Sorry voor de late update! Moest vandaag voetballen (1-0 gewonnen, ah yeah!). Aanstaande woensdag word ik geopereerd aan mijn neus (tussenschot wordt rechtgezet). Ik hoop in de tijd die ik daarna thuis zit lekker veel te kunnen schrijven :)
Zoals ik al zei, dit is niet het allerlaatste hoofdstuk, hierna komt er nog eentje. Daarna nog de epiloog!
Hoofdstuk 35
'Ik ben trots op je,' zei Kasper nogmaals.
'Waarom? Ik ben binnen 3 weken ontslagen bij mijn eerste baantje,' zuchtte Tess diep. Ze zaten bij haar thuis en hingen samen buiten in de loungebank. Kasper kwam net van zijn training en Tess had hem alles verteld over haar gesprek met Monique.
'Je hebt ervoor gezorgd dat Fajah haar zoontje kan blijven onderhouden,' Kasper pakte haar vast en kust haar op haar kruin.
'Ja, nou...familie is belangrijk,' mompelde Tess duister. 'Al zou ik het dat jochie gunnen om uit huis geplaatst te worden zodat hij niet met zo'n vreselijke moe-'
'Je hebt Finn er in ieder geval een heel groot schuldgevoel mee bespaard,' kapte Kasper haar af. 'Doet hij alweer normaal tegen je?'
'Niet echt,' gniffelde Tess. 'Hij doet echt poeslief nu, het is bijna eng.'
Net op dat moment kwam Finn de grote tuindeuren door gelopen. In zijn handen had hij een karaf water en wat glazen.
'Iemand dorst?,' vroeg hij vrolijk.
'Kijk, dit bedoel ik,' fronste Tess naar Kasper.
'Gewoon misbruik van maken,' adviseerde Kasper. 'Doe mij maar een glaasje water Finn!'
Finn schonk drie glazen in en propte zich toen naast hen in de loungebank. Tess trapte speels tegen hem aan, om duidelijk te maken dat zij en Kasper de bank opgeëist hadden.
Finn pakte haar voet vast en duwde die eenvoudig weg.
'Vroeger won je misschien nog van me, maar ik ben nu toch echt sterker dan jou hoor Tessje.'
'Heb je niets beters te doen dan mij en Kasper lastig vallen?,' vroeg Tess. 'Waar is iedereen überhaupt?'
'Pap en mam zijn nog op de club,' vertelde Finn. 'Leroy Rijnburg is geblesseerd geraakt vandaag tijdens de training ofzo. Mam was te druk om haar telefoon op te nemen en pap klonk nogal paniekerig. Niet zo gek natuurlijk, zondag is de eerste wedstrijd al.'
'Paniekerig?,' Tess kende haar vader erg goed, maar kon zich niet herinneren dat ze hem echt in paniek had gezien.
'Wat heeft Leroy?,' wilde Kasper weten.
Finn trok alleen zijn schouders op.
'Er staat vast wel al iets online,' Kasper pakte snel zijn telefoon erbij.
'Ben je bevriend met hem?,' vroeg Tess, die een beetje bezorgd raakte. Het leek erop dat Kasper het nogal belangrijk vond.
'Ehm, niet echt,' Kasper schudde zijn hoofd.
'Waarom boeit het je dan zo?'
'Hij is de vaste linksback,' zei Kasper.
Tess bleef even stil.
'En ook de enige op het moment,' voegde Finn nog toe. 'Ze zijn wel bezig iemand erbij te zoeken maar het wil nog niet echt vlotten.'
'Hij heeft zijn enkelbanden gescheurd,' wist Kasper te melden na zijn research. Toen hij opkeek zag Tess bijna het vuur in zijn ogen branden.
JE LEEST
COUNTER
ChickLit/ DERBY TRILOGIE SPIN-OFF/ Als Tess na een jaar terug komt uit Amerika merkt ze dat er veel veranderd is in Amsterdam. Misschien wel zo veel, dat thuis niet eens meer als thuis voelt. Door al het gedoe met jongens besluit ze jongens voorlopig even h...