Ting ding dong!~
Cikgu Fieyzha memberhentikan pembelajaran setelah kelas didatangi oleh loceng pengunguman.
Semua berhenti melakukan sebarang perbuatan. Ini memang sudah menjadi rutin. Telinga di pasang.
"Selamat pagi, perhatian kepada pelajar tahun pertama dan tahun kedua, anda diminta untuk berkumpul di dewan utama sekarang." pesan Puan Qalilah, pengetua sekolah.
Ting ding dong!~
Apalagi? Ada yang bersorak, ada yang murung, ada yang happy dan ada yang sadly, sedih sebab tak dapat belajar ke apa? Gila mesti ulat bulu tu orang sampai menangis haha. Apa-apa ajelah.
Kaki melangkah ke dewan utama.
Setiba di sana, pelajar berpusu-pusu masuk je dalam barisan kelas. Setiap kelas dua barisan, lelaki dan perempuan. Aku nampak Danish dan Deala dah memang 'sep-sep' tempat duduk bersebelahan. Lol, buddies apa macam ni? Tiada guna. Baik tak payah wujudkan dari awal. Sekolah juga yang gedik sangat nak satu-satu kan perempuan dan lelaki. Haa, tengok dah marah dah. Baik buddies kan je Deala dan Danish. Bla laa.
Pentingkan gelpreng dan boipreng daripada member. Bukan typo, sengaja. Bukan nak kutuk, tapi Yuni dan Qisha pun pernah juga cakap pasal benda ni Tapi takpelah, dulu pun Deala macam ni. Tapi sebab kawan? Adakah member palaukan member sebab nak lepak dengan pakwe. Tak fahamlah. Yuni tu biasa je. Tapi Yuni dan Rish satu rumah. Hurm, kecewalah. Qisha dengan Adlan? Macam bergaduh je tu.
Seseorang menyapa bahuku. "Jangan mengelamun puan." sapa seseorang dari sisiku. What? Puan? Orang yang suka panggil aku puan hanya sorang je. Aku mendongak. Pengawas? Pfttt!
Muka aku merah akibat menahan ketawa. Dia bercangkung disebelahku lalu menyekeh kepalaku kasar. Damn, aku membetulkan rambutku dan kata mata ku semula.
"Nerd gila kau." perli Iqbal. Aku memandangnya semula. Mulut aku tekup, mamat ni.. ni.. pengawas?! HAHAHAHA.
"Awas kau nanti. Dahlah aku nak masuk barisan." elaknya. Sempat lagi dia memandang ke arahku dengan senyumannya menampakkan taring pada sebelah kanan. Tahi lalat pada bawah mata kiri nya memaparkan wajahnya yang tampan. Ni kalau perempuan nampak ni konfom terpikat, cair. Nasiblah tengah fokus semua. Jarang nampak geng mafia senyum beb, serius memanjang je.
Pftt. Hensem baii. Haha. Pengawas haahaha! Ketua geng mafia, Iqbal, pengawas?! Hahaha. Aku tak tahu mana lawaknya tapi skema gila dia! Haha! xD
Aku rasa seperti diperhatikan lalu memandang ke sebelah. Panggg! Hariz Sufian sedang memandangku dengan pandangan blur. Babi arhh.
Aku menjelingnya. "Jeling jeling aku sihir juling nanti baru tahu." ugut Sufian. Kau siapa nak ugut aku? Aku memandangnya, dia memandangku. Berlanjutan sampai 5minit, lama. Tiada feeling ku pandang lelaki ni tau.
Lesung pipitnya yang ketara pada bahagian kiri walaupun dia tidak senyum aku pandang. Aku pun ada okey. Lama, dua-dua tersentak dari lamunan dan dua-dua berpaling ke arah yang bertentangan. Asal kau blushing gila? Arghh.
Tulang belakang terasa sakit kerana lama duduk bersila lalu menapak tanganku di atas lantai.
Pap!
Aku menoleh memandang tanganku. Tanganku di bawah tangan Sufian ✘Д✘ Omg!!!
"Sufian, Sufian, Sufian!" jeritku perlahan. Dia memandangku dengan dahi berkerut. Yah! Aku tahu kau hensem tolong jangan pandang aku macam tu!
"Ta... tangan... aa.. alih..." ujarku gagap. Erk?! Asal aku gagap pula ni?
"Aifah Hanani!"
"Hariz Sufian!"
Serentak? Erk? Semua memandang ke arah kami. Matilah, matilah, matilah.
"Cikgu dengar kamu dua suka bergaduh?" soal cikgu Qalila.
"Ya cikgu!" support beberapa orang. Korang ni... (눈д눈╬)
Geng mafia dan geng redos mula mengusik ku dengan Sufian.
"Ya cikgu, sweet tak diorang." -Maslan.
"Gaduh ganas macam manja ihakk!" -Habib.
"Tak sefahaman, entah macam mana duduk sama-sama! HAHA!" -Syafiqie.
"Wohhhhhh secocok dua-dua taknak mengalah~" -Wansyah.
"Aku rasa macam nak cepuk korang je." bebelku.
"Okey, dah dah! Cikgu dah habis cakap ni. Ingat apa cikgu cakap. Exam kamu dipercepatkan sebab hal-hal tertentu. Kalau boleh habis exam janganlah datang sekolah. Tahun depan kalau masalah dah okey masuk sekolah. Kamu Hariz Sufian dan Aifah Hanani, ikut saya ke bilik saya. Sekian, pelajar boleh masuk kelas." pesan cikgu Qalila.
*****
"Kamu tahu tak?" soal cikgu Qalila lalu duduk di kerusinya. Nak je aku cakap 'tak tahu'. Nasiblah bukan mamat kerek, kalau dia dah lama aku cakap macam tu.
"Nama kamu dua popular dikalangan cikgu." sambungnya. Aku tercengang. Aku pandang Sufian sekilas, tiada perasaan.
"Huh, sekolah ni menerapkan nilai murni yang baik. Nanti bila pelawat datang ke menteri ke apa ke, tengok ada yang bergaduh ada yang main tarik rambut lah apa lah, siapa susah? Sekolah juga." bebel cikgu Qalila.
Krik krik. No support ma, aku pun tak faham. Teruk sangat ke kami gaduh?
"Macam ni lah. Cikgu tukar. Kamu Sufian jadi buddies Hanani. Nanti Danish dengan Atin." Puan Qalila a.k.a pengetua sekolah memutuskan kata sepakat.
"What?!" teriakku dengan Sufian. Setelah lama tak berbicara dan hanya mendengar bebelan. Cuci telinga huh. Tapi bagus! Tak perlu belajar~ Lepas ni terus makan tengahari, yuhuuu.
"Dah, dah boleh keluar. Pening cikgu dengan korang ni." aura halau. Selepas Sufian dan Hanani keluar,
"Seandainya kamu kenal siapa diri kamu dalam dirinya, sesungguhnya kamu lah yang bakal membina satu lagi magic terbesar dan berkuasa, digelar WhiteBlink."
*****
Kaki aku laju melangkah ke dewan makan, lapar!
Rambut aku ditarik, ikatan terlepas. Tangan aku genggam, nak kena tumbuk sikit mamat ni. Rambut aku terurai. Aku sedaya upaya sanggul rambut aku sebab nak tutup warna hijau ni tahu.
"Ouh.." satu patah yang meniti di bibir Sufian setelah melihat rambutku yang kini melepasi pinggang. Okey, perangai babi. Aku tengah panas gila dah ni! Dah berapi!
Aku merampas getah rambutku dari Sufian lalu mengikat kuda. Hantam sejak lah. Nampak, nampak lah. Kalau ada tegur makan penampar je terus diam. Huh!
"Ni semua salah kau!" aku melepaskan amarahku. Aku menunding hujung jari telunjuk ku ke muka Sufian. Okey, aku kena mendongak tengok mamat ni. Arghh!
"Hey minah gila. Semua ni kau punya salah. Nak tuduh aku pula. Saja je buat aku macam pesalah. Dah lah nama aku memang dah tercemar." sindir Sufian. Senyuman sinis nya terukir. Tangannya dia masukkan ke dalam poket seluarnya.
"Tercemar?" soalku perlahan. Yalah, terdapat beberapa pelajar tengok pergaduhan remeh kami ni. Aku cuba mengawal keadaan. Tenang.
"Yelah! Kau mana tahu! Ada cakap aku kiss Dian lepas tue aku tinggalkan dia! Then ada yang cakap aku gay sebab bermesra dengan lelaki!" tengking Sufian. Aku terpaku, first time aku nampak dia marah macam ni.
"Semua salah kau!" Sufian mengangkat tangannya. Aku menutup mata, nak tampar dipersilakan. Aku kaku takle buat apa-apa!
"Arghhhhhh!" jerit Sufian. Tangannya mula dekat. Aku membuka mata. Hah?
1050 pp. hm mcm pndek je. srry part nie x best seyes. okylah jgn lpa vote dn cmment. x best pun apa ble bwt, x de idea. sorry. lps nie inshaAllah sis bwt mnarik skit.
YOU ARE READING
Magic World [MALAY]✔
FantasyAifah Hanani dan Airif Hannan adalah kembar seiras. Hidup mereka bahagia bersama keluarga mereka. Hanya kerana tiga kuasa terkuat, mereka meletuskan pergaduhan dan menyebabkan Airif berubah. Negara terpecah kepada tiga negeri. Aifah kini bangkit dan...