi ook richting de bus en keken toe hoe Kasper als één van de laatsten zijn tas inleverde aan de zijkant van de bus en toen instapte.
'Word het voor jou ook afkicken?,' vroeg Naomi.
'Nogal,' lachte Tess. Naomi moest Jordi nu een week missen.
'Doe even normaal, ze zijn volgende week alweer terug hoor,' Finn rolde zijn ogen.
'Alsof jij nooit aan Esmee vastgeplakt zat,' lachte Tess.
'Esmee was ook te bezitterig,' mopperde Finn. Hij was duidelijk in een slecht humeur vandaag.
Tess trok zich er niets van aan en keek toe hoe haar vader en Nicolai als laatsten aan kwamen lopen. Haar vader stond even de cameraman van Ajax TV te woord. Daarna stapten ze in de bus.
Toen Viktor zijn kinderen zag staan zwaaide hij nog even.
Tess en Finn zwaaiden terug.
Vrij snel daarna reed de bus weg.
-
'Je was hier al vroeg vanmorgen,' merkte Fajah, Tess' kersverse collega, op. Ze stond wat glazen te poetsen. Tess was ondertussen bezig met het bijvullen van de koelingen. Ze probeerde zo snel mogelijk de flesjes frisdrank in de koeling te zetten, maar vond het lastig om alles zo soepel als Fajah doen.
'Ik heb de bus van het eerste uitgezwaaid,' verklaarde Tess.
'Oja, jij bent de dochter van de trainer he?,' zei Fajah, oprecht alsof het haar niet veel deed.
'Ja, en mijn vriendje is ook mee,' glimlachte Tess.
'Ja vriendje?,' nu keek Fajah wel geïnteresseerd op. 'Ben je het vriendinnetje met één van de spelers?'
JE LEEST
COUNTER
ChickLit/ DERBY TRILOGIE SPIN-OFF/ Als Tess na een jaar terug komt uit Amerika merkt ze dat er veel veranderd is in Amsterdam. Misschien wel zo veel, dat thuis niet eens meer als thuis voelt. Door al het gedoe met jongens besluit ze jongens voorlopig even h...