Fájt a fejem a fájó emléktől. Bármerre néztem sötétség volt, bokrok és fák körvonalait láttam csupán. És Ádámot. Annyira frusztrált, hogy nem láthattam arcát, hogy milyen; döbbent, megértő, vagy akár undor ül rajta.
-Hogy történt?
Ennyit kérdez.
Petivel voltam. A szobájában. Éppen a puha ágyán ültem és simogattam a puha kék paplant rajta. Ő felvette a drága dzsekiét és a vállára lendítette bőrtáskáját. Állt még egy kicsit az ajtóban és engem bámúlt.
-Most mennem kell anyámhoz.
Tudtam jól, hogy lelki-ismeret furdalása van az miatt, hogy amikor elváltak a szülei ő az apját választotta. Éppen ezért nem akadályozhattam meg neki, hogy maradjon még egy kicsit. Nem vitt rá a lélek.
-Mikor jössz?
-Egy óra? Másfél?
-Biztos ne menjek veled? - kérdezem aggódva.
-Egyedül szeretnék lenni vele.
-Amikor visszajössz, én itt leszek. - mosolygok rá bíztatóan.
Visszamosolygott és kilépett azon az ajtón.
Miközben Ádámnak meséltem, csak csorogtak a könnyeim. Nem bőgtem, egyszerűen csak csurogtak.
Észrevette, hogy nem folytatom.
-És te mit csináltál ez után?
-Meg akartam lepni, mert tudtam, hogy nehéz neki az anyjával való találkozás. Így, gyertyát gyújtottam. És itt már csak pillanatnyi képek, hangok; Peti apja kiabál; tűz oltónak a szirénája; a lángok, ahogy elporlasztják az összes bútort a szobában. Én pedig elájultam. Azt még éreztem, hogy a füst beszivárog a tüdőmben és minden milliméterét megtölti, a fojtogató érzést, a köhögést.
Nehezen sóhajtok, mintha újra ellepne a füst. Lélegzek, de még sem.
-Amikor felébredtem, előttem volt a ház. Megemésztette a tűz, alig látszott már. Egy hordágyon voltam, éppen készültek elszállítani a korházba. Körülöttem sok ember sürgött, anyut nem láttam csak a fojtott hangját hallottam. De arra a jelenetre pont ráláttam: öt tűzoltó tol egy ágyat, rajta fekete lepedő. A lepedő alatt egy ember körvonalai domborultak.
Ismét nagy levegő. Összeszorítom ajkaimat és hagyom, hogy az égő könnycseppek égessék szemgojóm. Le hömpölyögnek arcomon és belőlem kibuggyan a sírás.
Megöltem egy embert. Megöltem Peti apját. Megöltem az ártatlanságom.
Vér tapad kezemhez, gyilkos vagyok.
-Gyilkos vagyok. Gyilkos vagyok...
-Nem te tehetsz róla! - szólal meg végre Ádám. Csak a hangjára akarok fókuszálni. Akkor háttérbe szorulnak ezek a szörnyű képek. Beszél, beszélj, beszélj. - Te csak meg akartad lepni...
-Utálom magam, hogy túléltem. Ezt utálom a legjobban. Egy ártatlan ember hallt meg helyettem. - szakítom félbe.
-Te is ártatlan vagy - súgja. Lehelletét közel érzem. Közel van.
***
Anyut nem találtuk sehol. Lehet, hogy hazament.
Megint öldös a bűntudat. Miért nem indultunk hamarabb utána? Miért mondtam el neki?!
-Holnap reggel, ahogy kicsit is világos lesz, újra kijövünk - vígasztal Ádám a barlang előtt.
Szomorkásan az indás függönyre néztem.
YOU ARE READING
Egy vámpír a lakótársam
Teen Fiction-Egy vámpír vagyok! - dünnyögi. Röhögve a képét kezdem simogatni. -Persze, persze - vigyorgok. - Én meg Avatar. Tudod. A kék. Kis cicusok. Jé! Te is mindig cicának hívsz! - már röfögök a nevetéstől. -Aj, bassza meg, de részeg vagy! - fulytatja. ❗B E...