Pelukan aku segera lepas lalu menjentik dahi Sufian spontan. Sufian mengadu kesakitan. "Aduhh.."
Aku bercekak pinggang dan menjelirkan lidahku kepadanya. Sufian memuncungkan bibirnya. Maigad? Sufian ke ni? Tetiba je jadi merajuk bagai euhh. Dulu kemain dingin.
"Kenapa tengok aku macam tu?" soalku Sufian serta merta mematikan lamunanku. "Cium macam tadi kang." Sufian menayangkan wajahnya yang selamba. What the hell... Arghhhh.
Aku menapak kedua belah pipiku dengan tapak tangan dan menggeleng pantas. "Tahu takut." Kepalaku ditunjalnya. Dahek? Hish.
Pergelanganku disapa oleh tangannya. Kaki menapak keluar daripada library yang sudah separuh hancur.
Angin sepoi menyapa rambutku yang sedikit serabai. Terasa lama sahaja perjalanan dari library ke bilik bawah tanah. Sunyi sahaja, tiada perbualan atau sebarang bunyi berlaku. Eh? Diorang dah putus asa kah?
Aku merentap lenganku kasar. Sufian tersentak dan aku pergi meninggalkannya. Tujuanku sekarang, nak tengok sama ada masih adakah adik kembar 'tersayang' aku tu di luar kawasan sekolah. Sekolah ni ¾ sudah musnah. Alahaii, kena kerah tenaga ramai-ramai untuk baik pulih bangunan ini. Karang boleh jadi bangunan bersejarah kan? Setahu aku sekolah ni dah 30 tahun, bersejarah erk? Jom kaji. Merapu jap, okey hambar, dah habis kerja kursus sebab tu macam ni haha.😓
Sunyi~
Aku berpaling. Damn, where is Sufian? Dia tinggalkan aku keseorangan di tengah malam macam ni? Biar betul mamat ni? Tubir mata terasa panas. Perlahan-lahan menitis. Bibir bawah aku gigit agar tidak kedengaram tangisan. Tongkat saktiku aku keluarkan lalu menyebut mantera.
Tink! Nyalaan cahaya dari hujung tongkat sedikit-sedikit menghilangkan rasa angin sejuk.
Tanganku sebelah memeluk bahuku. Sejuk. Janganlah aku nampak mana-mana hantu. Pergerakanku aku pantaskan. Kira berlari dalam berjalan, lol.
Gedebukk!!
"Aduhhh.. Apa pula aku langgar tengah ma..." ayatku terhenti apabila terdengar satu suara halus. Meremang gila bulu roma aku. Muka pucat naik. Teringat cerita jangan pandang belakang apabila niat aku ingin melihat apa benda aku langgar tadi.
Aku bertiarap semula. Tangan aku panjangkan untuk mencapai tongkat ku yang terbang ke hadapan masa tersadung tadi.
Yep. Aku gagahkan juga memandang kebelakang. Tangisan halus menyapa gegendang telinga. Tengkuk aku usap dan berpaling kebelakang dalam keadaan bercangkung.
Ready buka mata guys? Aifah dah berputar tu. Okey ready erk. Apa benda yang dia langgar tadi tu.
Sepasang kaki diluruskan sebelah. Ohh ni aku langgar tadi. Tapi... Perlahan-lahan aku memandang empunya kaki yang sebelah sahaja di luruskan. Mana kaki sebelah lagi? Di bengkokkan. Eh?
"Sufian?" seruku perlahan. Sufia masih dalam keadaan tertunduk dan kaku. Aku mendekatkan diriku dengannya.
"Sufian." seruku lagi.
No respon.
"Sufian!" jeritku kuat sedikit.
No respon masih berkeadaan sama. Tetapi air matanya semakin deras. Sufian menangis? Serius ke ni dia ni? Dont say what I look is---
"Hariz Sufian!" jeritku di telinganya dan memegang kedua bahunya. Dia mendongak memandangku.
Glup. Ni bukan Sufian.
Matanya merah, mukanya pucat lesu dengan tangisannya masih baharu.
Dia tersenyum dalam tangisan. Dengan secara tiba-tiba, kedua tanganku yang memegang bahunya dicekam kuat.
Shit! Hantu mana pula rasuk Sufian aku ni? Det, typo tu abaikan.
Aku menutup mata dan membaca beberapa mantera.
"Jangan berani rampas Sufian dari aku! HAHAHAHAHA."
"Just.."
"Diam kau!!"
"Go! Aifah!"
"Aku kata diam, diam lahhhh bodohh!!!"
Aku membuka mata selepas mendengar pertengkaran dua roh dalam satu jasad. Haih, hari ni dua benda yang sama aku tengok.
"Kalau kau taknak aku sihir kau dengan cahaya plus haba plus sinaran plus tenaga kimia dan plus keperitan akan kekuatan kuasa aku pelajari dari tongkat aku, baik kau bla!" bebelku. Hah! Kau tengok, elok siak bahasa aku. Cengginalah bercakap dengan hantu degil.
Dia menggeleng. Aku mengenakan sedikit kuasa ke atas kakinya yang lurus tersebut. "SAKITTTTTT BABII!!!"
"Keluar Vihaq sayang." pujukku. Vihaq, hantu remaja perempuan yang menyesal membunuh diri akibat boifreng dio surang. Hakhak. Okey be serious.Dia menggeleng. Terpaksalah. Aku memeluk badan Sufian ketat. Sufian memeng boleh nampak. Masalahnya, dia dah tolong aku. Kenapa mummy tak tunaikan? Dia ada cakap tadi bila rapat dengan aku dia takkan nampak.
Keadaan menjadi sunyi. Aku mula terlelap.
*****
Bunyi kicauan burung pagi mengganggu tidurku. Aku mencelik. Aku bingkas bangun lalu duduk bersila. Kelihatan Sufian masih duduk menyandar di dinding dan tertidur nyenyak. Sejak bila aku tidur berbantal paha Sufian? Okey ni pelik. Setahu aku, aku dok peluk dia hmm.
Muka Sufian aku tilik. Haih, hensem. Haihh! Rambut aku serabutkan bukan nak betulkan. Burukkan rupa kau dah lah baru bangun tidur. Haih, Aifah, Aifah. Author pun terikut mengeluh.
"Asallah kau ni comel sangatt?!!" Aifah mengepal penumbukkan acah nak tumbuk Sufian then acah nak cubit pipi Sufian. Pastu buat muka merajuk. Minta di pujuk. Hahaha okey lawak. Ni ke Aifah? Kaki gengster, dingin?
"Jangn buat muka macam tu, nanti aku tergoda." ujar Sufian dalam keadaannya masih menutup mata. OMGGG!! Dia, dia sedar ke?
Aifah pantas menutup kedua mukanya dengan tangannya. Alah yang macam emoji monyet tu.🙈
Sufian mencelikkan matanya dan memcubit spontan pipi.
Didekatkannya wajahnya ke arah wajah Aifah yang massih tertutup.
"Aifah."
Aifah melurugkan tangannya.
Dup dap dup dap.
Apa yang Su.. Sufian nak.. buat dekat sangat ni..
*****
TAMATTTT.✨✨✨
Okey, just kidding. Airif belum selesai lagi. Maaf sbb lmbt updte. Pape roger. K chaww. Jgn lupa tekan bintang bintang bintang yeahhh😁 comment kalau rajin😂
YOU ARE READING
Magic World [MALAY]✔
FantasyAifah Hanani dan Airif Hannan adalah kembar seiras. Hidup mereka bahagia bersama keluarga mereka. Hanya kerana tiga kuasa terkuat, mereka meletuskan pergaduhan dan menyebabkan Airif berubah. Negara terpecah kepada tiga negeri. Aifah kini bangkit dan...