Beberapa tahun kemudian..
[Someone POV.]
Alamak aku dah lambat. Jam ditangan aku tatap sekilas.
Babi, tinggal 15 minit. Gila!
Aku membuka langkah yang besar dan mempercepatkan langkahku.
Arh? Inikah rumahnya?
Aku memerhati alamat rumah banglo tersebut.
'AirifNurya'
Blok XXX, Jalan XXX, Green City.Gotcha!
Aku memasuki kawasan halaman rumah tersebut. Pagar ni tak kena tutup ke?
Tiba-tiba, telinga ku menangkap satu bunyi.
Krekk...
Bunyi apa tu...
Aku berpaling ke arah bunyi tersebut.
Pagar tertutup dengan sendirinya.
Au.. Automatik kot. Kan banglo. Hahaha.
Angin menyapa tubuhku.
Sejuk.
Aku memandang sekeliling.
Halaman besar gila nak jalan ke dalam rumah ni kalau 'dia' kejar konfom 'dia' dapat tangkap aku.
Glup.
Satu. Dua. Tigaaa.
Aku berlari ke arah halaman sebelah rumah banglo tersebut dimana mereka mengadakan majlis di situ. Terasa ada sesuatu yang mengejarku.
Bahuku terasa disentuh pantas tanganku meralih menampar 'dia' dengan pergerakan tidak dapat di jangka.
Pak!
Dan aku,
Gedebuk!
Shit. Tali kasut buat hal.
"Hey pendek! Kau berat. Bangun, bangun!" ujar si 'dia'.
'Dia' pandai mengutuk ke? 'Dia'? Ouh 'dia' for han...tu.
Aku membuka mata.
Mataku bertembung dengan sepasang mata yang sepet.
Ceh, aku ingatkan siapa.
Aku pantas berdiri dan menepuk-tepuk perlahan jeans biru dan blouse pink paras lututku. Rambut aku uraikan. Tadi elok-elok terikat mamat ni punya pasallah ni!
Dan bila aku angkat muka, rupanya aku dah sampai dekat halaman sebelah rumah banglo dan drama tadi ditonton oleh semua orang dengan percuma.
"Jumpa je gaduh, jumpa je gaduh." ujar seorang budak lelaki sebaya ku dengan mamat tadi tu. Nama dia Amar, anak kepada Airif dan Nurya.
"Babi diamlah senget." makiku.
"Ep along. Ayah dan ibu tak ajar tahu kita cakap macam tu." ujar adik perempuanku, Hazwana.
"Hafwani buu kena marah adik sendiri." ejek seorang budak lelaki. Anak kepada Zuddin dan Sufiana, Zikry.
"Sedap Fakrul? Kena dua benda perit dalam satu masa?" ketawa seorang budak lelaki meletus diikuti dengan adik kembarnya, Rosnani dan Rosmawi. Kembar laki perempuan, anak kepada Syafiqie dan Fasha.
"Dah lah anak-anak." ujar Becca disisnya terdapat suami tercinta.
"Hafwani! Apa pakaian kamu ni?!" marah ibuku kepadaku. Siapa lagi kalau bukan Aifah? Pemaisuri Green City. Dia dan ayah aku bangunkan kembali negeri yng hancur. Tanah dia besar daripada ketiga-tiga negeri jadi ibu dan ayah cadang benda ni berdua senyap-senyap. Duit dan kemudahan semua dapat dari dunia manusia.
YOU ARE READING
Magic World [MALAY]✔
FantasyAifah Hanani dan Airif Hannan adalah kembar seiras. Hidup mereka bahagia bersama keluarga mereka. Hanya kerana tiga kuasa terkuat, mereka meletuskan pergaduhan dan menyebabkan Airif berubah. Negara terpecah kepada tiga negeri. Aifah kini bangkit dan...