Bab47

536 24 1
                                    

"Mummy cakap apa?" soalku kepada P.A mummy tak tahu nama dia apa, 'Mamat Beku'. Entah kenapa mummy sering tiada di dunia magic. Kata P.A mummy, mummy pergi dunia manusia ada hal yang penting. Aku mengiyakan saja.

"Aifah boleh rehat. Tapi kena berlatih untuk tingkatkan lagi kekuatan dan kemahiran." balas P.A mummy. Aku mengangguk dan meminta diri untuk balik ke bilik aku.

Nak mandi! Sebab rancangan sengal Airif suruh aku couple dengan Adam, terasa beban aku separuh hilang. Separuh okey? Tak sangka en, crush tetiba jadi couple. Tapi couple pun sebab nak tolong aku. Tapi tak ke nampak macam aku gunakan dia?

Lepas malam tu, lepas aku mandi malam tu, aku berborak dengan Adam. Kekadang dia selalu teman aku untuk imbangkan kuasa aku. Terasa ada satu semangat disalurkan dalam diri aku. Ceh! Tiga hari selepasnya, aku tak sangka! Aku dah boleh imbangkan ketiga-tiga kuasa terhebat ni. Fuh!

Sekarang Adam ada dekat kelas.

Tombol pintu bilik aku pulas dan segera masuk. Nak mandi! Nak tidur!

*****

Buku aku tutup pen aku letak sebelah buku. Tak lama lagi tahun baru. Hanya tinggal tiga bulan. Exam pun nak dekat. Apa? Ya sebulan sudah berlalu okey.

Tapi yang aku pelik tak ada pun bunyi-bunyi dan tanda-tanda perang. Kena tipu ka apa nie? Mummy pun dah jarang ada dekat dunia magic. Susah nak jumpa cikgu Yahya dah sekarang. Asyik jumpa P.A dia je kalau ada apa-apa.

"Bah!" sergah Uqasha dan Junaidah. Aku buat-buat bodoh dan meneruskan hayalanku.

Hujung minggu macam ni baik mengelamun kan kan? Daripada kau pergi mengelamun dalam kelas, lepas tu buat tahi mata. Good!

Bilik khas telah bising. Mesti dah jam10 pagi ni. Sebab tu bising. Aku ada kat sini dari jam7 pagi. Bilik ni selalu bising jam10 pagi sebab semua suka datang kat sini hujung minggu masa-masa macam ni. Lagipun hari ni semua janji nak keluar ramai-ramai. A.I Squad, budak target, budak olahraga, Mafidos, aku dan Sufian. GPS (GengBudakPengawas)? Diorang tak dapat join sebab kena jaga sekolah. Alahai kesiannya. Ada yang dapat pergi tapi tak ramai. Dan mereka putuskan untuk pergi lain kali.

Aku menoleh. Semua nampaknya sudah bersedia. Lawa dan hensem je diorang bila bergaya. Pakaian macam-macam. Tak kira kaya atau muda, tak kira tinggal asrama atau luar semua sama. Yang kaya tak terlalu menunjuk. Yang budak asrama pun nampak sederhana juga termasuk aku.

Ada yang berjanji pakai baju sama terutama yang couple ni. Ada yang tak tersangka-sangka sama. Haih. Sekarang ada budak target, A.I squad, aku dan Sufian. Yang lain nanti jumpa sebab jalan jam10.30. Kemana? Jalan-jalan di bandar. Ambil masa yang lama naik tren untuk ke bandar maybe sejam?

Aku turun dan duduk dengan mereka dibawah dimeja bulat dan besar. "Ehem! Lawa sis Aif hari ni." sakat Uqasha. Aku tersengeh. Lawa ke? Aku cuma mengenakan baju warna biru gelap berlengan panjang dan skirt sedikit kembang paras lutut berwarna putih. Rambut pula aku biarkan bebas dan digayakan dengan sepit rambut warna biru putih.

Erk? Skirt? Alah bukan selalu kan? Bila pakai uniform sekolah pun pakai skirt atas lutut. Ni ngam-ngam dekat lutut. Okey lah kan?

"Ehem. Aku simple jak kot. Korang yang lawa pakai dress. Diikut dengan warna sesuai dengan pakwe makwe." balasku. Aku perasan tak ada yang ikat rambut bagi perempuan. Lol, semua lepas rambut. Mereka tersengeh.

"Uqasha berjanji pakai sama dengan Harith eh?" sakatku. Kening sebelah aku angkat.

Uqasah dan Harith tersentak lalu memandang sesama mereka.

Ada yang dah ready tutup telinga. Termasuk aku.

"WHAT?! MACAM MANA BOLEH SAMA?!" jerit Harith dan Uqasha seerentak. Kemudian kami tertawa. Mereka berdua berdiri dan saling berpandangan.

"Tengok tu cakap pun benda sama dan serentak lagi." sakat Ayuniza pula. Semakin galak kami ketawa.

"Korang couple eh? Ngaku je la~" ditambah dengan Nursyi. Nursyi pun apa kurang? Warna baju sama dengan Sufian. Warna hijoo.

"Sweet bhai!" diikuti dengan Zackrul. Cakap pasal Zackrul. Dia dan aku pun dah berbaik. Dah jadi macam dulu, baguslah.

"Guys! Dah jam10.26. Jom lah nanti yang lain tertunggu. Mulalah ada yang membebel." Syukri menjeling ke arah Aidil.

"What?" tanya Aidil. "Aku bagitahu makwe aku kau ejek dia eh." ugut Aidil.

"Nak takut apa dengan Aisyah tu?" Raden menjelir ke arah Aidil.

"Dah. Dah jom!" ujar Luqman sambil menyimpul jarinya dengan jari Junaidah.

Bersweet pula. Hahaha.

*****

Beg magicku aku betulkan. Yang lain dah tunggu depan pagar. Wau.

"Okey jom gerak. Kita pergi stesen kereta api. Ke sana dari sini dalam 20minit sebab kita jalan kaki." ujar Wansyah. Lel, macam dia ni pemandu pelancong.

Kami memulakan perjalanan. Aku lebih selesa berjalan dibelakang. Disebelah kiriku ialah Airif dan Elfidora di sebelah kiri Airif.

Terasa ada tangan menyapa bahu kananku. Aku menoleh dan tersenyum manis.

Dia sedikit tersentak namun pantas dia cover. "Jangan senyum macam tu." ujarnya. Dia membuang pandangan ke sebelah kanannya begitu juga denganku. Kemudian dia memandang depan semula. Kami jalan beriring.

"Lawa hari nie." pujinya. Aku tergelak perlahan. Aku kemudian menelitinya. Aik? Sedondon pula. Dia memakai baju putih bertulisan biru tua. Seluarnya pula warna biru tua. Rambutnya pula seperti biasa di gayakan dengan gaya messy. Lol! Hensem!

"Eh Adam. Macam mana boleh sama?" soalku kepadanya. Dia tersengeh dan mengangkat bahu.

"Jodoh kot." bisiknya ditelingaku. Aku tergelak besar. Dengan dia ni tunjuk je perangai aku. Dia tak kisah pun.

"Ehem!" Airuf berdehem. Aku dan Adam memandangnya. Elfidora sekadar tersenyum.

'Lawa. Tapi Aifah lagi lawa. Hahaha!' bisik hati Adam.

"Kacau betul orang nak dating!" Adam mengejek Airif. Macam budak-budak.

Langit aku pandang sekejap. Ada sesuatu yang pelik. Aku menerhati awan-awan yang sedang bergerak. Nampak macam muka orang.

Mata aku kecilkan. Apa tu? Macam pelik je.

WHAT THE?!


VOTE AND COMMENT😘
ABAIKAN TYPO😛

Magic World [MALAY]✔Where stories live. Discover now