Bab18

723 37 0
                                    

Aku membuka mata. Sufian sedang memandangku kosong. Dua belah tangannya di sebalah kanan dan kiriku. (Weuh, tahu kan posisi ni?😂) Aku tercengang. Bukan ke tadi dia nak lempang aku? Okey. Sufian memandangku lama. Aku membuat buka blur, wush sedangkan dalam hati aku siapa tahu? Siapa tahu siapa tahu? Heh, manada tahu author je yang tahu. Haha.

"Wehh Pian. Ana baru nak buat kejutan untuk Aifah!" satu suara menyapa telingaku. Aku memandang seorang gadis dibelakang Sufian. Sufian melepaskan 'kurungan' ke atasku tadi. Kurungan tangan, lol.

Seorang gadis yang mempunyai rambut pendek pada bahagian leher berwarna coklat muda, kira sama tinggi dengan aku, memakai tali leher yang menunjukkan dia tahun keenam, comel orangnya.

"Hai Aifah?" sapanya. Aku berkerut. Aifah? Otak genius aku tidak berfungsi. Ceh, berlagak budak genius pula. Haish.

"Panggil Han. Hanani." jawab Sufian pendek. Sufian masih memandangku tajam. Mulutnya mengatakan sesuatu kepadaku. Dari pergerakan mulut mamat kerek ni aku dapat tahu dia cakap 'hal kita belum habis, faham?!'. Pape je lah kau gila.

Tiba-tiba gadis yang menggelar dirinya Ana melompat lalu memeluk Sufian. Okey, gadis ni nampak macam lelaki berabis.

"Gay."

"Dia gay."

"Bla la gay."

"Ehh gay."

"Dah lah Ana." ujar Sufian perlahan. "Alah, Pian ni tak sporting lah!" balas gadis itu. Okey, gedik. Benci pula aku tengok. Aku menyandar di dinding dan menyilangkan tangan. Pian? Nampak sangat rapat. Makwe kot.

"Gay."

Amarah aku membara. Babi buta ke? "Weh? Buta ke? Nampak tak terang-terang perempuan? Kau orang boleh kata gay? Ke korang tak tahu apa tu gay? Ahhh bodoh, kalau tak tahu tengok buku lah. Otak letak kat mana?" marahku. Sufian dan gadis tersebut memandangku pelik. Gadis tersebut melepaskan pelukannya.

"Hi guys, how dare you all say i'm gay. I'm a girl and Sufian's sister. Hello, I Sufiana dari tahun keenam." balas gadis tersebut dengan gaya yang menggoda. Ouh. Hm.(english hangkang)

"Weh, nanti kita kerjakan minah tu."

"Alah berlagak je lebih."

"Masuk geng mafia mana ada bakat."

"Bla la perempuan."

Okey, aku menambahkan haters.

"Mulut korang ni aku rasa nak koyak!" marah seseorang. Yang aku tahu aku kenal suara lelaki tu. Aku memandang tiga orang lelaki menghampiriku. Marahnya Iqbal. Dengan baju pengawasnya dia gulung sampai siku, tali leher dia longgarkan. Wuh, saja nak buat gadis terpijak ke? Eh typo, terpikat!

Geng mafia dan redos terdiri daripada geng yang hensem. Eh geng redos join geng mafia jalan sama-sama. Okey ni pelik.

"Aku pernah rasa kena belasah Hanani oi! Sampai tak tidur malam, nak juga Hanani yang ubat aku baru sembuh seliuh kat kaki dan tangan aku." ujar Habib tapi sedikit lantang suaranya.

"Hai baby, are you okey?" ujar Zuddin kepada Sufiana. Sufiana mengangguk. Okey sweet couple. Aku jelous sebenarnya kan? Maybe ya, ada beberapa sebab. Mungkin sebab dia comel? Atau dia popular? Hm tak kisahlah. Tapi aku memang nak sangat jadi macam dia ni ialah, dia nampak ganas tapi still ada keperempuanan. Bukan macam aku jalan pun macam berkawat.

"Ni satu-satu nya ahli kami perempuan." ujar Yeyed kepadaku. Aku mengangguk.

"Jomlah makan. Aku dah lapar!" ajak Wansyah. Semua serentak masuk ke dewan makan.

Banyak mata memandang. Terutama geng-geng senior. Aku tak ingat tapi memang ada lima geng lagi kat sekolah ni. Ahli gila banyak. Kami duduk di satu meja. Aku terpandang Qisha. Riak wajahnya yang sayu. Aku memandang Adlan, sama sayu. Deala dan Danish? Termenung. Okey apa semua ni? Yuni? Makan. Haha.

"Aku belum selesai lagi dengan kau." ugut Sufian. Asallah dia duduk di sebelah aku ni. Gila gila.

"Dah lah makan makan." sampuk Husna, girlfriend Wansyah.

"Esok cuti jom lepak?" ajak Yeyed. Semua memandangnya. Aku tercengang. Aku hanya mendengar malas nak menyampuk. Kekadang diorang borak ni macam tiada perempuan. Kak Ana ni pun macam takde feeling. Siap boleh tergelak sama lagi. Lahai, tak fahamlah. Girlfriend Wansyah dan Maslan ni aku tengok pun sama. Relax je macam takde apa berlaku. Haih, dunia.

"Oh! Aku faham. Aku ajak semualah. Bukan geng redos je. Alah kita kan dah jadi satu team. Lagi ramai lagi bagus. Kita bina group baru lah esok." terang Yeyed dengan senyuman manisnya. Erkk, kenapalah korang semua ni suka sembunyikan 'kekacakan' korang dengan muka beku? Muka serius? Ni dah boleh buka kelas fans ni. Tapi bukan sekarang pun popular ke?

"Ouh okey." balas Syahira. "Eh, bunyi macam kecewa je Ira? Relax lah macam tak biasa. Nak ikut dipersilakan. Takkan Maslan nak tinggalkan tunang dia sorang-sorang kot. Nak bawa girlfriend ke tunang ke isteri ke dipersialkan. Mampus, dipersilakan. Ha baru betul." balas Zuddin. Semua tergelak. Sufiana menyekeh kepala Zuddin.

"Mulut cakap macam takde perempuan dalam group korang ni. Dan orang typo percakapan ni orang bengap je. Uhuks, nasib sayang." sindir Sufiana.

"Wuhhh..." bunyi-bunyi usikan. Dan seterusnay tergelak.

"Wauh dah tunang? Tahniah~" ucapku perlahan kepada Syahira. Tapi cukup didengari oleh yang lain.

"Kau bila lagi?" usik Syafiqie. Aku tersengeh. "Gila taknak aku." balasku.

"Yekeh? Ke kau les?" sakat Wansyah. Okey gila.

"Baik kau pilih, kau suka lesbian ke atau kau suka Iqbal?" uji Habib. Habib tergelak sakan. "Gelaklah selagi mampu, jangan sampai aku kubur kau baru nak gelak." ejekku. Aku menjelir ke arah Habib.

"Ke kau dengan Sufian?" teka Sufiana. Sufian tersedak. Tanpa ahli geng sedari aku mengusap belakang Sufian. Tapuk-tapuk sikit nanti kantoi.

"Hah! Betul ke?" soal Sufiana. "Takde masalah kak." aku menjeling ke atas. Semua tertawa lalu menyambung perbualan mereka. Aku memandang Sufian, "Kau okey?" soalku perlahan. Sejak bila aku jadi baik ni? Entah pape entah.

"Okey." balasnya pendek. Eh, aku buat baik dah pun masih nak layan aku camni. Haha takpelah. Dah nasib. Aku nak kawan dengan kau je.

Ada mata memandang aku dan Sufian dari sudut lain. Beberapa pasang mata yang meminati Sufian kian membara. Ada juga segelintir pelajar lelaki mahupun senior atau junior memandang menyampah terhadap Sufian.

"Oi! Bisik apa tu?!" sakat Iqbal. "Aku ambil tonkat aku kat poket." tipuku. Iqbal melepaskan keluhan. Dah kenapa?

done. sorry kalau part ni tak best. please vote and comment. tue tu tekan bintang tue. hahah oky tq for reading ;)

Magic World [MALAY]✔Where stories live. Discover now