14• چسب مانند ها •

476 116 53
                                    


شنبه بود و سالی بیکار .

اون توی اتاق محبوبش نشسته بود و به دکوراسیونی نگاه میکرد که ادوارد براش چیده بود .

اولین باری که ادوارد رو ملاقات کرد به یاد آورد و خندید .

" شما .. کفشتون رو روی میز گذاشتین ... میشه تمیزش کنید ؟ "

" اون دستمال مال شماست ؟؟ "

" میتونم اون میز رو جا به جا کنم ؟ "

اوه خدا !
اون واقعا آدم رو دیوونه میکنه با این رفتار مضحکش !!

سالی نیشخند زد و تصمیم گرفت بهش زنگ بزنه .
مدت نسبتا زیادی بود که ازش خبر نداشت .

به محض اینکه موبایلش رو برداشت چیزی رو به خاطر آورد .

× سلام اد . متاسفم الان واقعا وقت ندارم . بعدا حرف میزنیم . روز خوبی داشته باشی×

لبش رو گاز گرفت چون این پیام مال یک هفته ی پیش بود .
و ... لعنتی . چیز دیگه ای که یادش اومد قضیه ی شغل ادوارد بود . سالی حتی فراموش کرده بود برای اون پسر ابراز تاسف بکنه !

خب ... همه ی اینا زیاد جالب و دل انگیز نبود .

دکمه ی تماس رو لمس کرد .

' دستگاه مشترک موردنظر خاموش ...

سالی قطع کرد و آهی کشید و بیخیال ادوارد شد .

تا یک ساعت آینده خودش رو با وبگردی مشغول کرد و زمانی که میخواست اینکار رو رها کنه ، ناخودآگاه توی یک سایت علمی رفت و شروع کرد به خوندن مقاله های مختلف در مورد اختلالات فکری .

خب .. شاید بد نبود بیشتر در مورد ادوارد بدونه .
ضرر که نداره ! داره ؟!


وسواس که نام علمی آن اختلال وسواس فکری و عملی است، يک بيماری عصبی ـ روانی است که با افکار آزار دهنده مکرر و رفتارهای تکراری مشخص می‌گردد که برای کاهش اضطراب انجام می‌شوند.

علايم اغلب با احساس خجالت و پنهان‌کاری همراه هستند چرا که بيماران تشخيص مي‌دهند که افکار و رفتارهایشان ، افراطی يا غيرمعقول اند. اين پنهان‌کاری همراه با عدم تشخيص علايم وسواس توسط متخصصان ، اغلب منجر به تاخير طولانی مدت در تشخيص و درمان می شود.

وسواس بيماری است که می‌تواند منجر به ناتوانی فراوان شود. اين بيماری اغلب تشخيص داده نشده و تحت درمان قرار نمی‌گيرد.

علايم معمولا طی نوجوانی شروع می‌شوند و علايم در بيش از 50 درصد از افراد مبتلا، پيش از اواسط دهه 20 عمر آغاز می‌شوند. این اختلال عواقب قابل توجهی بر زندگی افراد دارد و بيش از نيمی از بيماران زجر متوسط تا شديد را در اثر وسواس‌ها تجربه می‌کنند. وسواس روی کار ، تعاملات اجتماعی و ارتباطات خانوادگی تاثیر منفی دارد.
اين اختلال يک بيماری مزمن است و در صورتی که به طور موثر درمان نشود استمرار پيدا می‌کند.

در صورت درمان نشدن و استمرار این بیماری مزمن ، به علت طولانی بودن این دوره ی زمانی ، بر زندگی فرد از جنبه های بسیاری تحت تاثیر خود قرار می دهد .
مهمتر از همه جلوی رشد افراد را می گیرد واغلب آنها را به حداقل ها راضی می کند علی رغم اینکه فرد توانایی بسیار بالاتری دارد.

از سوی ديگر ، تأثير نشانه‌های افسردگی و ميزان اضطراب زیاد باعث می شود درمان بیماری دشوارتر شود . افسردگی بيشتر بر نشانه‌های وسواس فكری و اضطراب بيشتر بر وسواس عملی ، تأثير دارد.

یعنی وقتی فرد به دلیل ناتوانی ناشی از وسواس افسرده هم شود این افسردگی افکار وسواسی را بیشتر می کند و البته وقتی افکار وسواسی بیشتر شود شدت اضطراب افزایش پیدا می کند که باعث می شود اعمال وسواسی توسعه یابد.


- اوه .. اِدی..
سالی زمزمه کرد و دست از خوندن کشید .

حس مزخرفی داشت .

اون ادوارد رو مسخره کرده بود . هرچند که بعد از چندبار متوجه ' غیر مضحک ' بودن اون شده بود . ولی خب ...
حس بدی داشت . همه ی چیزی که خونده بود مثل چسب به وژدانش چسبیده بود و این آزاردهنده بود . باید از شر ' چسب مانند ها ' خلاص شد .

دوباره بهش زنگ زد و این بار جواب داد .

_________________________
_____________
_____

بسیار کوتاه .
متاسفم . ولی واقعا بیشتر از این ، نمی شد نوشت .

#FIRE🔥

For The First TimeDonde viven las historias. Descúbrelo ahora