Bu bölümü Kubraanursaglam
SuleSevuk ithaf ediyoruz.Pars'ın annesi salonda bizi beklediğini söyleyip salona geçti. Şule ablada bana tebessüm edip annesinin peşinden gitti. Pars bana dönüp"Rahatla annem biraz otoriterdir bana bırak. Ellerin titriyor sakin ringe çıkmıyorsun"deyip güldü. Ben ise donuk bir şekilde ona bakıyordum."Piyanosunu çaldım diye kızar mı"dediğimde"Malı kıymetlidir ama sana bir şey demez" Bana bir şey demezdi belki ama Parsa derdi.
Odadan çıkıp salona girdik. Annesi bacak bacak üstüne atmış oturuyordu. Yaşını göstermeyen kadınlardandı. Çok güzeldi.
Şule abla annesinin çaprazındaki koltukta oturuyordu. Bize bakıp gülümsedi. Pars bileğimden tutup annesinin karşısındaki koltuğa oturmamı sağladı. Yanıma oturunca biraz daha rahatladım.
"Arkadaşını bizimle tanıştırmayacak mısın,oğlum"
Kadının sesi bile güzeldi.
"Kız arkadaşım,Azra"deyip beni gösterdi.
"Memnun oldum efendim"diyebildim. Kadın başını salladı. İdil olsa bu halime gülerdi.
"Ailenin burada olduğundan haberi var mı"dediğinde yutkundum. Çünkü yoktu.
"Evet var"dediğimde huzursuzca kıpırdandım.
Başını salladı. "Şule ile tanışmışsınız galiba"dediğinde. Şule ablaya baktım. Annesini dinliyordu.
"Tanıştılar"dedi Pars.
"Bende böyle değil daha düzgün bir şekilde tanışmayı isterdim"dediğinde terleyen ellerimi pantolonuma sildim.
"Tanışırsınız anne"
"Ne zamandır birliktesiniz"diyen annesine pars "Dört ay olacak"dediğinde tebessüm edemeden duramadım.
Annesi bana bakınca eski donuk halime döndüm.
"Aynı okulda mısınız"
Bana bakıp söylemişti. "Evet aynı okuldayız ben on birinci sınıfım."
Annesinin kaşları havaya kalktı. "Pars bu sene mezun olacak. Yokluğu zor gelmesin"dediğinde susadığımı hissettim.
"Anne bunlar bizim için önemli değil. Okulda pek sık görüşmüyoruz zaten."
Haklıyıdı. Benim onların katına çıkmamı istemiyordu. O da bazen geliyordu. Okul dışında sıkça görüşüyorduk.
"Bu sene sınava girmemenin sebebi kız arkadaşın mı"
Parsın kaşları çatılmıştı. Gerilmiştim.
"Anne bu konuları sonra konuşuruz. Bu sene kendimi hazır hissetmiyordum."
Annesi bana dönüp
"Azra oğlumu böyle etkilemen hoşuma gitmedi. İleride birlikte olacağınız kesin bile değil. Bir sene kaybettin pars her şeye bir sene geç başlayacaksın. Evet gerçekten hazır olmadığını söylediğinde daha az tepki vermiştim. Ablanda bir sene geç başladı. Bu kızlar için sorun olmayabilir. Ama erkekler için önemli askerliğin var. Bedelli olarak yapmanı babanda sende istemiyorsun. İşin başına geçiceksin. Ama dört aydır tanıdığın bir kız için sınava girmemen saçmalıktan başka bir şey değil."
Ağlamaya meyilli bir halim vardı. Bu kadar güzel bir kadından böyle kırıcı sözler duymayı hiç beklemiyordum.
"Anne!" Parsın sesi Yükselmişti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
PARS
Teen Fiction"Aşk bana denk gelmez"deyip kekimden ısırdım ve devam ettim "Hem ben keklerim ile mutluyum." Bağdaş kurup iyice yayıldım çimene. Kekimden ısırık aldım ağzımı benim gibi oturan İdil'e doğru açtım. Önce yüzünü buruşturup sonra kekinden yiyip o da beni...