38. Ziekenhuis?!

431 12 0
                                    

Het is al weer een paar weken geleden dat de Tour eindigde en ik ga gewoon weer naar school, terwijl de jongens aan het kijken zijn voor huizen bij elkaar in de buurt. Het laastst lesuur is net geweest en ik loop samen met Sharona, Amber en Shawn naar de fietsenstalling. Mijn telefoon gaat en ik pak hem uit mijn tas en zie dan dat het Liam is die mij belt. Ik neem op en meteen begint Liam te praten. 'Heey Lisa, ben je al uit?' 'Ja, ik wil net mijn fiets gaan pakken. Hoezo dan?' vraag ik, soms zijn de jongens in de studio en dan kom ik meestal ook daar heen. 'Ik sta namelijk op de parkeerplaats, Niall ligt in het ziekenhuis.' en verder komt hij niet met wat hij wil zeggen, want ik onderbreek hem. 'In het ziekenhuis? Waarom het is toch niets ernstigs?' Shawn die zijn fiets naast die van mij kijkt op zodra ik het woord ziekenhuis zeg. 'Nee niet heel ernstig iets met zijn knie, maar ik sta nu dus op de parkeerplaats bij school te wachten. Kom je hier heen met jouw fiets dan gaan we naar het ziekenhuis.' 'Ja, ik kom er zo aan. Doei.' en ik hang op. 'Wie ligt er in het ziekenhuis?' vraagt Shawn. 'Niall, hij heeft iets met zijn knie. Ik weet ook niet wat, maar Liam zei dat het niks ernstigs was.' zeg ik en ik pak mijn fiets uit het rek en ook Amber en Sharona zijn er bij komen staan. 'Maar Liam staat op mij te wachten op de parkeerplaats, dus ik moet gaan.' zeg ik en Shawn geeft mij een korte en snelle knuffel. En zegt dat ik Niall beterschap moet wensen.

Liam heeft mijn fiets op het fietsenrek achter op de auto gezet en rijdt nu de auto naar het ziekenhuis. 'Wat heet Niall nou precies dan?' vraag ik. 'We waren aan het voetballen, maar toen ging Niall's knie weer uit de kom.' zegt Liam. 'Hij had toch een paar jaar geleden een operatie gehad zodat dat niet meer zou gebeuren?' zeg ik en het idee van zijn knie uit de kom geeft mij kippenvel. Ik ga mij dat soort dingen dan helemaal voorstellen. We hebben het er verder niet ,eer over en Liam vraagt hoe het op school was. Zoals altijd antwoord ik met: 'Gewoon, was wel leuk.' School is niet net ergste, maar de lessen wel. Liam zoekt een plekje op de parkeerplaats en parkeert hem uiteindelijk naast de auto van Harry.
Als we naar de lift lopen om naar Niall's kamer te gaan hangt er een bordje defect op. 'Dat wordt of de trap of een andere lift zoeken.' zegt Liam. Tegen de tijd dat we boven zijn met de trap hebben we waarschijnlijk net de andere lift gevonden dus we besluiten om met de trap te gaan. 'Hoeveel trappen moeten we op?' vraag ik Liam als we op derde verdieping zijn. 'Nog eentje, hij ligt op de vierde verdieping.' 'Ik hoop dat die lift het snel weer doet.' 'Dat hoop ik ook.'
We zijn ondertussen op de vierde verdieping aangekomen en Liam opent de deur van Niall's kamer. Lisanne zit naast Niall op het bed en Louis, Harry en Zayn zitten allemaal op een stoel. Ik geef iedereen een knuffel en blijf dan staan, omdat er geen stoelen meer leeg zijn. Louis trekt mij bij hem op schoot en ik schrik ervan. Iedereen moet lachen om mijn reactie. 'Dagblad niet grappig.' zeg ik. 'Dat was het wel.' zegt Niall nog steeds lachend.
Na een halfuurtje van gepraat en gelach. Zegt Harry dat hij naar huis gaat en vraagt of ik ook mee ga. 'Ik wil hier eigenlijk nog wel even blijven.' zeg ik, Niall is straks een hele tijd nog alleen en dat vind ik niet leuk voor hem. 'Ze kan wel met mij mee rijden, ik blijf hier nog eventjes en ga dan ook naar huis.' zegt Lisanne. 'En je huiswerk dan?' vraagt Liam. Waarom is school toch zo belangrijk?! 'Ik heb het meeste al af en wat ik nog niet af heb heb ik mee.'  Ze gaan allemaal en dan zijn Niall, Lisanne en ik nog over. Ik pak maar meteen mijn wiskunde schrift bij en mijn iPad waar al mijn tekstboeken op staan. 'Hoeveel moet je nog maken?' vraagt Lisanne aan mij als ze naast mij komt zitten. 'Nog vier opdrachten en ik snap het meeste wel dus ik ben zo wel klaar.' Niall zet ondertussen de tv aan en zapt een beetje rond tot hij een voetbal wedstrijd heeft gevonden. Er komt een dokter binnen. 'Meneer Horan, ik zou graag een paar foto's willen maken om te kijken wat er precies mis gegaan is.'

Niall P.O.V.

De dokter rolt neemt mij de kamer uit en loopt door een hoop verschillende gangen. Ik zou nu al niet meer weten hoe ik terug zou moeten. Ik ben ergens best wel een beetje nerveus, want om nog een keer een operatie te moeten ondergaan en weer weken revalidatie zit ik niet echt op te wachten. We rijden een kamer in waar nog een verpleegster staat. Ze steekt haar hand naar mij uit en ik stel me voor net als zij doet. Ze heet iets van Kelly en dan nog een achternaam. Voornamen kan ik nog wel onthouden, maar achternamen ben ik slecht in. Ze helpt mij om op de soort tafel achtig iets te gaan liggen en legt mijn been goed om de foto te kunnen maken. Ze maken een paar verschillende foto's en helpen mij daarna weer het bed op. 'Je hoort de uitslag vanavond nog of uiterlijk morgenochtend.' zegt de dokter terwijl hij me weer naar mijn eigen kamer rijdt. 'Wat denkt u nu dan? Moet ik weer een operatie of niet?' vraag ik, toch wel nieuwsgierig. 'Ik denk zelf dat je geen operatie hoeft, maar dat is niet aan mij om dat te bepalen.' zegt hij. We rijden mijn kamer weer in en Lisa heeft haar wiskunde al weer opgeruimd, ze zal wel klaar zijn. 'Ik ga nog een paar testjes doen en dan laat ik je voor vandaag weer met rust.' zegt de dokter.
Als hij klaar is wenst hij me nog een goede dag en verlaat de kamer. 'Weten de fans het eigenlijk?' vraagt Lisanne als ze weer naast mij komt zitten en haar hoofd op mijn schouder legt. 'Nee, maar zolang ze niets gaan vermoeden laat ik zo als ze wel iets weten laat ik ze het natuurlijk weten.' Ze mogen het best wel weten, maar zolang het niet hoeft vind ik het zo ook goed. We kletsen nog gezellig door tot er een verpleegster komt die zegt dat bezoekers nu weg moeten gaan. Lisanne knuffelt zich wat beter tegen mij aan en ik sla mijn arm om haar. 'Je moet echt gaan, anders krijgen we echt problemen. Ik red mij hier echt wel.' zeg ik eigenlijk ook niet willend dat ze gaat. Ze trekt weg en geeft nog een kusje op mijn lippen voordat ze opstaat en haar jas aantrekt. Lisa had haar jas al aangetrokken en komt naar me toe voor waarschijnlijk een knuffel. En inderdaad slaat ze haar armen om mijn middel. 'Laat je het weten wanneer je iets weet of je een operatie moet.' murmelt ze in mijn nek. 'Ja tuurlijk, je bent een van eerste die het weet.' Ze laat los en glimlacht zwak ik glimlach terug en dan komt Lisanne naar mij toe. Ook zij geeft mij een knuffel en fluistert 'I love you.' in mijn oor. Ik fluister 'Love you too.' terug en laat haar dan los zodat ik haar nog een kus kan geven. Ze trekt terug en loopt dan naar Lisa die staat te wachten. 'Doei, tot morgen.' zegt Lisa. En ze lopen de deur uit en doen hem dicht ze zwaaien nog een keer door het raam dat naast de deur zit en dan ben ik echt helemaal alleen.

Dit is het een na laatste hoofdstuk en daarna komt nog een epiloog, dus dit boekt krijgt 40 hoofdstukken. Ik ga dan verder schrijven aan mijn andere boek the wrong suitcase maar het duurt nog wel een tijdje voor daar het volgende hoofdstuk van komt. Aangezien ik wat vooruit ga schrijven zodat ik, wat ik al vaker heb geprobeerd, wekelijks kan updaten.
Heel erg bedankt dat jullie dit boek lezen, het motiveert mij nog meer om verder te gaan schrijven.

Adopted by one directionWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu