Bab 12

721 39 1
                                    

Mata aku tutup rapat dan kedua belah tangan aku menutup telinga. "Jangan ap.."

Mulutku di tekup kemas. Aku membuka mata.

Terbeliak!

"Ehh, Aifah." sapanya lembut. Lelaki tersebut tersenyum.

"Izwan?" soalku. Luka lama dah muncul, luka lama, luka lama. Izwan tersenyum tawar. Baju yang dipakai menunjukkan baju persekolahan Red City. Tali leher berwarna merah gelap menunjukkan dia duduk di tahun ke ketiga. Yaa, dia dua tahun tua dari aku.

"Ehh, buat apa dekat sini?" soalnya ramah. Berkerut sedikit dahinya. Lol, makin hensem sejak kau menghilang. Kerut, kerut pun nampak hensem.

"Hello~" tegur Izwan. Tangannya melambai-lambai di hadapan wajahku. Aku terkedu. Muka merah sedikit akibat kantoi tenung lelaki enta mana. Enta mana konon, padahal bekas dalam hati. Masih berparut kot.

"Oi kau nie, mengelamun lagi. Kau memang suka mengelamun kah sejak aku tiada?" sakatnya. Aku mencebik. Tangan diletakkan di pinggang.

"Sejak kena reject." balasku sedikit keras bunyinya. Izwan terdiam. Mengimbas kenangan lalu lah tue. Sedangkan dia yang salah. Bengap!

"Kenapa tanya aku macam mana boleh ada di sini? Kenapa tak tanya Deala mana? Sihat?" perliku. Izwan kaku. Alahai sentap ke?

"Serius ni. Aku tanya kenapa kau boleh ada dekat tempat macam ni? Macam boleh sampai sini? Deala? Lol, gadis playgirl tu? Aku tak nak tahu pun pasal minah tu. Yang penting sekarang kau." ujarnya. Haip? Aku dengar khabar angin, Izwan berubah jadi kejam. Asal aku tengok takdalah kejam mana? Pelik ni pelik. Siapa cipta khabar angin tu?

"Aku masuk ikut terowong tu lah bengap!" jeritku. Aku menunjuk lubang yang menyerupai terowong. Menyeramkan gelap. Izwan menekup mulutku lagi. Kenapalah Red City ni? Memang suka tutup tutup mulut ka apa? Heshh.

"Senyap sikit lah. Nanti Airif dengar." jawapan yang keluar dari mulut Izwan membuatkan darahku laju mengalir. Eichh? Macam mana kau tahu? Bukan memang deras ke darah mengalir kan? Tak, aku memang rasa camtu. Perasaan takut benci sayang semua ada.

"Tu terowong aku buat. Aku rindu sorang minah tu. Tak tahu plak betul-betul minah tu sampai sini. Hari-hari aku tenung adik tiri kau a.k.a adik kembar kau. Lain ibu tapi muka sama kembar. Pelik. Aku tenung dia karang terjatuh cinta pula dengan dia. Aku skep sekolah ni sebab nak buat terowong tu. Ingatkan aku nak masuk intai kau ke tengah buat apa. Last-last kau yang datang. Baguslah." ucap Izwan panjang lebar. Senyuman nya terukir.

Kau bodoh Izwan. Saat ini baru kau nak tagih rasa sayang aku? Lepas aku dah tawar hati dekat kau. Ini yang kau buat dekat aku? "Gayboy euhhh. Syuh." tegurku.

Izwan tertawa. "Dahh pergi masuk city kau balik. Karang kantoi aku kena sihir plak? Tak kesian?" halau Izwan perlahan.

"Nak main halau. Okey, aku taknak masuk terowong tu. Aku guna sihir aku sendiri. Selamat tinggal." balasku. Tongkat aku goyang, mentera aku sebut dalam hati. Mata ditutup. Izwan tersenyum.

Sebelum aku menghilang semula ke mall, aku ter ter nampak Izwan menitiskan air mata. Aku nak putar balik pun dah tak boleh. Hm.

Yaa, rasa sayang masih ada. Tapi adakah masih sama? Dia yang rapat dengan aku dulu, mustahil endak rindu. Hahaa..

*****

Aku berlari disekitar mall. Mana pula diorang ni. Aku hilang sejam je kot. Takkan diorang tinggalkan aku?

Gedebukkkk!

Hidung aku usap. Berdarah, ughhh. Siapa gerangan galah pf almari pf tiang yang aku langgar ni?!

"Weihhh aku dah jumpa Han!" jerit lelaki tersebut. Aku mendongak. Danish? Danish menghulurkan tangan. Aku senyap. Buddies, buddies, aku tak pernah anggap kau buddies aku sudah. Kau tunggu aku masuk tahun kedua, aku tukar buddies aku!

Buddies boleh tukar setiap tahun.Best kan? Tapi kalau buddies aku setiap tahun perangai macam Danish, baik bla!

Sufian lari menghampiri ku. Tangannya pantas menyapa lenganku. Kasar cara penarikannya! Aku sedikit mengeluh. Tangannya masih di lenganku. Huluran Danish tadi dipandang kosong oleh ku, Sufian dan Deala. Danish pantas menarik semula tangannya.

"Aku pinjam Hanani jap." ujar Sufian. Sufian direct menarikku secara tergesa. Oii! Aku hampir tersembam. Damn it!

Danish mengeluh, Deala memandang Danish. Qisha, Adlan, Yuni dan Rish membiarkan semua krik-krik-krik.

Aku merentap lenganku lalu aku menyentuh bahagian yang digenggam. Sakit b🐽bi.

"Asal kau lari hah?!" soal Sufian. Wowo. Ni kes nak bawa gaduh ni. "Woi! Aku ada buat salah dekat kau ka?" soalku pula. "Kita soal dia, dia soal kita. Ahli sihir berperangai manusia! Aku risau lah bodoh!" marah Sufian.

Mata aku pejam. Mengambil kekuatan. "Yang kau caring bagai nak rak sangat ni apesal sewel? Terjangkit weh sewel kau dekat aku nanti, nak caring sangat haa caring pasal tangan aku yang dah bengkak sebab kau genggam kuat sangat ni!" bentakku.

"Sakit ke ha? Sakit?!" Sufian memegang dan menggenggam lagi lenganku yang jelas kelihatan biru lembam.

"Sakitlah OI!!" ujarku lalu merentap tanganku. Air mata aku tahan dari keluar. Kaki Sufian aku pijak sekuat tenaga aku ada. "Bla la ahli sihir berperangai manusia!" jeritku. (asallah semua salahkan manusia ni? hahahahaha jangan kecam sayyaa😹)

"Kau, kalau tak disebabkan aku tahu kisah silam kau, aku tak berbaik dengan kau! Dengan adanya kau, aku boleh kumpul semuaaa magic yang kau pernah kumpul dulu! Nampaknya aku tak perlukan perempuan macam kau. Makin kucar kacir hidup aku!" tanpa sedar Sufian melepaskan perkara awalnya dia mendekati Hanani. Tapi kini dia dekati Hanani bukanlah sebab ini.

Perkara dulu? Magic? Apa ni? Siapa aku dahulu! Hanani bermonolog dihati. Kepala terasa pening. Dia mengambil keputusan untuk melarikan diri.

Hariz Sufian meraup wajahnya dengan tangannya. Orang sekeliling yang memerhati berlalu pergi sambil mulut kumat kamit membebel enta pun Sufian dan Hanani tak ambil kisah. 'Apa aku buat ni. Bukan ini yang septutnya diucapkan. Aifah aku minta maaf.'

Apakan daya, nasi sudah menjadi bubur.

musim exam tapi malas nak ulngkji . wattpad punya psl bawa dating hahahaha. okey jgn lpa vote dn cmment. tegur² kalau ad x best kan? biasalah newbie memng camni. mnta maaf klau x best. okok sekian.

Magic World [MALAY]✔Where stories live. Discover now